Teerex Svart 28.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2017 (redigert) Ubrukt Mercury 65 hk i eske, trolig fra slutten av 70-tallet i Kirkenes. Ikke lagt ut til salgs foreløpig men kanskje etterhvert, hvem vet. "Propell og bensinslange stripset fast inne i esken. Helt ny fjernkontroll med kontrollkabler er og i esken." Funnet på en facebook-tråd for kjøp og salg av båtmotorer. Redigert 28.Mai.2017 av Teerex (see edit history) Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
andk Svart 28.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2017 Denne må nå være verdt minst 100 000 kroner. En juvel for alle de som har en eldre båt som de ønsker skal være tidsmessig riktig. Link to post
Wallas Service Svart 28.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2017 Produsert 1973 i Belgia? Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
adeneo Svart 28.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2017 andk skrev 1 time siden: Denne må nå være verdt minst 100 000 kroner. Hadde den vært ti år eldre, så hadde den hatt et mer nostalgiske utseende. En '73 modell blir nok litt for nytt, i det minste etter min mening, men det er mulig noen er villig til å betale såpass ? Det blir vel denne modellen Link to post
Teerex Svart 28.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2017 (redigert) Eier tror det er en -78 modell men det er nok en -73 ja. Flere som har sjekket, kan vel sjekkes på Ravns Garage bl.a.. Produsert i Belgia. Redigert 28.Mai.2017 av Teerex (see edit history) Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Sivijo Svart 29.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2017 La meg vinne litt i lotto ? Link to post
andk Svart 1.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2017 Synes personlig at disse er fete når de er i strøken stand og alle decaler etc er inntskt: Link to post
morgull Svart 1.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2017 Jeg har to gamle Mercury 800 "Tower of Power" 1960 modeller som planen er å pusse opp etter hvert. Er stilige originalt med masse krom og hvitlakkerte. Disse har ikke fri gir, kun forover og revers. Skal man gire fra forover til revers må motoren stoppes - så sette den i revers og så starte den igjen.. De begge er originalt hvitlakkerte. Den ene motoren sitter. Da har jeg ihvertfall reservedeler til den andre om det ikke skulle lykkes å løsne den. <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
Honduras Svart 2.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2017 Det er vel disse amerikanerne kaller "dockbuster" pga manglende frigir... * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
jadalber Svart 2.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2017 Dockbuster siden de ofte krasjet i kaia når de ikke vil starte baklengs :) Ser det er 64' frontdeksel på begge motorene dine morgull. Vet du årsmodell på dem? Link to post
morgull Svart 2.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2017 Da skjønner jeg hvorfor de kalles "dockbuster" :) Har sjekket opp serienumrene på motorene på oldmercs.com. De har begge serienummer som starter på 133 og da skal de være 1960 modeller. Frontdekselene må ha blitt byttet på de en gang tipper jeg. Forresten så var det en utrolig fin jobb du gjorde med Mercury 700´en! Har dere fått testet den bak på Skibsplasten ennå? Jeg har planer om å gjøre en del av restaureringsarbeidet selv, men må nok sette bort mye av arbeidet med å splitte motor og sjekke tilstand / eventuelt bytte deler da jeg aldri har prøvd meg på dette før. <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
jadalber Svart 2.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2017 (redigert) Ja da er det nok 60-61 :) http://store.oldmercs.com/category_s/814.htm Beklager at jeg feilinformerer deg - frontekselet ditt er riktig. Bare 700 som har "vinkler" nederst på frontekselet ser jeg nå. Har ikke fått testet 700'n ennå. Båten er ikke ferdig . - se bilde. Satser på å være ferdig til "Plastikk" 2017 i August Legger ved deleliste på 800'n SKM_C45216032811350.zip Redigert 2.Juni.2017 av jadalber (see edit history) Link to post
Honduras Svart 2.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2017 Jadalber, det ser ut som en nydelig båt du lager der. Er den omtalt i en tråd her på BP jeg ikke har fått med meg? Flott om du kan linke i så fall. Dersom du ikke har laget noen tråd vil jeg tro det følger et massivt press fra oss her om å få dette på plass snarest Er ikke "plastikk 2017" bare for gamle plastbåter? * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
jadalber Svart 2.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2017 Er ikke omtalt på BP dessverre. Du finner oppdateringer på "glassfiberklassikeren" på FB Båten er en Skibsplast Seamaster 15 fra ca 1960. Glassfiber skrog - mahogny dekk Link to post
morgull Svart 3.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2017 Nydelig båt det der "jadalber". Ser meget strøkent ut! Den der blir nok en perle med den gamle Mercuryen bakpå! Klarer av en eller annen grunn ikke å få åpnet delelista du la med? <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
adeneo Svart 3.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2017 jadalber skrev for 23 timer siden: Er ikke omtalt på BP dessverre. Du finner oppdateringer på "glassfiberklassikeren" på FB Det må da være mye morsommere med en helt egen tråd her på Båtplassen, enn på Facebook Link to post
jadalber Svart 3.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2017 adeneo skrev for 6 timer siden: Det må da være mye morsommere med en helt egen tråd her på Båtplassen, enn på Facebook Siden du insisterer Link to post
morgull Svart 22.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2017 Jeg har fått tak i en gammel Evinrude Sportwin påhengsmotor. Den ser ganske fin og komplett ut. Det står serienummer på motoren, men ikke hk størrelse. Er det noen som kjenner til disse som kan svare meg på noen spørsmål: Hvor mange hester er den? Ca årsmodell? Blandingsforhold bensin / olje? Gjerne annen relevant info.. Takknemlig for svar :) <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
jadalber Svart 23.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2017 morgull skrev for 14 timer siden: Jeg har fått tak i en gammel Evinrude Sportwin påhengsmotor. Den ser ganske fin og komplett ut. Det står serienummer på motoren, men ikke hk størrelse. Er det noen som kjenner til disse som kan svare meg på noen spørsmål: Hvor mange hester er den? Ca årsmodell? Blandingsforhold bensin / olje? Gjerne annen relevant info.. Takknemlig for svar :) Tøft ! Håper ikke kjølekappene er spist opp. De går istykker i saltvann 3,3hk 1947-1949 6% oljeblanding Link to post
morgull Svart 23.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2017 Takk for info Jadalber! Kjølekapper.. da er det ingen impeller (og kjølestråle) å passe på her så vidt jeg skjønner. Skal ha vært brukt i ferskvann mesteparten av tiden så jeg får håpe de er inntakte. Ca 70 år gammel motor.. Blir spennende å se om jeg får start på den. <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
jadalber Svart 23.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2017 morgull skrev 22 minutes ago: Takk for info Jadalber! Kjølekapper.. da er det ingen impeller (og kjølestråle) å passe på her så vidt jeg skjønner. Skal ha vært brukt i ferskvann mesteparten av tiden så jeg får håpe de er inntakte. Ca 70 år gammel motor.. Blir spennende å se om jeg får start på den. Joda- impeller i aluminium ( som trenger litt turtall for å virke ) og mulig det er kjølestråle også. Har kjølestråle på min "lightfour" 9,7hk med fire sylindere Link to post
Gimbo Svart 30.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 Da jeg skulle skifte tennplugger på min trofaste Johnson Seahorse 4hp fra 1973 i dag, fulgte desverre gjengene i toppen med ut. Tenkte at det skulle være greit å få tak i ny topp, men akkurat den delen finnes vist ikke lengre. Bortsett fra en selger på Ebay i USA som ikke vil sende til Norge... Så lurer på om dere kansje vet av noen luringer her i riket som kan ha en, eller kansje dere har en sånn motor stående og vil selge delen til meg. Blir i så fall hoppende glad :-) Link to post
gon Svart 30.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 Du får kjøpt løsgjenger til tennplugger. Jeg tror kanskje Biltema kan ha. Link to post
nimba Svart 5.August.2017 Link til dette innlegget Svart 5.August.2017 Gimbo : Visst du framdeles er ute etter en topp har jeg sikkert noe du kan bruke...er ikke det samme som Evinrude -og ? REHAB PROSJEKT NIMBUS 4000 FB Link to post
Fantino Svart 5.August.2017 Link til dette innlegget Svart 5.August.2017 Kan du ikke sette Helicoil i plugghullet? Eller betraktes det som juks? I nøden kan du vel skaffe deg US adresse via Jetcarrier og få duden i USA til å sende til denne? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn