Toivo Svart 5.April.2010 Del på Facebook Svart 5.April.2010 Skulle vel egentlig bare malge at ffk leder over alta:P Sitér dette innlegget Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Svaap Svart 5.April.2010 Del på Facebook Svart 5.April.2010 Må si dekket ditt blir fantastisk flott! Går unna gjør det også! (Litt frustrerende å bruke uker på å legge dollbord selv, for å se deg gjøre det på noen timer ) Symmetrien din var jo også veldig bra. Gleder meg til å se den beiset/lakket Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Miss Amalie Svart 6.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2010 Tusen takk Men når jeg ser den presisjonen du har på digert tømmer, så blir jeg imponert! Det er bare blåbær med de lette mahognymaterialene. Men ja, symmetrien har blitt over all forventning. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
dastunt Svart 6.April.2010 Del på Facebook Svart 6.April.2010 kjempegreie kva tjukkelse og bredde er det på dekksstavene? Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
lippert Svart 6.April.2010 Del på Facebook Svart 6.April.2010 Biltema-saga er gull verd til småjobber. Du skriver den er god til småjobber. Hvordan er den i litt tykkere materialer. I følge info hos Biltema er maks saghøyde 80mm, er det kun teoretisk? Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
karldiesen Svart 6.April.2010 Del på Facebook Svart 6.April.2010 Hei! Jeg er helt fersk i båtbygging og lurte på om du hadde noen tips om bøker som kan være nyttige! Hva slags verktøy vil du si er essensielt for å bygge en "Riva"-type båt? Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 8.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2010 (redigert) Hei! Enkle håndverktøy er alt jeg har brukt. Drill, stikksag og fres. I tillegg har jeg kapp/gjæringssag, elhøvel, båndsliper, eksentersliper og elektrisk stiftepistol. Båndsaga fra Biltema er også kjekk å ha. Samlet sett en meget liten investering for de fleste. Akkurat nå holder jeg på med liming av alle stavene. Alt er skåret ut og lagt på plass, og regner med at resten er ferdig limt i kveld/fredags kveld. Fordekket er ferdig. Deretter er det grovsliping av alt sammen før fresing av natene langs dollbord. Det ser alltid veldig allright ut uten den hvite epoxynaten, men med den på plass ville det nok sett litt dårligere ut. En ujevnhet på 0,5mm vil ikke være perfekt nok. Jeg har derfor valgt å kjøre 6mm notfres. Først skal jeg lage maler å kjøre fresen langsmed. Forøvrig har ikke jeg benyttet noen bøker, men internett med massevis av byggehjelp derfra. Det finnes drøssevis med linker bare i denne tråden. Redigert 8.April.2010 av Amalie 36 (see edit history) Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Miss Amalie Svart 8.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2010 (redigert) Du skriver den er god til småjobber. Hvordan er den i litt tykkere materialer. I følge info hos Biltema er maks saghøyde 80mm, er det kun teoretisk? Jeg tror den er ubrukelig til alt over 1 tomme Jeg har skåret ut 2 tommer, og det ble ok, men må skjære fryyyyyktelig sakte og forsiktig. Men nå har jeg bare det fineste og smaleste sagbladet/båndet. Det er god plass til kraftigere blad, og da går det nok bedre med tykk plank. For små emner er jo det greit selv med litt tykkelse. Men saga er jo så lita og lett at det blir håpløst med tyngde i emnet. Redigert 8.April.2010 av Amalie 36 (see edit history) Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Odmar Svart 8.April.2010 Del på Facebook Svart 8.April.2010 (redigert) Hei! Jeg er helt fersk i båtbygging og lurte på om du hadde noen tips om bøker som kan være nyttige! Hva slags verktøy vil du si er essensielt for å bygge en "Riva"-type båt? For det første ta en titt på Glen-L sin side og avgjør selv. Hos Glen-L får du det du trenger å vite, samt overkommelige tegninger... Jeg bygde min Squirt bruket jeg en sag (vanlig type), elektrisk stikksag, ca 15 skrutvinger, batteridrill, elektrisk høvel, båndsliper og ikke minst en tommestokk med cm og tommer på... Så det er ikke utstyret eller verktøyet det står på. Det er værdens beste teraip å bygge en båt og slett ingen hokus pokus....stå på... Dette prosjektet er til å få vann i munnen over.. Redigert 8.April.2010 av Odmar (see edit history) Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
Miss Amalie Svart 9.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2010 FERDIG!!!!!!! Skrog ferdig bygget!!! Dekksstaver ferdig limt!!! FEIRING i kveld!!! Nå blir det bare sliping, pussing, lakking, sliping, pussing lakking sliping pusss.... lakkkkkkkk GOD FREDAG!!! Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Double Weber Svart 9.April.2010 Del på Facebook Svart 9.April.2010 Grattis! Har vært en fin prosess å følge. Da er vel tiden snart inne for motor og drev? Ser frem til å se den fine v8 motoren få et hjem Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Miss Amalie Svart 9.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2010 (redigert) Motoren er til sandblåsing og lakkering! Men drev...? Hva pokker er det for noe? Redigert 9.April.2010 av Amalie 36 (see edit history) Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Toivo Svart 9.April.2010 Del på Facebook Svart 9.April.2010 Ja dette blir gøy og se bilder av:) Hva er drev ja? du mener vel stag:P Sitér dette innlegget Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Double Weber Svart 9.April.2010 Del på Facebook Svart 9.April.2010 Men drev...? Hva pokker er det for noe? ja ja. Rolig nå! Hva er drev ja? du mener vel stag:P Jeg gjør vel det Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
tuffff Svart 9.April.2010 Del på Facebook Svart 9.April.2010 Biltema-saga er gull verd til småjobber. Det der blir helt vanvittig bra, Amalie 36. Jeg skal igang med å legge 5 mm staver i Kebonylønn på dekket på Vista'n i løpet av måneden, og følger nøye med på alt du gjør. Og den der saga blir definitivt innkjøpt til jobben. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Odmar Svart 9.April.2010 Del på Facebook Svart 9.April.2010 Men drev...? Hva pokker er det for noe? Hva driver du med.....eller drev....tror det kommer nok..... Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
Miss Amalie Svart 9.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2010 Og den der saga blir definitivt innkjøpt til jobben. mvh tuffff Den sager helt nydelig med det bladet som følger med. Dersom det sages på frihånd og veldig sakte, trengs nesten ikke pussing. Men jeg var nødt til å trene litt først for å se hvordan den oppfører seg. Bladet følger nemlig en god del med bevegelsene i emnet til man lærer seg det. Og så er bladstøtten veldig enkel å regulere. Det beste for meg, har vært at jeg kan flytte den med meg dit jeg jobber. Den er lett, og jeg slipper å klyve ut og inn av båten med mine gamle slitte knær Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Miss Amalie Svart 9.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2010 Her er det ferdige resultatet Detaljer som jeg synes ble fine Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Nimo Svart 9.April.2010 Del på Facebook Svart 9.April.2010 Inponerande arbeid og prosjekt tråd! Har du vurdert å utvida stovo, så du har plass til vinterlagring av nye møbelet? Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 9.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2010 He he Der har frua fylt opp nok, og flygelet tar resten. Det må nok bli en presenning Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Brizo Svart 9.April.2010 Del på Facebook Svart 9.April.2010 Ord er fattig, men får bare si grattis gutt! Sitér dette innlegget Link to post
Audioten Svart 9.April.2010 Del på Facebook Svart 9.April.2010 Se her ja :D Som ny på forumet å norske båtsider er det morsomt å se andre som også bygger flotte mahogny båter:) Flott jobb sålangt og ta deg god til på tiden som kommer med beising epoxy og lakk. Savner båtbygger tiden nå som min er ferdig. Tør jo ikke bruken når den er ferdig :p Stå på videre :D Cato Sitér dette innlegget Link to post
Odmar Svart 10.April.2010 Del på Facebook Svart 10.April.2010 Se her ja :DSom ny på forumet å norske båtsider er det morsomt å se andre som også bygger flotte mahogny båter:) Flott jobb sålangt og ta deg god til på tiden som kommer med beising epoxy og lakk. Savner båtbygger tiden nå som min er ferdig. Tør jo ikke bruken når den er ferdig :p Stå på videre :D Cato Hva er det har bygget,den ser lekker ut...kom med detaljer, vi er nysjerrig. Gjerne med bilder... Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
Miss Amalie Svart 10.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2010 Se på profilbildet hans. Han har bygget en av de lekre vi har diskutert tidligere Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Hobby 430 Sport Svart 10.April.2010 Del på Facebook Svart 10.April.2010 Eg har ikke noe å si lenger, helt mållaus Veldig x1000 vakker!!!! Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.