Miss Amalie Svart 7.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2010 Luka begynner å bli ferdig. Neste trinn er å male inni. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
andk Svart 13.Mai.2010 Del på Facebook Svart 13.Mai.2010 fin fin:) Noe framgang? sleng ut bilder? Gleder meg veldig til å se motoren på båten klar til bruk.) Sitér dette innlegget Link to post
Odmar Svart 14.Mai.2010 Del på Facebook Svart 14.Mai.2010 Hvordan skal du hengsle den? Side med hydrevliskk / elektrisk åpning. Eller foran / bak? Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
Brizo Svart 18.Mai.2010 Del på Facebook Svart 18.Mai.2010 Hva med en liten oppdatering? Og ikke minst bilder av den blivende smykke av en båt! Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 19.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2010 (redigert) Takk for det. Jeg synes liksom det kan bli for mange bilder av det samme. Holder på med Forsegling av treverk inni båten for å være klar for montering av diverse. Det er støvsugd inni, hele baugen og bunnen er epoxysmurt. Dashboard ligger klart for instrumenter som er bestilt. Rattstamme og styresnekke er ferdig, fester til denne. Hull i dashboard for rattsdtamme er skåret ut. Luka er ferdig, også malt innvendig. Propell og ror, eksosgjennomføringer og rorhylse er på vei fra USA. Håper bare streik ikke stopper det hele. Motor er snart skrudd ferdig. Hjemme på benken ligger luftinntak, motorromsvifter, brytere og tønnebånd. Får se på litt bilder i kveld Redigert 19.Mai.2010 av Amalie 36 (see edit history) Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Toivo Svart 19.Mai.2010 Del på Facebook Svart 19.Mai.2010 Kan aldri bli nok bilder for oss trebåtfantaster:) Høres ut som du har en del kosearbeid igjen, kan tekte meg du klør i fingrene etter og få den på vannet:P Sitér dette innlegget Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Miss Amalie Svart 23.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2010 Begynner å ligne båt? Etter føste strøk med polyuretan klarlakk. Kan ikke være helt fornøyd med slipingen, men neste båt skal bli perfekt Har faktisk gjort noen begynnerfeil, så det får kanskje bli en nedsliping en gang Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Miss Amalie Svart 23.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2010 Og så var det litt "bling bling" sm kom på plass der dette skal på plass for dere som liker detaljer: buet glass og hvite skiver: Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
AndreHugo Svart 23.Mai.2010 Del på Facebook Svart 23.Mai.2010 Nydelig Nydelig Nydelig Æ e imponert. Du har min dypeste respekt. Hvordan går det med handa di? Noen fantomsmerter etter fingern ? Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 23.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2010 Stygg sak Smertene er der, men jeg har nok lært mer å leve med det. Men jeg slår den stadig, den er i veien Og min kone har lært seg noen nye ord... Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Finn Erik Svart 23.Mai.2010 Del på Facebook Svart 23.Mai.2010 Og så var det litt "bling bling" sm kom på plass for dere som liker detaljer: buet glass og hvite skiver: Det skulle vel ha stått.....For oss som liker detaljer.. Du ser jo ikke ut til å være helt borte du heller... Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 24.Mai.2010 Del på Facebook Svart 24.Mai.2010 Oii dette blir bra, nesten som eg har lyst på båten din stueborde mitt er ikkje så fint og blankt som båten din er! Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Even Moseng Svart 24.Mai.2010 Del på Facebook Svart 24.Mai.2010 Herre, dette prosjektet er så latterlig bra! Er enormt imponert! Fine instrumenter, hvor har du fått tak de dem? Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 24.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2010 Takk for go'orda guttær Instrumentene er fra Faria. Både Maritim og Båtbua skaffer dem, og jeg synes de er nydelige. Bryterne er også fra Båtbua. Dagen i dag startet med at jeg slipte ned gårsdagens strøk med klarlakk. Ikke helt ned, men glattet det fullstendig. Jeg er så heldig å ha en svoger og en søster med en fabelaktig gård. Der har jeg fått låne verkstedet noen dager. Så da ble det et strøk på formiddagen og ett i kveld. I morgen blir det sliping etter at det har herdet, og deretter enda ett strøk. Det fjerde. Siden jeg har epoxy under så kanskje jeg nøyer meg med 4 eller 5 strøk. Det er litt galskap å legge på 8 - 10 strøk dersom jeg skulle finne på å slipe ned båten til året. Da er det bedre å legge på flere strøk senere - hvis jeg IKKE skulle få lyst på en slik slipejobb. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Miss Amalie Svart 25.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2010 Oppdatering av så langt jeg strekker finishen i år: Fra nå av er det montering montering montering Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Miss Amalie Svart 26.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2010 Nå er det ikke no'kult å måtte vente på propell og ror Den ene pakka med akselflens og noen smådeler har kommet. Men, kan det være streiken? Det ble vel ikke noe streik i den type godstrafikk? Noen som vet? Båten er klar, gjenstår jo bare montering bu - hu Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Toivo Svart 26.Mai.2010 Del på Facebook Svart 26.Mai.2010 Tollpost streiker ja:S får ikke varer på jobb heller, annet enn de som blir sendt med post da.. Sitér dette innlegget Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
kent!! Svart 26.Mai.2010 Del på Facebook Svart 26.Mai.2010 strøkent! gleder meg til å se motoren blir montert. da må du ta mange bilder Sitér dette innlegget Link to post
kent!! Svart 26.Mai.2010 Del på Facebook Svart 26.Mai.2010 strøkent! gleder meg til å se motoren blir montert. da må du ta mange bilder Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 28.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2010 Skal ut for å kikke på motoren i morgen. Begynner å nærme seg Ellers trodde jeg også at det var strøkent, helt til jeg kom ut i går for å hente båten hjem Så i går kveld gjøv jeg på med dødsforakt og slipte ned enda en gang. Og etter et nytt lag i dag angrer jeg ikke Men, nå er det slutt. Nå får det bli polering hvis det er noe jeg er misfornøyd med. Så i morgen begynner jeg å montere bling bling Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Finn Erik Svart 29.Mai.2010 Del på Facebook Svart 29.Mai.2010 Nå ser det jo strøkent ut på bildet.....blir morro å se når snadderet kommer på plass. Får håpe jeg får gleden av å se den på vannet en dag..... Har du tenkt på navn til båten? Sitér dette innlegget Link to post
withsmann Svart 6.Juni.2010 Del på Facebook Svart 6.Juni.2010 Kom ikke over denne tåden før nå...Men et FANTASTISK værk du har stelt i stand, kan ikke si annet enn at jeg er MEKTIG(!) imponert. Har det skjedd noe i det siste? Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 7.Juni.2010 Del på Facebook Svart 7.Juni.2010 Skulle bare klikke på den nomineringslinken i dag. Brått var 3 timer borte (rakk ikke linkene engang)og nå kom eg på at eg har lovt å fikse plenklipperen til fruen i kveld (sukk). Rett og slett imponerende arbeid, og ikke minst på så kort tid. Du fortjener å få høre V-8 lyden på vannet i sommer. Lykke til videre og pass godt på de 9 gjenværende Sitér dette innlegget Link to post
Odmar Svart 7.Juni.2010 Del på Facebook Svart 7.Juni.2010 (redigert) Men nå er vel streiken over - da er det ikke lenge før de manglende delene kommer. Gjør du noen fremskritt? Vi venter på bilder... Redigert 7.Juni.2010 av Odmar (see edit history) Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
Miss Amalie Svart 8.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2010 (redigert) Hipp hurra, ja! Alt har kommet! Så det kommer bilder snart. Skal ha eksamen i morgen, så jeg leser så det griner. Har gjort klart for både ror og brakett. Det henger på plass men hullene forsegler jeg med epoxy først når alt stemmer., og skal hente bolter etterpå. I løpet av uka skal jeg ha boret til aksel og prøvemontert det også. Har skaffet et aluminiumsrør i rett dimensjon. Det er greit å bruke fram til at motoren er tilpasset. Det er lett og vil ikke føre til "heng" noe sted. Jeg har såvidt fått med meg at prosjektet er nominert, og jeg er jo ydmykt takknemlig for at dere liker prosjektet.Jeg kom fra Hellas etter en ferie nå på søndag, så dette hadde jeg ikke fått med meg. Tusen takk for alle som liker dette Redigert 8.Juni.2010 av Amalie 36 (see edit history) Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.