Jump to content

Kjære seilere. Maks 500,000, hvilken båt dere ville valgt.


jupan

Recommended Posts

Her er bildene fra annonsen på "venninna": http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...amp;areaId=1676

 

Selve annonsen er slettet og fås ikke opp lenger,

 

 

Heisan ! Hvordan fikk du fram bildene etter annonsen er slettet?

 

(Kjekt vite det, har endel interessante båter i "mine funn-finn boksen" , som er ergelig blir borte når annonsen slettes.)

Link to post
Share on other sites

Siste nytt i Cayenneprosjektet er at eieren er kontaktet. Han er forsåvidt lysten på å selge båten, men prisen jeg er villig til å gi samsvarer overhodet ikke med det han forventer å få. Så da er ballen spilt over, og dette legges på hylla inntil han eventuelt kommer på bedre tanker.

 

Den Forgusen det er link til i forrige innlegg er aktuell, dersom det er en båt av samme kaliber som Forgus 36. Har vært i kontakt med butikken, og de kan nok være villige til å gå ned litt i pris. Ser at diverse kilder priser disse til over 300, noe jeg tror er en fantasi. Men jeg vet jo ikke.

Link to post
Share on other sites

Ja den der er egentlig løsningen. Det vet jo alle :)

 

Den har jo ligget ute i år og dag. Sist jeg så den stod den i 295'.

 

Jeg sendte en mail jeg ;)

 

Den Forgusen i Spania går neppe for under 200 der nede, og så er det frakt og moms så da er det jo i praksis en Albin Nova i pris. Bare mindre...

 

First'en virker grei, bortsett fra at den har vært så grunnstøtt at den har vært på reparasjon. Ærlig selger da, som opplyser om det.

Link to post
Share on other sites

Nå er jakten i gang.

 

Pristaket er 200.000,- ferdig prutet og det går ikke an å strekke seg "litt lenger" (må sette streken en plass).

 

Båten jeg vil ha bør være slik:

 

- Relativt morsom å seile. Kunne delta i regatta på en ok måte.

- Fungere bra til tur (type påske/sommerferie).

- Være i god stand og ha nyest mulig motor og seil.

- Kunne romme 2-3 personer uten at det blir utrolig ukomfortabelt.

- Ha WC i eget avlukke. Midt i forpiggen er ikke ønskelig.

- Ha gode sjøegenskaper og tåle å seile utaskjærs uten at det føles utrygt.

- Bør vel være rundt 30 fot.

 

Jeg vil helst ha en IW31, men jeg finner ingen som er til salgs. Den ene som ligger ute er ikke aktuell pga. standen.

 

Jeg har vært i dialog tidligere på en Maxi 84 med motor fra 06 (3-sylindret Yanmar), delvis nye seil, cockpittelt og det meste av utstyr, inkl. krybbe og jolle. Virker som et FORNUFTIG valg.

 

Fenix virker morsom, men litt for "sporty" ift. uværsegenskaper.

Comfort, Ballad, Cumulus, Mamba, Player, og alle disse båtene der er sikkert aktuelle(?) men jeg synes de som er på finn.no per i dag er for "slitne", ift. pris.

Oksø 32 er rett og slett for grusom å se på, og for spartansk inne ut fra det jeg har sett i annonser.

 

Målet er å finne den rette båten og ha den i hende før påskeferien.

 

Kan denne oppdagelsesreisen være i ferd med å få en slutt? Jeg håper det!!! :D Og all hjelp er bra.

 

JRO :D:D:D

Redigert av JRO (see edit history)
Link to post
Share on other sites

For en båt som tilfredstiller kravene dine

 

- Relativt morsom å seile. Kunne delta i regatta på en ok måte.

- Fungere bra til tur (type påske/sommerferie).

- Være i god stand og ha nyest mulig motor og seil.

- Kunne romme 2-3 personer uten at det blir utrolig ukomfortabelt.

- Ha WC i eget avlukke. Midt i forpiggen er ikke ønskelig.

- Ha gode sjøegenskaper og tåle å seile utaskjærs uten at det føles utrygt.

- Bør vel være rundt 30 fot

 

Da har du båten her.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...