Gunga Din Svart 5.April.2015 Link til dette innlegget Svart 5.April.2015 bra gjort Viking Gratla, Viking, pause til neste løp. Gunga & Amatore, har fått landkjenning på samme øy, er det Kebab sjappe der tro ? ikke noen kebab....en ekte churrasco og ett par , besettningen gjorte myteri, mens jeg låg o sov......kjølhalning venter Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Careka Svart 5.April.2015 Link til dette innlegget Svart 5.April.2015 Synd at de ikke kunne vente noen få timer til du var i mål. Du har nok gitt dem forlite rom på turen. sånt straffer seg Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Viking.1 Svart 5.April.2015 Link til dette innlegget Svart 5.April.2015 Takk folkens! Andreplassen er jeg selvsagt storfornøyd med. Men samtidig er jeg litt irritert på meg selv fordi jeg mener jeg var i posisjon til å vinne hele greia, men ødela det hele gjennom 2 feil jeg gjorde i avgjørende øyeblikk. Den første var en feil alle opplever en gang i blant.I forbindelse med det siste slaget glemte jeg å slette en DC jeg hadde satt tidligere. Etter at jeg hadde slått ble så denne fyrt, som slo meg tilbake på babord halser. Jeg måtte altså slå ennå en gang, med en performance loss som en jibb i storm som resultat. Irriterende! Den ande feilen var at da jeg i går kveld meldte at jeg hadde gitt gass, så ventet jeg en halvtime for lenge med å gi bånn gass. Det skyldes at jeg var i overkant for opptatt med å holde høyde på de nærmeste konkurrentene for å få maks effekt av vindskiftet rett før målplassering. Jeg skulle bare tråkket til, så fikk det bære eller briste. Men som sagt, jeg er alt i alt kjempefornøyd på en etappe der det faktisk var veldig utfordrende å ligge i tet fordi vi lå foran lavtrykkene som kom durende med vinden. Da er det ikke rom for mange feil før de som jager bak er forbi. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 6.April.2015 Link til dette innlegget Svart 6.April.2015 Gratulerer så mye Viking.1, det skal litt til å orke å sitte stand-by slik man må for å henge med så høyt på listene som du gjør Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Viking.1 Svart 7.April.2015 Link til dette innlegget Svart 7.April.2015 Det er jo det som er det fine med ruter, Vanntro. Når jeg har bestemt meg for hvor jeg vil være 6-12 timer fram i tid så gjør ruteren resten av jobben. Så tiden foran skjermen er ikke så ille. Men slagene tar jeg manuelt hvis det er mulig, spesielt når det er så tett i toppen som det var her. Og i innspurten var det viktig å få med seg alle wx-ene. De siste 6 timene styrte jeg mer eller mindre manuelt. Mest fordi det var spennende. Heldigvis falt innspurten på en fridag. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 7.April.2015 Link til dette innlegget Svart 7.April.2015 Gratulerer Viking med flott plassering Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Barbaria Svart 8.April.2015 Link til dette innlegget Svart 8.April.2015 Fordi storsirkelruten er 550 nm kortere enn rhumbline. Se figuren under. Den buede linjen er korteste vei fra NZ til Cape Horn. Sikkert et dumt spørsmål, men har vanlige plottere en slik funksjon? Jeg ser at OpenCpn har det. Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Viking.1 Svart 8.April.2015 Link til dette innlegget Svart 8.April.2015 Jeg tror de fleste plottere bruker great circle ruter. Noen lar deg velge om du vil ha rhumbline eller GC. Du kan enkelt sjekke det ved å zoome langt ut på plotteren og sette to WP langt fra hverandre langs samme breddegrad . Dersom plotteren angir 270 grader for en rute vestover, så bruker den rhumbline. Dersom den angir mer enn 270 grader benytter den GC. NB! avstanden mellom punktene må være lang, bruk f.eks. 1000nm mellom punktene. Sitér dette innlegget Link to post
ohm Svart 8.April.2015 Link til dette innlegget Svart 8.April.2015 Grattis med andreplassen Viking! Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 8.April.2015 Link til dette innlegget Svart 8.April.2015 Takk for det Viking, og grattis med god plassering. Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Careka Svart 8.April.2015 Link til dette innlegget Svart 8.April.2015 Du tar neste Viking, Lett, det er bare å GI Gass :) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Jawik Svart 8.April.2015 Link til dette innlegget Svart 8.April.2015 The Ocean Q1 series included the Sailonline World Race Legs 3, 4 and 5 from Abu Dhabi to Itajai via Sanya and Auckland, travelling more than 18,000nm. Nacrr won with 16 points (6,3,7) from Rafa (21:12,4,5) and Viking (23:3,18,2). The legs were won by Exmeromotu, rumskib and ita10267. The races covered many different oceans, seas and weather systems. Leg 3 had several crucial stages, not least navigating the tricky light winds of the Malacca Strait. An early decision was required in Leg 4 after entering the Pacific Ocean between the Philippines and Taiwan where the winning route took a northeast then south east course, before heading south near Vanuatu. Winning Leg 5 required surfing the strong weather systems in the southern ocean, as well as picking the best latitude particularly approaching Cape Horn. There were more than 1800 entrants over the three legs, so winning this series is testament to superb SOLing. Congratulations nacrr! Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Jawik Svart 11.April.2015 Link til dette innlegget Svart 11.April.2015 (redigert) Ikke mange deltagere å oppleve fra Norge. Stort sett bare to gamle travere Ja og teeny Hook Island Sprint 2015 Race starts: Apr 11th 16:00 UTC / 18:00 LT Santa Monica Ron Miel Regatta 2015 allerede under veis Hauraki Reverse TIMED Race 2015 Race starts: Apr 12th 01:00 UTC / 03:00 LT Her kan en selv velge starttidspunkt ut fra vindstyrke fram til - RACE CLOSE: Sunday, 19 April at 2300utc Redigert 11.April.2015 av Jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Zitt Svart 11.April.2015 Link til dette innlegget Svart 11.April.2015 Det er mer tvilsomt om Norge vinner lagkonkurransen med slik innsats! Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 11.April.2015 Link til dette innlegget Svart 11.April.2015 (redigert) Svein og jeg cruser, mens teeny står på. Vi eldre seiler etter køya og et nødvendig korreksjon når WC caller på oss. Hook Island. WC - Ikke Winston C som sa at hele lande var avhengig av han fordi hans initialer var WC En av grunnene til at engelskmenn ikke sier WC men toalett. Nå hae jeg følelsen av at de forfølger meg siden jeg tok en moose nordover - får se hvor lenge de våger å holde følge med meg Svein #8 og teeny gik rett sørover. Redigert 11.April.2015 av Jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Careka Svart 11.April.2015 Link til dette innlegget Svart 11.April.2015 tar en seiltur, ikke riktig tidspunkt for raskest seilas, men sikkert en fin tur. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Careka Svart 13.April.2015 Link til dette innlegget Svart 13.April.2015 Gjør dere klare for neste LEG Race starts: Apr 19th 17:00 Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Careka Svart 14.April.2015 Link til dette innlegget Svart 14.April.2015 Da er det åpnet for reg for neste LEG, lykke til alle, og det er plass til flere som har lyst å seile litt. http://www.sailonline.org/windy/run/817/ Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Zitt Svart 16.April.2015 Link til dette innlegget Svart 16.April.2015 En liten oppsummering av turen til Kanariøyene! Det hele minnet veldig mye om de turene vi, "gutta boys", hadde til øyene i ungdomstiden. Med entusiasme og pågangsmot gikk vi løs på 2 uker i varmen. Vi trengte ikke mat, vi trengte ikke søvn, men vi holdt et høyt tempo.........i en uke! Så begynte kreftene å ebbe ut, sakte men sikkert utover i uke 2. Konsentrasjonen og dømmekraften sviktet, og vi opplevde at vi ikke klarte å holde tritt med de rundt oss. Vi forsov oss, mistet retningssansen og gjorde mange fatale feil, og det var såvidt vi rakk flyet hjem. Men det tok ikke lang tid før vi lovet oss selv at vi skulle gjøre det bedre neste gang! Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 19.April.2015 Link til dette innlegget Svart 19.April.2015 SWR2014-2015 Leg 6 - Itajaí to Newport - start kl. 19:00 idag Muligens for fint vær til dette :-) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Careka Svart 19.April.2015 Link til dette innlegget Svart 19.April.2015 Det er bare å sette en DC så seiler du ut fra kysten, justere kan gjøres i kveld. Jeg er klar på SOL og VOR. Nesten sommer her i dag, rydda i hagen så det er gjort, så slipper eg å høre fra Admiralen at det må gjøres når eg he lyst å seile litt. Lykke til alle. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
LALUNA II Svart 19.April.2015 Link til dette innlegget Svart 19.April.2015 Hiver meg nå igang så får vi se hvordan oppfølgingen blir ....Time will show... Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Careka Svart 19.April.2015 Link til dette innlegget Svart 19.April.2015 mange med Norskt flagg med lavt start nr. :) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Jawik Svart 19.April.2015 Link til dette innlegget Svart 19.April.2015 Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
LALUNA II Svart 19.April.2015 Link til dette innlegget Svart 19.April.2015 Såvidt jeg kunne telle så er det 22 Norske flagg påmeldt... ikke dårlig det Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.