Walter_S Svart 30.November.2005 Link til dette innlegget Svart 30.November.2005 Østsiden Trelast - Listverkhuset Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
trulte Svart 1.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2005 Glimrende! Da blir det tur til Frxsta i dag. Sitér dette innlegget Link to post
trulte Svart 1.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2005 En liten ting til... Jeg vet det finnes over 100 forskjellige typer mahogny. Jeg lurer på hvor stor forskjell det er på typene? Kan det få stor betydning for utseendet på båten hvis jeg bruker en "ny" type til å reparere de gamle listene på båten? Bør jeg i såfall ta med meg en "smakebit" av det gamle treverket, så de kan finne det materialet de har som ligger nærmest dette i utseende og egenskaper? Hehe...ble litt mer enn "en liten ting til" men... Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 1.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2005 Av de som leverer mahogny i dag, så er det nok ikke slik at de har flere typer mahogny liggende, så jeg tror det kan bli vel håpefullt å ta med en bit og få noe som matcher 100%. Imidlertid kan jeg trøste med at selv om det finnes over 200 typer (!) så er forskjellene allikevel ikke så veldig store. Jeg har foreløpig ikke hatt avvik mellom eksisterende mahoghny og ny-kjøpt mahogny. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 1.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2005 Perlen skrev: Imidlertid kan jeg trøste med at selv om det finnes over 200 typer (!) så er forskjellene allikevel ikke så veldig store.Lykke til. Og Mahogny skal vel uansett beises for å unngå at den falmer og gulner. Og det jevner jo ut forskjellene ytterliggere skulle man tro. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
SeaMaster175 Svart 22.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2005 Har et lite problem mtp dørkenen som vi har laget. Det er en nate som er vesentlig tynnere enn de andre. Dette er selvfølgelig ikke så veldig pent og lurer på om noen har tips om hva vi kan gjøre for å få det bedre? M/B Gamla Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 22.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2005 har du fres kan du jo frese opp naten slik at de blir like brede som de andre. Alternativt kan du jo bruke en dremel, men dette er mye er tidkrevende... Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 22.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2005 Sirkelsag går og muligens, legg et bord i rett avstand slik at bladet kommer i fugen. Fest bordet med skrutvinger, kjør rolig og behersket Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
index Svart 22.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2005 Eller en sirkelsag, med bladet stilt ned til tykkelsen av kun planken. Men husk å lage et skikkelig anlegg først, av et bord og et par skrutvinger som justeres inn slik at bladet treffer akkurat der det skal! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Jon-Kåre Svart 22.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2005 Du snakker Index dette var bra likt lagt inn til samme tid av to kloke hoder eller hva Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
index Svart 22.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2005 jonkare skrev: Du snakker Index dette var bra likt lagt inn til samme tid av to kloke hoder eller hva Tvillingsjeler . Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
jorhei Svart 26.Desember.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2005 Jobben med båten har gått fryktelig smått framover i det siste ( har vel egentlig stått mer eller mindre helt still). Grunn: Mye skole og jobb, kaldt, og litt liten motivasjon for tiden. Grunnet et pent innskudd penger så ser det ut til at vi faktisk har råd til å investere i en ny kalesje til våren. Spørsmålet er jo da, hvem gjør dette billigst i Oslo området? Går ut ifra at kvaliteten er mer eller mindre den samme? ER det sånn at de kommer gratis og tar mål og så gir deg ett prisoverslag eller hvordan fungerer dette egentlig? Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Muhammed Svart 26.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2005 Kan du ikke levere inn den gamle, så de kan bruke den som mal? Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 26.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2005 Hei. Når du ber om prisforslag, fåes dette ved at de har vurdert kalesje, enkelt oppmåling etc, da gratis. De som får tilslaget innbaker maltaking etc i pris. Å levere inn gammel kalesje som mal, er vistnok noe som fungerer dårlig. (har akkurat nå en runde selv med kalesjemakere) Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 26.Desember.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2005 Okey, kommer ikke til å levere inn den gamle. REgner med at fasongen på overbygg kan bli litt annerledes så det tørr vi ikke. Men hvem i Oslo bør vi satse på da? Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
SeaMaster175 Svart 27.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2005 Ingen som kan anbefale noen kalesjemakere i Oslo-området? Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 27.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2005 Det finnes i alle fall en "frilanser" som heter Geir ett-eller-annet. Han er billig og kalesjene virker ok, men langt fra noe Rössy-kapell. Suzuki har korrekt navn og telefonnummer. Kanskje han kan poste det her? Geir Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 27.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2005 GeirKS skrev: Det finnes i alle fall en "frilanser" som heter Geir ett-eller-annet. ......Suzuki har korrekt navn og telefonnummer. Kanskje han kan poste det her? Geir Har du slått deg på "fusking" i kalesjefaget, Geir (ett-eller-annet)KS? .....også bruke Suzuki som agent-da-gitt! Smart! Beklager Gamla - kunne bare ikke dy meg......... Nå må det bli slutt på avsporinger her! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Krapyl Svart 27.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2005 Suzukis symaskin......... Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Verrie Svart 27.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2005 Krapyl skrev: Suzukis symaskin......... Han hakke tid, har du ikke sett i annen tråd at han har begynt med abstrakt kunst i form av hull i vegger, samt knusing av splitter nye pcèr som hobby ? Trådstarter, beklager de siste innleggeres sine avsporinger, det er jul Sitér dette innlegget Link to post
SeaMaster175 Svart 27.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2005 Perlen skrev: Han hakke tid, har du ikke sett i annen tråd at han har begynt med abstrakt kunst i form av hull i vegger, samt knusing av splitter nye pcèr som hobby ? Trådstarter, beklager de siste innleggeres sine avsporinger, det er jul Det går bra, godt med litt humor. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 27.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2005 Perlen skrev: Han hakke tid, har du ikke sett i annen tråd at han har begynt med abstrakt kunst i form av hull i vegger, samt knusing av splitter nye pcèr som hobby ? Trådstarter, beklager de siste innleggeres sine avsporinger, det er jul M/B Gamla skrev: Det går bra, godt med litt humor. Ja, hvem trenger fiender, når ens venner omtaler sådanne tilfeller som " humor" ... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Verrie Svart 27.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2005 Suzuki skrev: Ja, hvem trenger fiender, når ens venner omtaler sådanne tilfeller som " humor" ... Suzuki Kunne ikke dy meg jeg vet du Mmmmmm, konas julekaker smaker godt du (for u-invidde/intern spøk ) Sitér dette innlegget Link to post
SeaMaster175 Svart 27.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2005 Suzuki skrev: Ja, hvem trenger fiender, når ens venner omtaler sådanne tilfeller som " humor" ... Suzuki Hehe, det var nok Walter_S sitt innlegg jeg mente å sikte til... Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 27.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2005 jeg forsøker å komme på hva han kalesje karen heter, han holder iallefall hus på Blommenholm i Bærum. Og Geir S.... var navnet, mener jeg å huske..... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.