Lukas Svart 17.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2011 Takk for svar. I min søken etter sjark ble jeg tilbudt en "23 myra sjark" og jeg fant ikke et eneste bilde av noe slikt på nettet og jeg forstår jo hvorfor nå, men.... det viste seg at fyren hadde en myra sjark og den var også 23 fot. Den var nemlig bygget om med utgangspunkt i Myra 23. Jeg endte opp med en 22 i stedet. Under ser man den 23 fotern. Sitér dette innlegget Link to post
Stokkøy Svart 23.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2012 Er det noen som kan noe om de nye Folla 25 myra sjarkene ? Er de bedre enn de gammle ? Sitér dette innlegget Link to post
kthomash Svart 19.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2012 Godag sjarkfolk. Har et lite spørsmål eg lure på om noken kan gi et svar på. Min 26 fot trebåt som vist på bildet, ligg veldig dårlig på mesan. Mistenker at det hadde hjelt å økt arealet på sjølve mesanen, og kanskje laga til splitt i akterkant av den også. Men eg er ingen proff, derfor lurer eg på om nokon har et tips til andre ting som kan forbedre egenskapane til båten? For ordens skyld kan eg oplyse om at arealet av mesanen er ca 1,5KVM, mens arealet av overbygget på båten er ca 2,7KVM. Rein logikk seier meg at om eg gjer arealet av mesanen større, men som sagt, tips og råd frå andre mottas med takk:) Sitér dette innlegget Link to post
glalaksen Svart 19.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2012 Hei arealet på duken hørtes puslete ut, uten at jeg har peiling. Ser iforhold til mesanen jeg hadde på en 24 foter så hørtes det smått ut. En annen ting jeg har hørt er at mesanen bør stå så langt bak på båten som mulig for å få best mulig effekt. (Er visst viktig at den er bak propellen etter som jeg har forstått) Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 19.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2012 Både duken (seilet) og selve alumasten er alt for spinkel til denne sjarken. Få deg en skikkelig mast og et seil som står i forhold til båten så blir det andre boller! Sitér dette innlegget Link to post
kthomash Svart 19.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2012 takker for svar. trur de at det vil ha noko effekt å sette på en splitt på ca 50cm på den eksisterande mesanen? Sitér dette innlegget Link to post
lexuser Svart 6.April.2012 Link til dette innlegget Svart 6.April.2012 (redigert) Vurdere og selg min Master 770 combi, lure på ka verdi på en sånn båt er? God stand på båten, rigga med teinehaler. Følger med Seiwa Explorer mk2 med 15" Olorin skjerm, og Furuno 620 lodd, Raymarine autopilot. sterio og kokeaperat. Mesan og opphøyna hekk på båten, noen idè til pris eg kan legge meg te på denne båten? er en 87 eller 88 model, både maskin og båt, men bere ingen preg av og være so gammal, so sagt en meget god holdt båt. Redigert 6.April.2012 av lexuser (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 30.April.2012 Link til dette innlegget Svart 30.April.2012 (redigert) Litt avhengig av motor og timeantall, men med en god 55 Yanmar ville jeg tippe ca.300-350.000.- Redigert 30.April.2012 av rogeri (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stokkøy Svart 11.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 Har nå kjøpt meg en malo 22 sjark. Er en 50 hk Perkins i den, noen som vet vilken fart den går i ? Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 12.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 Goddag, dere venner av sjarken! Jeg leter etter en prosjektråd som gikk her på BP for noen år siden. Det var en kar som bygde om en plastsnekke til en sjark. Jeg ble så imponert av jobben han gjorde at jeg vil lese gjennom tråden en gang til, men jeg kan ikke finne den. Er det noen som kjenner til denne tråden og vet hvor jeg finner den? Sitér dette innlegget Link to post
lnjk Svart 12.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 Denne? Prosjekt: Bygge kombisjark ut av en gammel 23' plastsnekke Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 13.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2012 (redigert) Ja, det var denne jeg mente. Takk skal du ha, Injk! Da husket jeg riktig, at det var Walter_S sin tråd, men jeg kunne ikke huske tittelen, og fant den heller ikke når jeg søkte. Dette er en fantastisk tråd. Jeg anbefaler de som ikke har sett den å ta en titt. Dette er virkelig håndtverk. Her er den. Redigert 13.Juli.2012 av Javi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
glalaksen Svart 14.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2012 Denne tråden er direkte årsak til at jeg vurdere å sage av overbygget på snekka vår og lage den om til sjark. Er samme skroget som 27 viksund sjark. Sitér dette innlegget Link to post
Gronning Svart 24.September.2012 Link til dette innlegget Svart 24.September.2012 (redigert) Sjarken min Huborg :) rigget for juksafiske med 3 kingfisher maskiner, Hovedmotoren er en MVM 75 hk 4syl.. betalte 75000,- for båten.. Redigert 24.September.2012 av Gronning (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
glalaksen Svart 14.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2012 Gratulerer med fin båt... Sitér dette innlegget Link to post
Gronning Svart 15.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2012 Takk for det :)) fornøyd med båten ja.. fikk lekasje på vannpumpa til kjølinga igår når jeg var ute, så nå blir det å ligge å skru ned i et trangt motor rom.. Sitér dette innlegget Link to post
Gronning Svart 15.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2013 Lite aktivitet her for tia gitt.. Sitér dette innlegget Link to post
glalaksen Svart 16.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2013 Vi har kjøpt sjark. Godt brukt, med en pris deretter. Er litt trerarbeid og masse maling så blir det bra. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 16.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2013 Hvis jeg hadde hatt 3-4 mill til gode hadde jeg kjøpt en Selfa speedsjark og rigga den til hobbyfiske! http://selfa.no/2011/05/selfa-arctic-speedsjark-36-i-mehamn/ Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
oivindg Svart 16.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2013 Vi har kjøpt sjark. Godt brukt, med en pris deretter. Er litt trerarbeid og masse maling så blir det bra. Ser fin ut! Har du flere bilder? Sitér dette innlegget Øivind Link to post
torbi Svart 16.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2013 Nydelig båt, solid bygget, hva maskin er det i.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
halaise Svart 16.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2013 legger inn bilde av starten på ombyggingen av rorhuset/styreplassen, mye spekulering som må gjøres. Det skal også legges opp nytt eletrisk installasjon i benken. Sitér dette innlegget Link to post
glalaksen Svart 17.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2013 Den er veldig solid bygd. Alvoirlig kraftige spant i forhold til andre båter jeg har sett på. Er litt usikker, men ser ut som planken i skroget er over to tommer tykk??? Båten er bygd i 1945 i innerst i en fjord i Bindal. den ble ombygd med flytting av styrhus på begynnelsen av nittitallet. Motoren er en iveco fra 1999 som snart runder 8100 timer. Den er 170-180 hk. Den er nesten fire meter bred og stikker 180 cm dypt så det er en drektig båt til å være 34 fot. Sitér dette innlegget Link to post
glalaksen Svart 17.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2013 Når vi har 90 garn på hekken så kommer det inn en del vann når vi går. Krysser fingrene for at det trutner etterhvert. De har tidligere vært uheldig og tatt noe drev med høytrykkspyleren. Sitér dette innlegget Link to post
Gronning Svart 17.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2013 Den sjarken der så da ut som et greit utgangspunkt! :) den jeg kjøpte for 75000,- så jo nesten værre ut.. hvilken motor er det i den? selv så holder jeg på å bytte motor nå, da båtn var halveis under vann i slutten av oktober.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.