Jump to content

Yacht Marine AS, båtkjøp med forviklinger.


Pelle Parafin

Recommended Posts

  Bergen skrev:
Det er lenge siden jeg i denne tråden har skrevet at jeg har tatt feil, og har ikke problemer med å innse dette :cheers: ! Men la nå ikke dette bli en tråd hvor det er viktigere å gå etter personen i stedet for saken. Saken i seg selv har mere en nok elementer som er interessante uten at en trenger å være usaklig!

Enig, men det dukker ofte opp saker på BP hvor noen gir den sterke part (den profesjonelle) sin magerefleksstøtte, samtidig som det klages over at det finnes altfor mange "vanskelige" kunder. Klart det skjer, men i de sakene jeg har fulgt her på BP har de vanskelige kundene stort sett stil rimelige krav. Solskinnshistoriene om Lundebåt og andre burde være hverdagshistorier i en bransje med så dyre produkter hvor også sikkerhet er viktig.

Link to post

Prøver meg igjen, håper du kan svare nå

 

Jeg har et spørsmål til Trymas ( TR-YM-A/S) som mest sansynlig er innvolvert i dette omtalte firma (ren tipping pga. hans nicknavn)Hvis så er tilfelle,vil jeg stille deg et spørsmål:er de omtalte båtene som ble solgt til "Austevold og Catano" CE merket? Dette er det kun to svar på JA/NEI- det er ikke verre enn det. Må spørre her, siden den andre tråden ble stengt.

Link to post

For å rekapitulere litt,når noen lager en båt, skal detaljerte tegnnger, med alle relevante data om prosessen, legges frem. så skal det under bygging være dokumentasjon på at alle prosesser som er beskrevet, virkelig er fulgt. så sender man dette til et firma som godkjenner båten for lansering/import til europa

båten er nå klar for norge, hvor den etter fortolling blir gjennomgått av et norskt firma som skal etterse at produktet tilfredstiller alle ce-krav og norske event. særkrav. når dette er gjort er båten klar for salg. Det viktigste dokumentet i norge er det som heter samsvarserklæringen, og den skal ovenfor myndigheter, klasseselskaper( f.eks. veritas) dokumentere at båten er bygd etter de kriterier som det i søknaden er hevdet at den er. det er også eies bevis på at "hin"nummer er autentisk. skal også legges frem ved tegning av forsikring.

Samsvarsærklæring skal på lik linje med vognkort for bil alltid være tilgjengelig og ligge sammen med brukerhåndbok, servicemanual,m.m.

Det er å blir selgers plikt å sørge for at disse papirer blir levert, menigmann må desverre stole på at dette skjer for det er ikke lett å se om den dokumentasjon du mottar er den du skal ha, og de ferreste av oss bruker advokat ved kontraktsinngåelse men stoler på selger.

 

:flag:

Redigert av båtfreak (see edit history)
Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...