M/S Bastard Svart 12.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mars.2010 Isen slipper taket nå, har måttet dytte på noen isglak i dag da de seilte inn i skutesiden på grunn av litt vind. Da ble jeg ferdig med skuff og fjøla i dag, gjenstår litt flikking med listverk osv Var spent på om det ville se rart ut med benkenj stikkende utforbi stolpen på hardtoppen, men syns ikke dette gjør noe Rakk også og lime de første flisene i dag, jeg skal også ha fliser stående langsetter hele pentry helt bort til kabindøra. Blir en hele masse kapping av biter etterhvert da jeg har valgt og legge flisene på denne måten Nå er det snart på tide og lage hyller i pentry også, det har blitt utsatt alt for lenge Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 12.Mars.2010 Del på Facebook Svart 12.Mars.2010 dyktig mann Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 29.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2010 Hadde bare mobilkamera i dag, så ett bilde blir det bare. Det gikk helt fint og kappe flis, selv om den er frostsikker. Bestemte meg for og fóre ut litt bak beslaget, her blir det platet i morgen og flislagt. Oppå denne utfóringa blir det hylle, noe osm er kjekt og ha sikkert. Blir vel til og holde på i båten hele påsken tror jeg, så da kan man håpe og få gjort noe Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 29.Mars.2010 Del på Facebook Svart 29.Mars.2010 Utroligt Bra Blir en koselig sessong på deg jah Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Superkul Svart 29.Mars.2010 Del på Facebook Svart 29.Mars.2010 bærre lækkert Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
M/S Bastard Svart 30.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2010 Ja, blir ikke så værst. Satser på og bli ferdig med flisene i dag, men de blir ikke ferdig fuget i dag. Drar i båten om ikke så lenge Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 30.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2010 Da tror jeg det skal være ferdig flislagt, er litt i tvil om det som syns av plast skal flislegges eller ikke. Vet ikke om flisa vil henge på der, så jeg vurderer bare og male det opp, dessuten vil flisa bygge ut mere en teaken over der. Det blir hylle oppå kanten rundt, på den konsollen som er flislagt. Skal plate den ferdig i morgen hvis jeg finner nok matrialer. Pinnerekke kjøper jeg fra biltema/maritim, så blir det en grei avslutning. Jeg bør vel kanskje lage til benkplater som kan vippes opp også? Kjøpte inn fugemasse i dag, så da kan det fuges ferdig i løpet av påska Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 30.Mars.2010 Del på Facebook Svart 30.Mars.2010 Da tror jeg det skal være ferdig flislagt, er litt i tvil om det som syns av plast skal flislegges eller ikke. Du har jo egentlig nok motargumenter selv, men jeg tror ikke det hadde blitt noe pent. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
M/S Bastard Svart 30.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2010 (redigert) Nei, jeg legger heller på 2 strøk med quicklakken jeg har brukt på hardtoppen fra før av. Litt plastikk må det jo være i en plastbåt Redigert 30.Mars.2010 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 30.Mars.2010 Del på Facebook Svart 30.Mars.2010 Utroligt bra Lyst og ta en tur til bergen og pusse opp snekken min?? Neida, Skal no klare det sjøl, om jeg ikke klarer det like bra som deg, så blir jeg no sikkert fornøyd No som jeg er ferdig med kartbord så gjenstår det ny pentry, motorkasse og styrekonsoll Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
M/S Bastard Svart 30.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2010 Jeg er fornøyd sålangt, nå er det bare resten igjen Har nok med egen båt ja, er langt fra ferdig, mange ting som står igjen så jeg blir nok ikke ferdig i år. Mangler jo fortsatt hyller i skapene som skulle vært på plass forrige vinteren Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 30.Mars.2010 Del på Facebook Svart 30.Mars.2010 Jaja, Alltid nok av arbeid Du får no ta det medro, og bli ferdig med det viktigste til sessongen/sjøsetting Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
M/S Bastard Svart 30.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2010 (redigert) Båten ligger på vannet året rundt, og er klar til bruk. Mulig det blir en tur utpå i morgen, så får vi se om flisene fortsatt henger på Redigert 30.Mars.2010 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 31.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2010 Det ble ikke noe greie på dette med maskering, så jeg fuget alt på frihånd Maskerte bare benkebeslaget når jeg skulle dra den siste fuga. Hylla oppå der rakk jeg ikke og begynne på i dag. Da er jeg rimelig fornøyd, mangler litt listverk hist og pist, men det kommer på plass etterhvert Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 31.Mars.2010 Del på Facebook Svart 31.Mars.2010 Bli ferdig med det viktigste til sessongen/sjøsetting Vet ikke riktigt ka eg tengte på her, har jo sett videoer nor du er ute og tukker Ble utroligt bra med fliser Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
M/S Bastard Svart 31.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2010 Syns det ble bra sjøl også, det er igrunn det viktigste Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 31.Mars.2010 Del på Facebook Svart 31.Mars.2010 veldig lekkert ikke sett fliser i en eldre snekke før å dette kledde båten etter min mening Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 31.Mars.2010 Del på Facebook Svart 31.Mars.2010 ja dette ble pent! Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 2.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2010 Takk for det, da er det bare resten igjen Ble en liten båttur til Kommers/Grisebukta for og sjekke forholdene i dag. Idyllisk til øya, men det snudde fort Vindusviskere er neste stor investering, da er det kanskje mulig og ha bedre sikt Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 2.April.2010 Del på Facebook Svart 2.April.2010 Har blitt en stor forandring på båten fra start til nå Vindusviskere er nesten et must og ha!! men sørg for og kjøp kvalitet!! så du ikkje har nonen som bråker og hyler og visker fortere på den ene siden en den andre Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
M/S Bastard Svart 2.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2010 Ja. litt er det jo blitt Ja, når det gjelder viskermotorer går jeg nok for Roca sine, litt dyre men sikkert bra kvalitet Sitér dette innlegget Link to post
Spinnaker Svart 2.April.2010 Del på Facebook Svart 2.April.2010 Her skal nok lages de deiligste retter i sommer, og det blir jo bare en fryd i denne byssa. Bon Apetito! Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
M/S Bastard Svart 2.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2010 Ja, her kan det stekes og brases. Mangler litt enda, men det kommer etterhvert Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 7.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2010 I dag kom endelig luftinga til dieseltanken på plass, og når jeg var i gang begynte jeg på skapene i pentry. Jeg skal montere ett rør som høytalerledningene og antennekabelen skal gå i. Dette skal bli deilig og få gjemt bort Fikk på plass det meste, mangler og lage til hylle nr 2, men var så sulten på slutten i dag at jeg ikke orket og begynne på de. Greia her er at alle platene som er satt opp nå er løse, de skal ikke skrues med så mange skruene da de skal være lette og ta vekk i tilfelle en må bak de. Gjenstår den øvre hylla som sagt, og så skal alt ut igjen for og males minst 2 strøk på begge sider, blir vel antaglig 3 strøk på det som syns i skapet. Også gjenstår det slanger til vasken, skulle gjerne lagt opp de nå, men det kommer litt senere. Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv 28 Søgne Svart 7.April.2010 Del på Facebook Svart 7.April.2010 Hvor henter du energien fra? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.