Jump to content

Sjøsetting av vår Furuholmen


JohnC

Recommended Posts

Trur ikkje selgaren tørr og skrive noke her i denne tråden for det er vel ganske mange som ikkje liker han her inne nå, trur det at toppis må ta seg ein god tenkepause og eventuellt ta ein telefon til selgeren før han henvender seg til advokat og det som verre er.

Har fulgt denne tråden tett, og sett at det er mellom 3 og 5 gjester innom nesten til en hver tid. Lurer på om båtselgeren er en av dem..? Hvis så er tilfelle burde han ha baller nok til å skvære opp!!!

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Link to post
Share on other sites

Nei, å nei, dette var ille. Etter å ha sett bildene må jeg bare innrømme at dette prosjektet nok ikke kan reddes uten alt for store omkostninger. MY Champagne's beskrivelse levner ingen tvil. Her kan du vel spare deg en annen takstmann, Toppis.

Men jeg har lest annonsen. Den lyver! Jeg vet ikke hvor mye av feilene du er gjort oppmerksom på av forrige eier, men jeg tror neppe du hadde handlet hvis du fikk oppgitt alle disse svakhetene som MY Champagne nå har avdekket som råte og uansvarlige nødreparasjoner. (Ser da bort fra havariskadene). Derfor er denne båten solgt på feile premisser da det står at det trengs LITT REPARASJONER!

Det er ikke tvil om at det er grunnlag for å heve kjøpet eller få tilbake mesteparten. Jeg hadde aldri fått meg til å selge for den prisen til noen. Få en advokat til å skrive brevet til selgeren. Bruk bildene som bevismateriale.

Link to post
Share on other sites

Får vondt i magen av å lese om denne saken.

Først emnet hvor en stolt båteier viste frem nyervervelsen. Til denne hvor alt begynte forholdsvis bra, men som har endt så tragiskt.

 

 

Kan ikke skjønne noe annet enn at selger har holdt tilbake vesentlige opplysninger om båtens tillstand.

 

Nå har jo også kjøper plikt å undersøke båten. Så jeg er ikke sikker på om toppis kan forvendte å få igjen 100% av selger.

Men er rimelig sikker på at ved hjelp av advokat kan få refundert 50% om ikke mer.

 

Toppis om du er medlem i KNBF. Så har de avtale med advokat. Forøvrig en meget flink advokat når det gjelder båtsaker, etter hva jeg har forstått.

 

Om du ikke er medlem så meld deg inn. Og sjekk mulighetene for advokat hjelp.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Jøye meg! Skal si denne tråden har skutt fart.

 

Det har vært mye å lese her nå og innspillene dere kommer med settes pris på.

 

Jeg anser båten som "tapt" for min del. Jeg kommer ikke til å bruke hverken tid eller penger på å forsøke å sette denne i stand.

Når det gjelder heving av kjøp eller tilbakebetaling av noe av kjøpesummen så må jeg ha litt betenkningstid på dette.

Annonsen på båten sier jo en ting om tilstanden og kontrakten sier at båten selges som besiktiget og at noe arbeid må påregnes før sjøsetting. Det arbeidet jeg fikk forståelse av var nødvendig var å få tettet mellom noen av bordgangene. Dette gjorde jeg uken før sjøsetting (om en ikke på rette måten, men det holdt tett), men det skulle nok mye mer til enn dette for at båten skulle tåle en kort tur på vannet. Båten holdt tett til slutt etter en natt med trutning, men etter et par minutter under slep sa bordganger og hekk takk for seg. Da var katastrofen et faktum.

 

Vi tar uansett kontakt med selger og vil selvfølgelig diskutere dette på en saklig måte, men vi er i kontakt med advokat som er klar til å ta saken om vi har en.

 

Dere hører fra meg igjen når jeg har nytt å melde.

 

Om jeg har glemt å svare på noen direkte spørsmål i denne tråden så må dere ha meg unskyldt, men ting er ganske hektiske for tiden så det går fort i svingene.

Link to post
Share on other sites

Vi skal kansje vente og se om han svarer ut på her det har skjedd før er gjerne to sider om en sak. ,Men er dette svindel så må det bli en sak mulig vi andre kan støtte litt hvis det skulle trenges.Nei dette var ikke bra men for vente og høre fra den andre siden.Lykke til toppis. MvhBjørn :flag:

Redigert av Hasla 26 (see edit history)

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post
Share on other sites

Jøye meg! Skal si denne tråden har skutt fart.

Ja, det er lenge siden det har vært noen tråder som har engasjert oss så til de grader som denne historien.

I løpet av en uke er det nesten 9000 som har vært innom denne tråden.

 

Selv om det ikke hjelper mye, skjøner du sikkert at vi føler med deg og håper og tror at det kan komme noe godt ut av alt dette.

Link to post
Share on other sites

Det er kanskje på sin plass å nevne at jeg på nåværende tidspunkt ikke vil stemple selger som kjeltring eller luring og at jeg håper at vi sammen kan komme til en løsning begge to kan leve med. Det er utrolig hva en prat kan avstedkomme.

 

Det interessante for meg nå er om jeg har kjøpt denne båten med bind for øynene eller om alt dette som MY Champagne kommer med i sin rapport er noe selger burde ha informert om. Eller kanskje jeg burde sett dette selv???

 

Takker for alle lykkeønskninger og gode ord som er kommet her i tråden.

Link to post
Share on other sites

Tør jeg spørre hva han båtbygger'n du fikk til å komme ned å se på båten i går kom tilbake til deg med av kommentarer?

 

Klart du tør spørre :smiley:

 

Båtbyggeren har ikke vært å sett på båten enda. Han fortalte i går formiddag at han skulle se på den så fort det ble en anledning til det.

Link to post
Share on other sites

Ok du burde nok sett bedre etter men jeg ville alldrig solgt noe uten å vist att kjøper hadde fått med seg allt av feil, og det att man blir forelska er en farlig ting (gjelder også ekte damer) men den reprasjonen som er gjort her er regelrett farlig og sånt har man krav på og vite.

Link to post
Share on other sites

He he.

 

Du har vel kansje rett i det :lol: . Det er vel litt med eldre og hvis dei treng litt oppstramming her og der. Akkurat som med eldre båter. Er vel ein grunn for at nesten alle båter har jente/kvinne navn. Men men nok om det, uansett lykke til videre. Du får heller komme inn til Aurland så kan vi ta ein tur med båten min inni fjorden her, med innlagte ankerdrammer, :cheers:

Link to post
Share on other sites

God å se at du har litt galgenhumor oppi all eledigheta Toppis... lol.gif

 

Man er nesten nødt til det. Det har jeg lært av min far som etter mange øyeoperasjoner ble blind og satt på sykesengen og sang " det er lov å være blind" og "jag trivs best i mørka landskap",

 

Om man lar dette ødelegge humøret i nevneverdig grad så gjør man det bare mye verre for seg selv. Det er klart at jeg har hatt bedre dager, men snart er dette historie enten på den ene eller andre måten og da får man jo bare se framover og se seg om etter en ny båt :flag:

Link to post
Share on other sites

Og da det gjelder blindhet ved forelskelse, kjøpte en gammel amerikaner en gang, var forelskelse ved førte blikk. Gikk så klart over bilen som man skall men den så bra ut kjekka ramma og den var nytektilert og fin dunkt litt forsiktig for å ikke skrape den opp. Mannen jeg kjøpte den av virka veldig pålitelig og grei var inne å drakk kaffe og det hele.

Etter å ha eid den ca en uke tenkte jeg å kjekke hva den er god for å ga flatt jern, det flytta seg det :) men pluttselig noen fæle lyder og bilen kjena til siden, gikk ut for å se da stod hjulet inn i skjermen, ramma var knekt rett av. Undersøkte litt mere og der var det en tynn plate som var limt fast med tektyl gitt, ringte forige eiger og fortalte det jeg mente og jo da det viste seg att han hadde satt bort jobben med kjekk og utbredelse av bilen til noen nevøer og han beklaget så mye og kunne bestemme selv hva jeg ville ha igjen, så man må ta kontakt med selger kan jo hende det blir en lykkelig slutt.

Link to post
Share on other sites

Trehesten: Aurland ja, har hatt mange timer i Fjordene der inne. Nydelig plass. Var endel år ansatt på M/S Gudvangen og M/S Skagstøl som går i rute mellom Flåm og Gudvangen.

 

Har nok hatt fleire turar i fjorden du da. Var det i turisttrafikk eller som vanlig bilferge du jobba der.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...