C-marine Svart 24.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2008 Handle kan jeg jo gjøre! det er jo en del av båtpussen det også. Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
Sleipner93 Svart 24.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2008 Jeg har visst fri på fredag også jeg... eller var det skrivedag hjemme..? Fri uansett I morgen skal jeg kjøpe inn alt jeg trenger til båten. Og så skal det puttes og skrus inn etter hvert. Burkaen vil jeg ha på noen uker til. Hva står på handlelisten? Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 24.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2008 Hva står på handlelisten? Vannpumpe, rør, gjennomføring, skruer, bolter OSV....... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Gunga Din Svart 24.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2008 Burkaen vil jeg ha på noen uker til. Burkan röyk på skjaertorsdan............ nu har jag 5 cm nysnö på dekk........ Påsken gick åt fanders......nu får det bli några kvelder + ett par helger.....tils hun skall i...... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
seilærn Svart 24.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2008 polergarn, snøskuffe, fortøyningstau, stoff til bomtelt.. mesteparten er innkjøpt allerede. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 26.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2008 Burkan röyk på skjaertorsdan............ nu har jag 5 cm nysnö på dekk........ Derfor jeg vil vente litt. Masse snø og slaps som tiner og fryser hele iden. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
C-marine Svart 27.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2008 Her har snøen begynt å smelte! jippi! Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
Hilmar 2 Svart 27.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2008 Jeg driver med monasje av noen Kabel kanaler og AIS om dagen så nå må jeg vist opp med en antenne til Må nok snart se min begrensning og finne ut at det er ikke plass til mere utstur snart Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Seilaren Svart 28.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2008 Vil i denne tråden nevne at vi blandt oss på furumet har en gutt som blir mann i morgen. Vertfall i teorien.. Det er selvfølgelig Sinten som blir 18 år! :flag: På mandag er det vel du som er kongen i tunellene rundt Vaksdal (Er vekke i helgen, så jeg tror ikke jeg får gratulert på dagen) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
sandman1 Svart 28.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2008 Vil i denne tråden nevne at vi blandt oss på furumet har en gutt som blir mann i morgen. Vertfall i teorien.. Det er selvfølgelig Sinten som blir 18 år! :flag: får vel gratulere gutten da... Jeg er fremdeles kun 16 år, (men med 32 års erfaring som det... ) Sitér dette innlegget KnutS "It's dark and we're wearing sunglasses" Link to post
Sinten Svart 28.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2008 Jau, takk for det Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
27 knop Svart 29.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2008 Då e me to så e 18, gralla med dagen!! Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 31.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2008 Då e me to så e 18, gralla med dagen!! Går du på skole i byen...? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
27 knop Svart 31.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2008 Det gjør eg vett du; Kongsgård Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 31.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2008 Javel... du går på den sentrumsskolen der du ja.... ...... ....(Men det var nå mitt 2. valg... ) Går 2. klasse på Hetland jeg. Panoramautsikt over fjorden og Hillevågsvannet. Mange som tar seg en liten båttur i lunsjen ser jeg, masse båter ute mellom 11 og 1 Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Jawik Svart 31.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2008 Er Sleipner93 på vedhogst i kveld ? Fant nettopp ut at jeg er innenfor omvendt grense til 25 år . Hvorledes kan det ha seg ? Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Seilaren Svart 31.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2008 Det vil jeg ikke spekulere i for å ikke støte noen medlemmer som kan ha/ som jeg vet har opplevd triste ting. Men hvis vi teller ned fra siste åndredrag så kommer du kansje innen 25 år? Huffda... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
ThorU Svart 31.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2008 Hjelpes! Her var det skjedd mye siden jeg var her sist! Jeg får vel delta med litt jeg og da.. Når det gjelder det med å stå i båt, så er jeg ikke blitt oppdratt noe spesielt til å unngå det. Bortsett fra at jeg har alltid fått beskjed om ikke å stå oppreist på parken i fiskesjarken når bølgene blir høyere enn 1,5 meter. Men det er av hensyn til meg selv, slik at jeg ikke skal falle overbord. Når det gjelder penger.. Jeg har faktisk ikke en ordentlig båt som jeg kan kalle 100% min, men jeg disponerer alle båtene våre så mye jeg vil. Snekka til farmor får jeg bruke så mye jeg vil så lenge jeg gir skyss hvis noen i familien skal til eller fra hytta og gir en hånd når den er oppe på slipp... Ellers gratulere med dagen til alle som har fylt året! Selv ble jeg 16 på onsdagen i påska. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 31.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2008 Nei Jawik jeg er ikke på vedhogst ikveld :lol: Men får ta en dag og se om jeg finner noe... De siste gangene jeg har vært i skogen har det vært for og skyte poteter Sitér dette innlegget Link to post
27 knop Svart 3.April.2008 Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 (redigert) Javel... du går på den sentrumsskolen der du ja.... eek.gif ...... crazy.gif ....(Men det var nå mitt 2. valg... lol.gif )Går 2. klasse på Hetland jeg. Panoramautsikt over fjorden og Hillevågsvannet. Mange som tar seg en liten båttur i lunsjen ser jeg, masse båter ute mellom 11 og 1 lol.gif Hetland ja...digg d! Lucky you med båtutsikt og greier... Eg pleie nå å ta ein kikk i vågen når eg går forbi; i dag såg det ut som de forberede (ein liten) båtutstilling, va ein Nord West 420, Elan E 35 og 42. Hadde ikke anledning te å gå ner å kikka, men et herlikt syn! PS: Regne med å se deg (eller rettere sagt alle stavangerfolk) i Hillevågsvannet i helgå; der bler det fest!! Redigert 3.April.2008 av 27 knop (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 3.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 (For å ta det på dialekt) Eg blir isje å se på den bedredne messå nere i Hillevågsvannet. Den har blitt dårligare og dårligare for kvert år så e gått! I år ska kverken Rogaland Maritime, Garstad eller någen av de store forhandlarane ver representerte. Gidde isje bruga ti og pengår på det i år. Men eg e alltid å treffa i jåttåvågen Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
LAKA Svart 3.April.2008 Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 Får vel skrive noen ord om min start på båtlivet. Har vokst opp på hytte i Ryfylkefjordene og familien har hatt et utall båter, fra 10 til 26 fot, av både tre og plast. Men kun motorbåter. Da jeg selv skulle ha båt falt valget på en 28 fots seilbåt av typen Alo. En vakker 70 talls norskprodusert seilbåt av gamle typen! Er forholdsvis nybegynner når det kommer til seiling, så hvis noen her i Stavanger området har noe å lære bort så si ifra! Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 3.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 Hei LAKA. Har lagt merke til deg her på forumet og tror jeg har funnet deg igjen i Stavanger Seilforening "forum" (Hvis det stemmer at båten din ikke ligger så setralt.. ) Jeg kan alltids være med deg noen turer på fjorden, men den var jo litt langt borte for en kveldstur dann og vann Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
LAKA Svart 3.April.2008 Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 Det hadde jo vært veldig hyggelig! Jeg satser på å ha båten liggende en del i Stavanger i sommer, så du skal ikke se bort i fra at muligheten byr seg. Hadde vært gøy å seilt med noen som har noen års erfaring! Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 3.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 Ja, vi må få det til I værste fall ligger min båt på Sølyst om sommeren, men det er jo kjekkest og få "opplæring" i egen båt.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.