Jump to content

Sjøsetting av vår Furuholmen


JohnC

Recommended Posts

hahah ja den var kjempestygg. var en gammel mann som hadde begynt og tulle litt i hodet sitt og tegnet overbygget og fikk ett verft og sveise det etter tegningene hannes og fikk tilogmed lagt profft opp strøm i hele båten til slekta hannes umyndiggjorde han:) ikke rart med resultate til 50000.hahahah eg tror eg flire meg ihjel

du vet hva du har men vet aldri hva du får

Link to post
Share on other sites

Trehesten, da er stålskroget gjerne noe for deg da. Skal du på puben i Gudvangen til vinteren og isen har lagt seg så skal du bare se på at ovennevnte båt klarer brasene :cheers:

 

He He. Dette tenkte jeg ikkje på. Og så drive kommersiell trafikk når jeg skulle tilbake :diving: .

Kansje eg burde ringe og gje han eit bud. Men det spørs om eg ikkje får klage av konemor da. Har to båter fra før En hagekruser og en som er på sjøen

Link to post
Share on other sites

ja. sto en 10 hk saab i den og. skjemtes sånn når jeg var med den at eg solge den igjen. hadde en skorgenes 24 sjark og på det tidspunkte. bytta den bare til meg for eg fikk den så billig..hehee var ingen dum ide med den tråden der. skal starte den nå

du vet hva du har men vet aldri hva du får

Link to post
Share on other sites

Se der ja. Det var jo en pen båt, men mistenkelig lav pris da.

Er det noen som holder til i nærheten av denne skuten og som har kunnskaper til å gi en nyktern vurdering av båten? Jeg vil nødig gå i samme felle en gang til. Det tror jeg ikke nervene klarer, ikke lommeboken heller.

 

Maskineri er overhodet ikke viktig i denne sammenhengen. Her er det bare båtens tilstand som er interessant.

 

Takk for tips!

Link to post
Share on other sites

Ref Innlegg # 310, ser at eier'n holder til på Kjeller, bildene ser ut som har vært tatt i saltvann, dersom noen reiser å ser på den vær grei å få noen detalj bilder under dørken og av undervannsskroget. Utifra bildene syntes jeg den ser brukbart hel ut, noen tegn til dårlig slipejobb gjort før lakking på kabinsiden og den typiske, pusse utvendig før man jobber innvendig, dekket ser veldig bra ut. Skroget ser helt og pent ut. Kanskje det er ett godt utgangspunkt for en grei båt.

 

Mvh

Champagne

Redigert av MY Champagne (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Da er det på tide for meg å "avslutte" denne tråden. Vi har i dag vært i kontakt med selger av båten og vi har kommet fram til en løsning som vi alle kunne leve med. Dette er nok en båt både vi og forrige eier har tapt penger på, men nå er det i hvertall ute av verden. Båten blir overtatt av en kar som kommer til å ha den som et langtidsprosjekt og er vi her på baatplassen riktig heldige så får jeg han kanskje til å holde oss oppdatert på restaurering!

 

Dette har vært en lærerik reise på både godt og vondt, men jeg sitter igjen med en masse verdifull kunnskap etter alle råd og meningsytringer som er gjort via denne tråden.

Kanskje kan denne tråden også gi en del råd og vink til andre som går i trebåtrus og vurderer og kjøpe drømmebåten?

 

Takk til alle som har deltatt her og jeg gleder meg til å "treffe" dere igjen i andre tråder her på forumet! :cheers::flag:

Link to post
Share on other sites

Så bra at dere kom fram til en felles løsning på problemet da :flag:

Det er ingenting som er bedre enn dette! Håper ikke du har gitt opp, og at vi snart "ser" deg igjen med ny båt her på forumet :yesnod:

 

Lykke Til Videre

 

Vivvi

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...