M/S Bastard Svart 2.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2010 Alt jeg gjorde med vhf var og korte inn antenneledningen, den kunne vist kortes inn. Det var ikke det de sa da jeg handlet antenna, så derfor buntet jeg ledningen sammen. Har fremdeles problemer med oljetrykk Blir jeg liggende i havna hele sommeren tro? Monterte ny oljetrykksgiver fra Vdo i dag, ingen forandring. Lavt oljetrykk fremdeles altså. Fyra opp motor etter at giver var montert Etter en liten stund, 10-15 minutter detter trykket Jeg har 15w 40 olje, er den for tynn? Kan oljefilteret være tett? Olja er dog like fin i fargen siden oljeskift forrige sommer Lurte på og skifte olje, og da kjøre den Qmi rensen før oljeskift. Lurer også på om jeg skal skru inn ett manometer, kan manometer beregnet på hydraulikk brukes? Dette for og utelukke elektriske komponenter Andre forslag? Merker jeg blir frustrert over dette problemt, og tenker verkstedregninger osv :cry-blow: For det har jeg ikke penger til Kan ogaså nevne at oljetrykket var lavt April 2008, i følge en video jeg lagde da. Da lå oljtrekket på ca 22 psi. Normal trykk i følge boka 30-60 psi Sitér dette innlegget Link to post
John83 Svart 3.Juni.2010 Del på Facebook Svart 3.Juni.2010 Har du prøvd og bytte innstrumentet? Oljen på en dieselmotor skal jo bli litt svart. Kjør en rens på motoren og skift olje og filter. du kan jo kjøre på en litt tykkere olje. Lukter det diesel av oljen? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 3.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2010 Ja, instrument og giver er byttet. Vurderer en rens ja. Lukter ikke diesel av olje. Jeg startet også denne tråden for hjelp Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 18.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2010 Har slippet båten denne uka Var ikke så mye groe egentlig heller, mest under kjølen og på propell. Ble litt mere arbeid enn jeg regnet med. Måtte flikke litt på en skade, så det måtte sparkles litt. Smørte på nytt bunnstoff også, svart av farge. Jeg flyttet opp vannlinja noe også, pga av søl med bunnstoff av forrige fyr som stoffet. Jeg undres på hvordan man klarer og smøre bunnstoff 20 cm over maskering Har ikke flyttet vannlinja så mye dog, ble ca 5cm. Dessuten, ser det ut til at skroget er malt, med bunnstoff Så noe av den gamle fargen på båten, den er mørkeblå i utgangspunktet, så jeg har en slipejobb av dimensjoner en gang i fremtiden. Ny sink er også på plass. Kikket nøye på propellen, den så bra ut, og fin i fargen. Nå er høyrearmen og skulderen helt ute av kurs kjenner jeg, lurer på hvordan jeg skal få løfta ølen i helga Ja, gardinene skulle jeg aldri ha vasket, de har nesten gått i oppløsning Finnes det noen nettbutikker som selger BILLIG gardinstoff? Fikk knipset ett par bilder før jeg gikk på sjøen i dag Var jo spent på vannlinja, syns ikke denne er for høy. Får se om det blir tur til Horten, det blåser Nordavind fra alle kanter i dag. Hadde problemer med og legge til på min egen båtplass i dag, kom nesten inn på tvers Ut fra marinaen gikk det fint, ble blåst ut på tvers, heldigvis var det ikke så trangt med båter der i dag Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 7.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2010 Montert tv antenne og strekt coaxen idag. Dyrt for den plastdingsen syns jeg og ikke er det særlig gode forhold i havna. Hjalp litt når jeg vinklet antenna mot østfold, Visjon Norge kom inn krystallklart, Nrk hakket litt. Jeg skal skru ned antenna jeg har hjemme til Rikstv, og ha i båten i tilfelle dårlige forhold. Så må jeg få tak i en svingbar brakett, for jeg vil ha tv´n montert på skottet her. Spørsmålet er hvor jeg skal gjøre av tuneren? Byttet impeller også, det var visst på tide, for det var ikke mange vingene på den som stod igjen Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 19.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.September.2010 Her var det ikke oppdatert på en stund, har egentlig ikke skjedd så veldig mye heller. Bortsett fra at jeg bygger ny dash, og skal i forbindelse med denne bygge konsoll for rattet. Gjenstår en del listing på dashen, så den er ikke ferdig på dette bildet Slik var det før Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 19.September.2010 Del på Facebook Svart 19.September.2010 det var lurt og flytte stolen,var en temmelig rar løsning før Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 19.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.September.2010 Helt klart, men det er fortsatt en del igjen og gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 22.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.September.2010 Lamper i instrumentene ble koblet ferdig i dag, bortsett fra at de skal innom egen bryter. Alarmlampene skla også kobles, venter på disse fra pusheren Har fått ryddet ut en del ledninger også, før ble mye koblet opp etterhvert, og da ble det kjørt egne ledninger til hvert instrument. (fra tiden når vi prøvde og få buzzer/lamper til og fungere skikkelig) Vet ikke helt om jeg skal ha ekkoloddet stående på toppen der, men der står det minst i veien. God plass til laptopen også Blir fornøyd jeg I morgen skal det monteres lamper, hvis de er kommet. Begynner også arbeidet med og lage til styrekonsollen. Mulig jeg også får begynt på og skjære ut hull til bryter rekkene Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 22.September.2010 Del på Facebook Svart 22.September.2010 Rødt lys oppunder dashen der nå så.... Det der ble pent Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
M/S Bastard Svart 29.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2010 Nærmer seg "ferdig", men er jo ikke feridg med avslutningen til høyre på instrument konsollen Tar den når jeg gjør ferdig gasskonsollen i morra. Listing vil bli gjort senere, når jeg ikke er lei. Godt en ferdig, for da kommer man seg opp og ned i kabin en stund til Må jo bli bra dette, med hanskerom og greier Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 29.September.2010 Del på Facebook Svart 29.September.2010 det dashbordet ble dritbra Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
M/S Bastard Svart 30.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.September.2010 Takk for det, syns det ble bra sjøl også (selvskryt skalman lytte til) Skal til og montere tenningslås og stoppbryter nå, men venter på at batteriet til drillen lades ferdig Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 30.September.2010 Del på Facebook Svart 30.September.2010 Flott dash der gitt kreativ du bastard Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
M/S Bastard Svart 30.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.September.2010 Takk for det, man tager hva man haver I morgen blir det ryddedag, samt litt kosearbeid med og legge opp til brytere. Prøver også og få til en tur på fjorden i morgen, rakk ikke det i dag Sitér dette innlegget Link to post
p-kaill Svart 2.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2010 Flott prosjekt og flott dashbord. Hvilken type finer har du brukt ? mm? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 3.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Oktober.2010 På skott og innredning er det bruk 6 mm furufinér, som jeg har limt 3 mm merantifinér på. Det meste av dashbord er bygd av litt ymse tykkelser, men der erdet teakfinér. Dette er gjenbruk av døra til el-skapet og litt av trappa til kabin Her er jeg i gang med brytere, men det blir flere etterhvert når jeg finner en plasering for de Jeg skal også ha runde ringer på alle instrumentene, men det er ikke lett og få tak i til turtelleren. Den er gammel, med innbyggingsmål på 100mm Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 13.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober.2010 Har kommet litt videre på dashen Ekkoloddet er koblet opp. Jeg har en bryter til ekkoloddet også i bryterpanelet, er det noe vits i og koble innom den? Blir ikke det smør på flesk egentlig? Progging av ny giver til dieseltanken, en slik type uten beveglige deler. Måtte bytte giver da jeg handlet meg ny tt tankinstrument Kabler strekkes, mange av dem blir det også Fikk frest ut fals til bryterpanelene. Funker fint denne forsatsen til dremelen Modifisert wema ring, slik at den passer på vdo. Måtte slipe vekk festesporene både på instrument og ring, her under limin med silikon (hadde ikke noe annet) Tar en tur ned om ett par dager for og se om det holder. Litt snålt med ny giver til tank, den bikker over til full, før den viser hvor mye som er på tanken. Den er også sen til og reagere når man setter strøm på. Demonstrert på video her Fikk koblet opp denne saken fra Jørg i dag, det tok bare nestn 2 år Har fortsatt igjen og koble Pdar´n ferdig, kanskje i morgen den dag På bilde, så står vhf og stereo på, kjekt og se hva det trekker. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 13.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2010 Dette blir jo knallbra, omvisning ønskes på Hortentreffet:))) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
M/S Bastard Svart 13.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober.2010 Er nok ikke ferdig til da, men er nok ett godt stykke videre. En omvising er hyggelig det, kommer selvsagt på treff i Horten neste gang Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 16.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.November.2010 Gjorde ett kupp, 5 lapper for to komplette stoler Satt opp midlertidig bare, på foto Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 16.November.2010 Del på Facebook Svart 16.November.2010 :thumbsup: Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Superkul Svart 16.November.2010 Del på Facebook Svart 16.November.2010 ble skikkelig prikken over ien det der - suverent Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Polarn Svart 16.November.2010 Del på Facebook Svart 16.November.2010 Den tankmåleren din tror jeg ikke er helt normal. Kjøpt noe slike på BT og ingen av de har oppført seg slik. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
M/S Bastard Svart 16.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.November.2010 Sparte noen høvdinger på stolene ja, de er ubrukte, og fra Seasit. Ble fornøyd med de. Tankmåleren er vdo, men den viser riktig så da lar jeg den være inntil videre ihvertfall. Har en del og gjøre i vinter, men blir vel langt fra ferdig, litt dårlig med arbeidslyst og motivasjon for tiden Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.