Jump to content

Kjære seilere. Maks 500,000, hvilken båt dere ville valgt.


jupan

Recommended Posts

vet inget om kjölen!

men hade en kollega oppe i Stockholm som fikk roderhaveri under en 24-timmars(tror jeg det var), det stod om hans haveri

i På Kryss för flere år sedan !

Det er det jegvil fram til :yesnod: Jeg har også lest om disse få "enkeltilfellene"med ror,men aldrig noe om kjøl.Hadde vært inntressant å hørt konkret om "kjôlbrott".Eller om det også bare er "naturlig hendelser ved harde grunnstøtinger" :flag_sw:

mvh

fem@il

Link to post
Share on other sites

Bare en liten kommentar til Novaen i Haugesund, så gikk det en '87 Nova med ny motor for ca 350 000 i september i fjor. Det gikk vel også en '82 modell med ny motor som lå på Finn til 290 000. Hvor mye under den gikk for vet jeg ikke.

 

Det lå flere Comfortinaer ute, mange til annonsene utløp. Den eneste jeg så som gikk var en '82 som ble satt ned til 335 000.

 

Jeg snakket med noen av dem, de var ikke så veldig villige til å gå ned på prisen, de skulle legge båtene ut igjen til våren og de var sikre på å få solgt da til prisforlangende.

 

Novaen "Stitch" tilhører vel forøvrig medlemmet Stitch her på forumet, tar jeg ikke helt feil...

Link to post
Share on other sites

Jeg leser Ragnar Kvam jr. for tiden, som nevnt tidligere. Jeg blir bare mer og mer imponert over både forfatteren og båten hans. En Bostrøm 37 fra ca 1987 med navnet "Northern Quest", døpt etter et av Shackletons skip "Quest". Den Bostrøm'en virker rett og slett som en velseilende tanks (hvis noe sånt finnes!).

 

Gladnyhet: på mandag blir den ene bilen mest sannsynlig solgt. Kjøperen kommer ned fra nord-Norge for å hente den. Så i morgen blir det bilpuss og klargjøring. Så får jeg bare håpe de ikke trekker seg. Det skulle ikke være noen grunn til det. Så er jeg en båthundrings nærmere :D

Link to post
Share on other sites

Neida, den gikk nok meg hus forbi. Det er så travelt med jobb for tiden at jeg har ikke tid å snu meg etter båter omtrent. Ufint? Ja.

 

Jeg ser litt på kombinasjonen av alt, og finnes det billige, langkjølte (er dette et must) båter som er lett å omsette? Jeg tenker mest på å ha en snerten båt å stikke ut en tur med når man plutselig får et pusterom, som samtidig er så billig at man ikke får dårlig samvittighet av å evt. ikke ha tid til å bruke den. Bør tåle en kuling osv...

Vega er jo en kjent sak (seiler "dårlig") men ellers bra har jeg hørt. Men det er vel andre i samme kategori vil jeg tro? Pegasus 800 ser ut som en praktisk båt.

Redigert av JRO (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...