gangso Svart 7.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 ahh skjønner. men er jo ein veis ventli i eksos bendet.. men skal se om eg får tak i ein sån godkjent slange. Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
gangso Svart 8.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2009 ingen som veit de med dynamoen og turteller?? har funne ut kordan eg skal gjere de med eksos avløpet. og skal prøve få tak i ein sån godkjent slange i morga. vist eg greier de så blir de mest sansynlig ein prøve tur om de er fint veir. :) Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
SF Svart 8.April.2009 Link til dette innlegget Svart 8.April.2009 (redigert) Turteller skal kobles inn på noe som kalles W-utgang på dynamoen. Dessverre er det ikke alle dynamoer som har en slik utgang, løsningen er da å lage en selv. Sjekk denne linken https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=6033 Evt så råder jeg deg til å lage en egen tråd om dynamoen du får flere av "ekspertene" på elektronikk til å lese spørsmålet ditt og får sikkert flere svar. Redigert 8.April.2009 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
gangso Svart 8.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2009 der står ein w på dynamoen me er jo ikkje noke plss og koble til. er de kansje på den runde skruen? Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
SeaRaymond Svart 8.April.2009 Link til dette innlegget Svart 8.April.2009 (redigert) Det er det nok ikke, W skal nok være i det firkantede hullet like ved (se B+ og +), men denne har ikke dette, sikker samme dynamohuset som blir brukt på andre modeller, derfor følger det støpte W merket med også på de andre. Redigert 8.April.2009 av SeaRaymond (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
gangso Svart 8.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2009 (redigert) ok. men bruker den andre turtalls giveren på motoren eg. men sjøsetting blir ikkje før om noken dager. båten er klar. men eg trenger og sette ny styre wire på slepe båten.(blir gjort i dag) så forhåpentlig vis så blir de fint veir i morga. og testing. :) Redigert 8.April.2009 av gangso (see edit history) Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
SF Svart 8.April.2009 Link til dette innlegget Svart 8.April.2009 Fikk du til en løsning med eksosslangen? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
gangso Svart 8.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2009 ja etter 3 tima med slit så greide eg og bøye de til. men har sagd av den vinkelen. sån eg har ein større bue fra bunnen av båten og opp. vanskelig og forklare men skal ta bilde i morga om eg får den ut :) fikk ut slepebåten i dag :D Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Diesel248 Svart 9.April.2009 Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 Dette var eit stiligt prosjekt. Blir spennande og sjå korleis motoren går. Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
gangso Svart 9.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 hehe. jo takk for de. prøvde og starte motoren i dag men de bare smeller i starteren. virker som ikkje starteren greier og dra rundt motoren. og så begynner de og ryke av ledningane om eg holder for lenge. Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
M/S Bastard Svart 9.April.2009 Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 Høres ut som du ikke har grove nok startkabler Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 9.April.2009 Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 høres ut som motoren sitter fast spør du meg. Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 9.April.2009 Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 Har du forsøkt og dreie motoren rundt manuelt da? Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
gangso Svart 9.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 motoren sitte ikkje fast. men fant ut at eg hadde vert så genial og dreid rundt hjula da eg bytta diesel pompa.(måtte av med register reima) så er de noken som har ein manual på dinna motoren sån eg får stilt inn i gjenn motoren? og noken som veit kordan eg gjer de? og evt noke gode tips? :) va litt irriterande ditta her no eg skulle ha ut båten. men sån er de når eg ikkje viste om de Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
index Svart 9.April.2009 Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 Husk at du ikke kan bruke den gamle reima om igjen når den har vært demontert! Dette er viktig! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
gangso Svart 9.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 nei. skal bestille ny. men må få stilt inn i gjenn motoren Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Brodern Svart 9.April.2009 Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 Det skal være merker på svinghjul og reimskiva til dieselpumpa, og ev andre hjul. Ofte en liten prikk som er preget inn på forsiden av skiva. Som regel skal disse prikkene/merkene "gå sammen" altså peke mot hverandre. Men snakker du med et merkeverksted får du helt korrekt svar. Kanskje du også får et skjema. De pleierå være hyggelige sånn. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
index Svart 9.April.2009 Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 Normalt så er det enten overrettmerker eller hull i hjulene som skal matche tilsvarende hull i blokken. Hos meg bruker jeg en 6mm og en 8mm bor som tolker til hjulene, og en dor jeg har slipt til så den passer i et tilsvarende hull til svinghjulet (like over starteren). Monter remmen, drei motoren to omdreininger og sjekk igjen at alle tre tolkene går rett inn. Hvis ikke, juster til det passer. Tipper det er noe tilsvarende på din motor... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Diesel248 Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Siden det er ein firetakter, så ver ops på att dieselpumpa og kamakslingen er i riktig takt. Det må ikkje komme diesel av dysa i eksostakta (foreksempel) Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
gangso Svart 10.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 ja får se på de ein dag. har mysta all arbeids lysta no. Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
-Matros- Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 har ikke lest hele tråden, men hvorfor skiftet du motor i den? Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
gangso Svart 10.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 gamle motor va gåen. og hadde ikkje råd til og kjøyre med motor som bruker 17-18liter bensin i timen. og sikerhet. Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
gangso Svart 11.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 har holdt på med de elektriske i dag. bilde: veit de er biltema. men de funker. elektriske: før: etter: Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Brodern Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 Å satan, blei jo svimmel bare av å se på det der Gjort noe mer på motoren og timinga ? Husk at gjør du det feil der raser du hele driten når du vrir om nøkkelen. Så der må det stemme vet du. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
gangso Svart 11.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 har ikkje gjort noke meir med motoren nei. skal bestille ein ny reim og ein propell på tysdag. når eg får reima skal eg få ein mekaninker til og stille det inn for meg. Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.