Jump to content

Prosjekt: Mahogny barrelback 21 fot Glen-l-inspirert


Miss Amalie

Recommended Posts

Svart (redigert)

:smiley: Takk for det.

 

Jeg synes liksom det kan bli for mange bilder av det samme. Holder på med Forsegling av treverk inni båten for å være klar for montering av diverse. Det er støvsugd inni, hele baugen og bunnen er epoxysmurt.

 

Dashboard ligger klart for instrumenter som er bestilt. Rattstamme og styresnekke er ferdig, fester til denne.

Hull i dashboard for rattsdtamme er skåret ut.

 

Luka er ferdig, også malt innvendig.

 

Propell og ror, eksosgjennomføringer og rorhylse er på vei fra USA. Håper bare streik ikke stopper det hele.

 

Motor er snart skrudd ferdig.

Hjemme på benken ligger luftinntak, motorromsvifter, brytere og tønnebånd.

 

Får se på litt bilder i kveld :flag:

Redigert av Amalie 36 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Begynner å ligne båt?

 

Etter føste strøk med polyuretan klarlakk.

dsc_1123.jpg

 

dsc_1117.jpg

 

dsc_1115.jpg

 

Kan ikke være helt fornøyd med slipingen, men neste båt skal bli perfekt :tongue:

Har faktisk gjort noen begynnerfeil, så det får kanskje bli en nedsliping en gang

dsc_1121.jpg

 

dsc_1111.jpg

Link to post
Share on other sites

Takk for go'orda guttær :smiley:

 

Instrumentene er fra Faria. Både Maritim og Båtbua skaffer dem, og jeg synes de er nydelige.

Bryterne er også fra Båtbua.

 

Dagen i dag startet med at jeg slipte ned gårsdagens strøk med klarlakk. Ikke helt ned, men glattet det fullstendig.

Jeg er så heldig å ha en svoger og en søster med en fabelaktig gård. Der har jeg fått låne verkstedet noen dager.

Så da ble det et strøk på formiddagen og ett i kveld.

 

I morgen blir det sliping etter at det har herdet, og deretter enda ett strøk. Det fjerde.

 

Siden jeg har epoxy under så kanskje jeg nøyer meg med 4 eller 5 strøk. Det er litt galskap å legge på 8 - 10 strøk dersom jeg skulle finne på å slipe ned båten til året. Da er det bedre å legge på flere strøk senere - hvis jeg IKKE skulle få lyst på en slik slipejobb. :cheers:

Link to post
Share on other sites

Nå er det ikke no'kult å måtte vente på propell og ror :confused: Den ene pakka

med akselflens og noen smådeler har kommet.

 

Men, kan det være streiken? Det ble vel ikke noe streik i den type godstrafikk? Noen som vet?

 

Båten er klar, gjenstår jo bare montering bu - hu :headbang:

Link to post
Share on other sites

Skal ut for å kikke på motoren i morgen. Begynner å nærme seg :yesnod:

Ellers trodde jeg også at det var strøkent, helt til jeg kom ut i går for å hente båten hjem :lol:

 

Så i går kveld gjøv jeg på med dødsforakt og slipte ned enda en gang. Og etter et nytt lag i dag angrer jeg ikke :cheers:

28052010029.jpg

 

Men, nå er det slutt. Nå får det bli polering hvis det er noe jeg er misfornøyd med. Så i morgen begynner jeg å montere bling bling :cheers:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Skulle bare klikke på den nomineringslinken i dag. Brått var 3 timer borte (rakk ikke linkene engang)og nå kom

eg på at eg har lovt å fikse plenklipperen til fruen i kveld (sukk). Rett og slett imponerende arbeid, og ikke minst på så kort tid.

Du fortjener å få høre V-8 lyden på vannet i sommer. Lykke til videre og pass godt på de 9 gjenværende :wink:

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Hipp hurra, ja! Alt har kommet! :cheers:

 

Så det kommer bilder snart. Skal ha eksamen i morgen, så jeg leser så det griner.

 

Har gjort klart for både ror og brakett. Det henger på plass men hullene forsegler jeg med epoxy først når alt stemmer., og skal hente bolter etterpå. :smiley:

 

I løpet av uka skal jeg ha boret til aksel og prøvemontert det også. Har skaffet et aluminiumsrør i rett dimensjon. Det er greit å bruke fram til at motoren er tilpasset. Det er lett og vil ikke føre til "heng" noe sted.

 

Jeg har såvidt fått med meg at prosjektet er nominert, og jeg er jo ydmykt takknemlig for at dere liker prosjektet.Jeg kom fra Hellas etter en ferie nå på søndag, så dette hadde jeg ikke fått med meg.

Tusen takk for alle som liker dette :flag:

Redigert av Amalie 36 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...