Superkul Svart 28.Februar.2010 Del på Facebook Svart 28.Februar.2010 dæven dette blir utrolig bra - nå blir det deilig at våren er rundt hjørnet vel grattis med (snart) strøken badeplatting blir spennende med et helhetsbilde når alt er ferdig -lykke til videre Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
grønningen Svart 28.Februar.2010 Del på Facebook Svart 28.Februar.2010 imponerende arbeid, ser knall bra ut rem. du har ikke lyst til å ta deg en tur til karmøy å bygge en til vikingen min også vel;) Sitér dette innlegget Gir max og auke itte kvart Link to post
Finn Erik Svart 28.Februar.2010 Del på Facebook Svart 28.Februar.2010 Nå begynner det virkelig å flaske seg.......Blir helt sikkert ferdig til påske :flag: Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 28.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2010 Nei, Grønningen, beklager men det har jeg faktisk ikke tid til. Våger du å gå igang selv klarer du det sikkert like bra som meg. Jeg hadde egentlig svært lite erfaring med glassfiberstøping da jeg startet. Det ser du av de første innleggene i tråden. Du lærer underveis. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Fru Jacobsen Svart 28.Februar.2010 Del på Facebook Svart 28.Februar.2010 du har ikke lyst til å ta deg en tur til karmøy å bygge en til vikingen min også vel;) Han har sikkert mer enn nok med å få bygd om min om han ikke skal ta på seg enda mer før ferien Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
REM Svart 28.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2010 Tidligere hadde jeg et støttestag i 25mm syrefast rør på hver side over, som jeg nå erstatter med kasser. I tilegg hadde jeg ett støttestag på midten under. Støttestaget under kunne jeg tenke meg å bruke på nytt, men har nå blitt for kort. Er det noen som kjenner til hvor jeg kan få fatt i syrefaste rør med innvendig diameter Ø25. Et slikt rør kunne jeg tredd det utenpå det eksisterende og lasket meg til den lengden jeg trenger. Sikret med gjennomgående skruer i hver ende. Har noen vært borti dette? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
grønningen Svart 28.Februar.2010 Del på Facebook Svart 28.Februar.2010 hehe får vel rigge meg til ned i kjelleren selv da Sitér dette innlegget Gir max og auke itte kvart Link to post
BårdK Svart 28.Februar.2010 Del på Facebook Svart 28.Februar.2010 Litt av en kunstverk dette, nesten synd å gå på det. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.Februar.2010 Del på Facebook Svart 28.Februar.2010 gleder meg til å se resultatet på båten REM. Ser flott ut så langt Denne aikonaplanken du bruker. hva er det for noe? er det tre eller kunststoff? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 28.Februar.2010 Del på Facebook Svart 28.Februar.2010 Er det noen som kjenner til hvor jeg kan få fatt i syrefaste rør med innvendig diameter Ø25. Hvor langt skal det være? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
REM Svart 28.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2010 En halvmeter eller drøyt det ville holde Komodo. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Komodo Svart 28.Februar.2010 Del på Facebook Svart 28.Februar.2010 Det må kunne gå an. Jeg sender deg en IM. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Flid Svart 28.Februar.2010 Del på Facebook Svart 28.Februar.2010 REM: Alle er mektig imponert over jobben du gjør, men jeg har forstått at "støperiet" ditt ligger i forbindelse med heimen. Tipper at det lukter styren, polyester og lim over det hele. Hva sier fru REM? ( hvis hun fremdeles bor hos deg da...) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøkua Svart 28.Februar.2010 Del på Facebook Svart 28.Februar.2010 Har du fått prøvd å fuge REM? Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 28.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2010 Ja Kua, den fungerte bra etter at jeg klarte å stille inn riktig mengde. Rapport kommer senere Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
lassal Svart 28.Februar.2010 Del på Facebook Svart 28.Februar.2010 Mektig imponert. Virkelig lekkert. Blir spennende å se helt ferdig platform og montering på båt Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 28.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2010 jeg har forstått at "støperiet" ditt ligger i forbindelse med heimen. Tipper at det lukter styren, polyester og lim over det hele. Hva sier fru REM? ( hvis hun fremdeles bor hos deg da...) Ja det stemmer Flid. Støperiet ligger i kjelleren under kjøkkenet. Det var ganske så ille ei tid rundt Juletider hvor jeg støpte polyester ganske så mye i en periode. Prøvde å tape igjen alle dører opp, men det hjalp ingen ting. Ganske tung i hue om morgenen etter å ha sovet i polyesterrus. Joda, hun holder ut enda, men "ALDRIG MER STØPING I DETTE HUS" Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Komodo Svart 28.Februar.2010 Del på Facebook Svart 28.Februar.2010 Prøvde å tape igjen alle dører opp, men det hjalp ingen ting. Den styrenlukta er ganske rå, trenger inn over allt... Fikk du IM av meg forresten? Fikk liksom ikke noe bekreftelse på at den var sendt Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
REM Svart 28.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2010 Jo da Komodo, veldig bra. Jeg ringer deg i morgen etter joibben. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Marida Svart 28.Februar.2010 Del på Facebook Svart 28.Februar.2010 "ALDRIG MER STØPING I DETTE HUS" Den der har jeg hørt før. Kan ikke huske hvor akkurat nå. Denne blir dritfin. Kunne vi sette oss på liste etter Fru Jacobsen Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 28.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2010 Denne aikonaplanken du bruker. hva er det for noe? er det tre eller kunststoff? Platic fantastic B´liten. Forhandles av Høcom, vedlikeholdsfri...10 års garanti. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
REM Svart 28.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2010 Kunne ikke helt dy meg i kveld, og prøvemonterte det ene LED lyset som jeg skal legge inn i kassene på siden. Enkelt å montere. To 18mm hull og stikksaga mellom. Lampene er kjøpt på Maritim, og var etter det jeg kunne se de lampene som ga best lys. Bildene er tatt med mobilkamere og lysene er faktisk en god del bedre enn hva bildene viser. Når jeg får opp et lys også i den andre kassa tror jeg vi skal få et rimelig godt lys når vi skal entrer båten på sene høstkvelder... kanskje litt ustødig til bens? Allt for sikkerheten. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Tine IV Svart 28.Februar.2010 Del på Facebook Svart 28.Februar.2010 Dem lampene der REM er knall fine syntes jeg da ,ikke dem "valig" runde heller.Har titta litt rundt etter div lamper jeg også ,bytte ut bla dem gammle spottane i taket inne i salongen. Monterte ledlys slanger overalt idag ,oppunder vindusbretta der jeg hadde før.Men nå har jeg hele veien, pluss div her å der.Ser lyset i andre enden jeg også nu, bare vasking å litt småplukk nå så.Siste 3-4 dagene har isen i havna bak meg gått,så skal på langtur bort til krana å bunkre imårra Om været er ok da ,endelig en kjøretur Nå er det snart påååsketuuur å Koster jo, "bare" 27 dager igjen Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
REM Svart 1.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mars.2010 Hovedmål på Ankerrulla, tegnet i all hast på frihånd. Håper alle måla er med. På Vugga nederst manglet jeg ytstyr til å måle vinkler, derfor litt spesiell målsetting. Ramma øverst er nogenlunde i målestokk, Vugga ikke Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
pam Svart 1.Mars.2010 Del på Facebook Svart 1.Mars.2010 - endnu en der elsker led-lamper ligesom mig Flot arbejde - glæder mig til at se platformen monteret. Sitér dette innlegget Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.