Jump to content

Kjære seilere. Maks 500,000, hvilken båt dere ville valgt.


jupan

Recommended Posts

Jro: Hva syns du om den båten du seiler regatta med? Grunnen til at jeg spør er at i båsen ved siden av meg ligger det en Cayenne 42 og forfaller. Båten har ikke vært i bruk siden 2007 og er et trist syn. Men den har mange kvaliteter og jeg tror den som byr eieren 100 000,- kanskje får den. Cayenne 42 ligner mye på den sirenaen du seiler med. Bare at den er mer langsmal og trangere nedi.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Den båten synes jeg, av den lille jeg kan og vet, at den er litt småsliten, men virker som en sterk og rask båt. På Byfjorden la den seg med en gang - noe jeg oppfatter som begynnelsesveik, men så lå den der åkkesom - sluttstiv? Den er jo smal nedi, men egentlig ikke så trang likevel. Aktercabinen er et pluss. Okei cockpit.

 

Er Cayennen i brukbar stand tror du?

Link to post
Share on other sites

Det er sikkert landets styggeste cayenne, men innerst inne er det jo en flott, rask båt. Det er mye arbeid for å få den fin, men lite for å få bruksstand. Skal jeg ta noen bilder? Kanskje du skal komme opp og seile den neste regattaen med oss 14/2 så kan du se på den selv...

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Det jeg vet er at riggen var ny når nåværende eier overtok. Det er en mengde forskjellige seil til båten i varierende stand. Eieren har brukt storseil og selvslående fokk. Motoren er orginal men eier får start hver gang, så den virker. Men det begynner å bli lenge siden sist nå da... Nedi er det "preget" nå. Lensepumpen virker ikke og eieren stikker innom en sjelden gang (for sjelden) og øser. Regn med å skifte alle skroggjennomføringer og kanskje noe elektronikk. Pusse ned treverk som har muglet og skifte noen tekstiler. Tar noen bilder i morgen.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Tusen takk for bilder! Huk tak i fyren neste gang du ser han og spør.

 

Ser det ut til at det uvendige er i orden, eller har alt blitt ødelagt av vær og vind? Er det vask og polering og smøring/lakkering av evt. teak som må til eller ser det ut til at det må større kostnader til? Du nevnte jo at motor og seil mest sannsynlig er ok.

Link to post
Share on other sites

SunFlyer: er eieren av Cayennen i båten ofte? Hvis han er der den 14. så skal jeg spørre om å få se nedi båten.

Han er der kanskje 1 minutt en gang i måneden. Da går han ut på kaien ved flytebryggen. Og snur når han ser at båten ligger der enda. Men der er bare å kikke nedi båten. Det er aldri låst.

 

Det hører med til historien at han bor 500 meter fra båthavna.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Det lukter et muggent og bra kjøp ;)

Denne skuta har jo LYS over 1.30 så vidt jeg kan huske å ha sett, så det skulle vel holde for Seilmakeren eller?? ;)

Vet du å få ta i navn/nr til rederen?

Lys tallet er på 1,27 om jeg husker riktig. Og det er konkurransedyktig. Tror en slik vant onestar regattaen i 2007. http://seilmagasinet.no/id/24536.0

Jeg kan skaffe navn og nummer, ja.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Gromt, enkelt og greit gromt :D

 

Husker annonsen fra han som eide "Venninna". Ganske lang og utfyllende liste over utstyr og diverse. På slutten stod det bare "Jeg er glad i båten". Hehe... Sikkert en fornøyd kar.

 

Jeg ser for meg at dette kan være en slags løsning ja... :)

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...