Zitt Svart 9.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2015 Det er ingen tvil om at du kunne hatt nytte av et grunnkurs i italiensk, Viking! Link to post
Viking.1 Svart 9.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2015 Hehe. Listen lyver litt. Ita er den reelle lederen. Tydelig at de kjører lagkjøring. Før siste slag delte de seg i to grupper og jeg kunne ikke dekke begge Situasjonen var slik at jeg måtte slå før ita, og når aner og neuroman slo tidlig (1/2 time før jeg hadde planlagt å slå selv) måtte jeg dekke dem. De var også smart ved å slå i forkant av wx slik at jeg ikke kunne avvente den som jeg hadde tenkt å gjøre. Må nok skje et par undere om ikke ita tar hjem denne. Link to post
Jawik Svart 9.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2015 (redigert) Vist dette går bra så har du gjengen her https://www.facebook.com/maurizio.gabrielli.52/videos/980936391926098/ og det funket så nå vet du hvem du kjemper mot - Lykke til Redigert 9.Juni.2015 av Jawik (see edit history) The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Careka Svart 11.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2015 Gratla Viking, 2 plass og splitt av Italia gjengen Bravo. Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Zitt Svart 11.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2015 Imponerende innsats, Viking........gratulerer! Link to post
Viking.1 Svart 11.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2015 (redigert) Takker. Som jeg sa før start så ville den som møtte kulingen først vinne (jeg burde jo sagt kulingen ved Kapp Finisterre, men da kunne jeg risikert å få for sterk konkurranse høyde i vinden er nemlig helt avgjørende under slike forhold). Ita var først. Han var 0,3 nm foran meg ved Kapp Finisterre og fra da hadde han full kontroll over hele feltet. Bare en feil fra hans side eller en massiv værendring kunne endret på det. Værendring var lite sannsynlig og ita gjør sjelden feil. Dette visste jeg og konsentrerte meg derfor om å holde resten av italienerne bak meg. Det klarte jeg, selv om de gjorde hva de kunne for å gjøre det vanskelig for meg (det vet jeg fordi de har en tendens til å forsnakke seg i den italienske chatten, som jeg selvsagt følger med i ). Jeg gjorde det også så vanskelig som mulig for ita ved å legge inn to ekstra slag, slik at ita var den som måtte slå først ved siste slag. Men han kan sin trigonometri, og var i realiteten aldri truet. Redigert 11.Juni.2015 av Viking.1 (see edit history) Link to post
VannTro Svart 11.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2015 Gratulerer så mye Viking.1 du er stabil Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Jawik Svart 14.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2015 Siste legg > SWR 2014-2015 - Leg 9 - Lorient to Gothenburg > Race starts: Jun 16th 15:00 UTC / 17:00 LT The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
LALUNA II Svart 14.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2015 Tror ikke jeg rekker inn før race close denne gangen har desverre ikke hatt mullighet for å følge med så er fremdeles laaaangt uti havet ... Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Careka Svart 16.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2015 Da er det snart start igjen på siste legg....... Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
LALUNA II Svart 16.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2015 Takk for hintet så fikk jeg slengt med med Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Viking.1 Svart 19.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2015 Går mot innspurt nå. Runder Skagen om 20 min. Ser ut til at podiet glipper på etappen, men håper at podiet i sammendraget versus nacrr holder. Link to post
Gunga Din Svart 19.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2015 Feirer Midsommer.......glemte roret......var på veg mot Norge S/Y Gunga Din Link to post
Zitt Svart 19.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2015 Feirer Midsommer.......glemte roret......var på veg mot Norge Jeg var klar over at du kunne bli rammet av hjemlengsel siden mål ligger i Sverige, så jeg stusset litt da du satte kursen mot Oslofjorden. Du lå en stund i posisjon til å ta meg(Teeny) igjen, og spesielt etterat at jeg forsov meg et par ganger. Nå på siste strekket glemte jeg helt seiling da det kom reker og krabbe på bordet, og tapte ca 10 plasser, men jeg er fornøyd med innsatsen. Jeg applauderer Viking igjen! Link to post
Gunga Din Svart 19.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2015 (redigert) vi feirer midsommer her i klubben...glemte helt roret.....(les ikke helt edru)........... men nå går jeg fra Skagen mot Vinga med 11 knop....det har jeg aldrig gjort tidl Redigert 19.Juni.2015 av Gunga Din (see edit history) S/Y Gunga Din Link to post
Careka Svart 19.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2015 Gratla Viking med nok en flott plassering, 4 plass. Og her vest skal det feires i morgen. Så ta det roligt Gunga. Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Zitt Svart 19.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2015 Nå ble fire norske blant topp 100, så da er vi vel innefor "kravene", Careka! Ellers er det jo på en måte Viking mot resten av verden. Link to post
Zitt Svart 25.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2015 Nå er det under 2 timer til start i Kiel! Foreløpig er det bare Jawik og jeg som er påmeldt av norske, så det er ikke så mye å slå i bordet med. Og skal vi henge med denne gangen blir det iallfall en våkennatt, og det spørs om det går bra. Lykke til! Link to post
Viking.1 Svart 25.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2015 Sesongen er over for min del. Nå er det IRL-seiling som gjelder. Vi får se om jeg starter i noen seilaser til vinteren igjen. Link to post
Zitt Svart 25.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2015 Takk så lenge, Viking! Jeg har hatt stor glede av å følge deg, og ikke minst glede av dine analyser og hjelp. Først i dag klarte jeg å rote meg til å betale inn for SYC-medlemskap, så nå er jeg ikke gratispassasjer lenger. Om det hjelper til bedre resultater er mer tvilsomt. Ønsker deg og dine en flott båtsommer! Link to post
Careka Svart 25.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2015 Det hjelper, Zitt, Det er billig moro. Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Zitt Svart 29.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2015 Ja, kanskje det hjalp noe! 33.plass på turen fra Shetland til Marsteinen fyr er jeg fornøyd med. Hvis jeg kan lære noe av mine feil, og kanskje bli mer nøyaktig i mine beregninger, kan det jo bli bra. Nå står turen fra Cape Town til Tasmanina for tur på onsdag, og da er vi vel klar igjen. Nå er vi jo godt inne i den tiden vi bruker vår egen båt, så det kan bli så som så med oppfølging og korrigeringer. God tur alle sammen! Link to post
Zitt Svart 6.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2015 Så er det en ting jeg lurer på igjen. På enden av feltet fra Belfast til Ålesund ligger disse skutene. Der finner vi bl. a. Sørlandet, Statsraad Lehmkuhl og Christian Radich. Jeg går ut fra de alle har deltatt i denne regattaen i sin tid(når?). Den posisjonen og kursen de har i dag, kan det være den reelle kursen de hadde den gang? Noen som vet? Link to post
Careka Svart 6.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2015 uten at jeg er inne på sol nå, så pleier båtene er være merket slik hvis de er med å seiler i virkeligheten. så på SOL konkurrer du mot dem. Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Viking.1 Svart 6.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2015 (redigert) Så er det en ting jeg lurer på igjen. På enden av feltet fra Belfast til Ålesund ligger disse skutene. Der finner vi bl. a. Sørlandet, Statsraad Lehmkuhl og Christian Radich. Jeg går ut fra de alle har deltatt i denne regattaen i sin tid(når?). Den posisjonen og kursen de har i dag, kan det være den reelle kursen de hadde den gang? Noen som vet? Det er den reelle posisjonen de har nå. Tipper den baserer seg på posisjonsrapporter hver 3. eller 6. time. De kan også følges på Marine Traffic: Redigert 6.Juli.2015 av Viking.1 (see edit history) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn