Bützfleth Svart 7.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2009 vill du ha det beste...då er valget lett.... Icom Sailor Icom? Har ikke hørt om den..kanskje du har noen flere detaljer? Seriøst. Hvilken Sailor er "best"? Ser at det ligger noe til salgs både i innland og utland. DSC er et ønske, ikke nødvendighet siden den vil komme i tillegg til de 2-3 andre jeg har ombord. Ja, en til hver ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 8.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2009 Hvilken Sailor er "best"? RT 5022. Uten tvil. Dog dyr. Du må ut med € 2000.-. Da kan du riktignok velge farge. Har, blandt annet, en fiks replayfunksjon. Den husker de siste ettogetthalvt minutt med kommunikasjon dersom du gikk glipp av noe. Har et ønske om en 2048 i tillegg i båten. Glimrende lyd og uknuselig. Ingen VHF er produsert i større antall. Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 10.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2009 Hmm 80-90 tusen blir vel i meste laget. Ser det er en 2047 tilsags på finn. Er det stor forskjell på den og 2048? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 10.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2009 Ja egentlig. 2047 er full dupleks. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 5.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2009 Nytt ikon fra Aalborg. Begynner på €500.-. Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 24.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 Jeg fikk tak i et bra eksemplar av en 144-B i Danmark i sommer. Den vil ha 24 volt. Kan den settes ned til 12 volt uten for mye mas? Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 24.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 (redigert) Ja, apparatet er vel egentlig beregnet for 12V, på baksiden er den en modul som er transformerer 24V til 12V. Denne er vel bare å ta av. Og så må du koble en forbinnelse bak der. Her kan du laste ned brukermanualen, se side 7. Gratulerer med flott VHF!!! Redigert 24.Januar.2010 av traust (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 24.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 Takk for hjelpen, det var fort gjort. Nå kjører den på 12 volt! Sitér dette innlegget Link to post
Danivik Svart 23.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2010 Ellers er jeg på utkikk etter en slik AM/FM radio Sailor r109. Et klenodium som er vanskelig å få tak i. Hvis det er noen som vil selge meg en slik er jeg veldig interresert. Hei. Jeg har nettopp lagt ut en auksjon på en Sailor R109. Se link: http://www.qxl.no/accdb/viewitem.asp?AuctionNr=614055086&ComeFromMyPages=1 Auksjonen er ferdig 27/7/2010 klokken 20:30. Lykke til ;-) Sitér dette innlegget Link to post
is_620 Svart 23.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2010 snubla innom denne tråden og kom på at jeg har en Sailor liggende. Var nettopp i garasjen og henta den - det er en SAILOR COMPACT VHF RT2048 den har et gravert skilt med no 341004 - og jeg mangler / har ikke " telefon røret" Overtok den fra en kollega som emigrerte til utlandet . Har denne noen verdi for noen - så selger jeg den - er det noen som kan hjelpe meg med hva jeg skal ha betalt i så fall. Jeg ble aldri rik , og dermed er det også for sent å bli det nå også, men det er vel fair og ta litt - hvis den har noen verdi ??? send mail - eller ring 41519189 på humant klokkeslett. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 13.September.2010 Link til dette innlegget Svart 13.September.2010 Noen som er interresert i en Skanti TRP9000 for en rimelig penge? Jeg har desverre ikke tuner og antenne til den. Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 13.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.September.2010 Kanskje like greit at denne tråden fortsetter med løst, fast og praktisk for oss i Meni`heden, og at salgsannonser plasseres i "Markedet" på forumet? Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 13.September.2010 Link til dette innlegget Svart 13.September.2010 Sendt deg IM Frøken Fryd Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 2.November.2010 Link til dette innlegget Svart 2.November.2010 Jeg har demontert min VHF i båten, er der noen interesse for Sailor type duplex type RT 146? Ikke en skramme i kassa, ei heller selve telefonen (type C401). Jeg måtte klippe kontakten til telefonrør, men er svært enkel og lodde sammen igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 2.November.2010 Link til dette innlegget Svart 2.November.2010 I følge Phoebe er det visst ikke lov med annonser i denne tråden med mindre du bringer det gratis til mottaker pakket i silke... Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 2.November.2010 Link til dette innlegget Svart 2.November.2010 Jeg har demontert min VHF i båten, er der noen interesse for Sailor type duplex type RT 146? Ja, jeg har nemlig en slik, med to betjeningsstasjoner ombord hos meg og den ene betjeningen fusker litt av og til, så det kunne være greit med en reserve. Pris? Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
TideRace Svart 2.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.November.2010 I følge Phoebe er det visst ikke lov med annonser i denne tråden ... Det var ikke meningen å ødelegge stemningen her, Frøken, men jeg synes bare tråden fortjener litt mer innhold enn kjøp&salg samt linker til Finn.no. Jeg har ellers ikke flere rettigheter her enn andre, så meniheden må gjøre akkurat som den vil Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 2.November.2010 Link til dette innlegget Svart 2.November.2010 Der var det litt liv i den gamle tråden igjen. Jeg har en gammel RT 143. Regner med at den skal ha 24 volt for å kjøre. Vet noen av dere om den kan kobles om til 12 volt drift? Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 2.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.November.2010 (redigert) RT143 skal opprinnelig være bygget for 12 volt DC. Hvis du vet at den har gått på 24 volt, så ta en titt på baksiden og se om det ikke er bygget på en konverter som tranformerer ned 24vDC -> 12vDC. Dette kan du fjerne, og radioen går direkte på 12 volt igjen. Edit: Se bildet i innlegg 181 i denne tråden. Da ser du omtrent hva du skal kikke etter. Mulig konverteren til RT143 ser noe annerledes ut, men jeg mener de skal være ganske like i utgangspunktet. Redigert 2.November.2010 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 2.November.2010 Link til dette innlegget Svart 2.November.2010 Pris? Beklager, men et medlem her sendte meg im om ønske om denne...... Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 2.November.2010 Link til dette innlegget Svart 2.November.2010 Jeg vet ikke om den skal gå på 24 volt, tok det bare for gitt. Det sitter en konverter bak på samme måte som i en 144, men den kan ikke fjernes fra baksiden. Jeg prøver å sette på spenning så vil man se hva som skjer. Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 2.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.November.2010 Her ser du hvordan det ser ut med 12 og 24 volt på en RT144, og beskrivelse av hvordan 24v-regulatoren kan fjernes: Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 2.November.2010 Link til dette innlegget Svart 2.November.2010 Jada, det er nesten det samme, bortsett fra at transistoren/dioden sitter med beina inn i kassa og at ledninger er loddet på fra innsiden. Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 2.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.November.2010 ...bortsett fra at transistoren/dioden sitter med beina inn i kassa og at ledninger er loddet på fra innsiden. Det er det også på RT144. Det er kun illustrasjonen som viser ledninger, osv "gjennomsiktig for å vise hvordan det ser ut på baksiden. Dersom du har den ekstra boksen til høyre på tegningen (N203), så er din vhf beregnet for 24 volt. Men som du ser er den enkel å fjerne slik at radioen kan gå direkte på 12 volt. Dette er i utgangspunktet driftsspenningen til RT143. Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 2.November.2010 Link til dette innlegget Svart 2.November.2010 (redigert) Kjøleribbene til konverteren er etter det jeg kan se skrudd på fra innsiden og vanskelig å fjerne. Det sitter to (keramiske motstander)på toppen av kjøleribbene, her er det loddepunkter. Kanskje noe kan gjøres her... Redigert 2.November.2010 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.