Daffy Svart 21.April.2010 Del på Facebook Svart 21.April.2010 Der er alle i saltwater serien i den perioden.Mener å ha lest nylig at Yamaha kom med syrefast gearoverføring så sent som i 2000(Var det i denne tråden?) Da går jeg ut fra at dette gjelder drivaksel også. I USA har Mercury spilt veldig på motorer med dette som de da har kalt Saltwater series. Antagelig har Yamaha derfor kalt alle sine modeller der borte for det også for å møte konkurransen. Har ikke yamaha syrefast drivaksel og giroverføring på de norske motorene og? Har hørt det.Se svar over Og den dekoren kom i 1998, så der hadde du rett.Godt å ha rett Den varte frem til 2002. Hvordan ble den da etter 2002?Jeg mener bestemt at min 2005 modell ser slik ut... Her er et dårlig bilde av den. Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
Double Weber Svart 21.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2010 Den infoen er vel og merke amerikansk. Og som jeg har opplevd de siste dager har ikke de alltid den samme dekoren som oss. Men her er den som var fra 98 til 02. Og her er den som tok over i 03 og varte ut 2takter tiden. Hvis det bildet du viser er en 05 fulgte nok ikke vi ieuropa med på det skiftet som de hadde i USA. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Svart 21.April.2010 Del på Facebook Svart 21.April.2010 det er en 05 Bokstaven nede i hjørnet er N Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
KenBjork Svart 22.April.2010 Del på Facebook Svart 22.April.2010 den stste er vel også gråblåsølvmetallic lakkert vel... og merkene er helhvite med skygge sort... Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post Share on other sites More sharing options...
KenBjork Svart 22.April.2010 Del på Facebook Svart 22.April.2010 (redigert) http://www.outboarddecals.com/index.php?cPath=45 http://www.google.no/search?um=1&hl=no...sa=N&tab=iw Redigert 22.April.2010 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post Share on other sites More sharing options...
Double Weber Svart 22.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2010 den stste er vel også gråblåsølvmetallic lakkert vel... og merkene er helhvite med skygge sort... Jeg vet ikke helt hvordan de motorene ser ut. Hadde vært interessant å se et bilde. http://www.outboarddecals.com/index.php?cPath=45http://www.google.no/search?um=1&hl=no...sa=N&tab=iw Det var noen fine sider. Hvilken side var det du fikk dine dekaler fra? Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post Share on other sites More sharing options...
KenBjork Svart 22.April.2010 Del på Facebook Svart 22.April.2010 (redigert) Tregt svar... Har lest igjennom hele tråden din siden sist svar Godt stykke arbeide, litt spent hvordan det bli med solenoiden og dyse setet, og veeeldig spent på oppstarten. her http://e-manmotorsports.com/website-2008/index.html NOK 546.87 var det hjem på døra for mine, Arlon vinyl, uv salt vann ressistant og ripe"sikker" Kan nesten garantere at han lager noe til deg, Eks bytta ut merc med yamaha på flammen eller at du hadde tatt høyoppløselig bilde av merkene dine og mål satt merkene og mailet han. Eller en anna layout han har, eller spurt hva han har av alternativer. Redigert 22.April.2010 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post Share on other sites More sharing options...
Double Weber Svart 22.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2010 (redigert) Takk for fin tilbakemelding Har holdt på en stund nå, så tråden begynner å bli sånn passe lang. Ny primestart pumpe med solenoider er på vei i posten. Kjøpte fra boats.net. Og når jeg gjorde det kjøpte jeg like greit nye sink anoder, finnen og den under braketten. Kjøpte også nytt deksel over svinghjulet. Har aldri hatt det... Når det gjelder dyse setet tror jeg ikke det er noe å gjøre med det. Har handlet inn ny nål, men setet blir jo ikke noe bedre av det... Hvis jeg får "ånden" over meg skal jeg prøve å lage til en gjengetapp av den gamle nålen og kjøre inn. Kanskje det bedrer retningen på nålen litt, kanskje. Når den skal startes må jeg bare være obs på den nålen og stille litt ekstra på den en av veiene. Få den til å svive så greit som mulig på tomgang. Det er jo "heldigvis bare" tomgangsdysa. Når det gjelder dekaler er det bare på drømme stadiet ennå. Kan ikke ta på meg det arbeidet nå. Det er jo snart sommer Men det er greit å vite om alle alternativer, originale som kopier og custom. Blir nok ikke noe av det før til vinteren. Har lyst til å gjøre så mye, men må begrense meg litt akkurat nå... Redigert 22.April.2010 av Double Weber (see edit history) Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post Share on other sites More sharing options...
OnkelDonald Svart 22.April.2010 Del på Facebook Svart 22.April.2010 Har du satt noe tidsfrist i forhold til å få den ferdig? Jeg er superspent på oppstartsvideo! Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post Share on other sites More sharing options...
Double Weber Svart 22.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2010 Har du satt noe tidsfrist i forhold til å få den ferdig? Jeg er superspent på oppstartsvideo! Superspent. Det er bare fornavnet. He he Jeg gruer/gleder meg til den dagen. Regner med det blir om et par uker til, for å ta litt godt i. Venter på deler fra både yamaha krs og boats.net. Forundrer meg ikke om delene fra boats kommer først... Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post Share on other sites More sharing options...
Double Weber Svart 22.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2010 I dag har jeg montert powerliften. I den forbindelse lagde jeg til en "backing plate" i aluminium, for å få presset litt mer gjevnt fordelt på innsiden av hekken. Jeg lagde den av 6mm aluminium. Og her er liften på. Et tungt beist! Var litt knotete å få den på. Mye gris med den "tech7" massen også. Hadde plenty med den i og rundt hullene. Det var egentlig alt jeg har fått gjort i dag. Men det var en ting jeg ville spørre dere der ute om. Jeg fant noen deler som sansynligvis hører til en CMC powertrim jeg kjøpte en gang. Men jeg lurer fælt på hva de er til. Jeg har fler av de. Det ser ut til å være noe i forbindelse med det elektriske. Den er helstøpt, kan ikke deles i to. Her står det blandt annet "strip lenght". Tipper at det er hvor mye en skal avmantle en kabel før en skal stikke den inn. I endene er det noen gummiknotter med et tynt lag med gummi i bunnen. Akkurat som en skal stikke et lite hull og tre inn noe. En kabel muligens..? De er liksom så forseggjorte, de må da være til noe tenker jeg. Noen som vet?? Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post Share on other sites More sharing options...
Baatboy Svart 22.April.2010 Del på Facebook Svart 22.April.2010 Hei igjen ville bare droppe innom å fortelle hvor morro det har vært å følge med på prosjektet ditt i vinter. Vet at det er mange som følger spent med. Lykke til videre, så sees vi snart på fjorden. Hilser herved tilbake Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Double Weber Svart 22.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2010 Der var du Takk for oppløftende ord. Det var hyggelig å møte på et medlem i person, som leser tråden min. Vi sees forhåpentligvis på fjorden ja. Jeg håper at jeg da bruker den motoren jeg har overhalet. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post Share on other sites More sharing options...
Double Weber Svart 23.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2010 Da var noen av delene fra Yamaha Krs kommet. De vikstigste. Nemlig pakningene til forgasserene. Da jeg renset de så jeg at noen av de pakningene i aluminium var noe dårlig, så jeg kjøpte alle nye. Disse ble kjapt satt på. Deretter monterte jeg throttle position sensoren. Den står på den øverste forgasseren. Jeg hadde merket godt hvor den stod før jeg demonterte, så det var greit å sette den på riktig. Da er det ikke annet å gjøre enn å sette på forgasserene igjen. Her er pakningene. De har ventet lenge på å få komme på. Ein Zwei Drei Så måtte slangene til bensinpumpene på. Det var noe trange greier, så jeg la slangene foran vifteovnen en stund for å mykne de opp. Fikk til slutt tredd på noen strips, så det henger greit. Tidligere i høst/vinter klarte jeg å knekke festene til trim sensoren da jeg holdt på med ett eller annet i det området. Den bestilte jeg ny sammen med alle lagerene o.a. Har koplet vekk den gamle nå og tredd inn den nye. Jeg fant frem luftfilter boksen og syns den var noe skitten og klissete. Jeg har lyst til å vaske den. Det er vel bare å hive den i en dunk med vann og zalo? Skal den inneholde noen luftfilter eller skal den være tom? Bare disse gangene og det gitteret. Vel vel. Det var det for i dag. Nå begynner det virkelig å nærme seg. Kan nesten lukte 2takts eksosen i garasjen nå. Skal bare senke ned girhuset og stille på giret, så det står riktig i forhold til girstangen. Og kople på gass og girwire. Så er det oppstart!!! forhåpentligvis... Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post Share on other sites More sharing options...
jone Svart 23.April.2010 Del på Facebook Svart 23.April.2010 u-utholdelig, det blir helt sikkert grom lyd og i garasjen din. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Double Weber Svart 23.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2010 Ja, jeg håper garasjen skal fylles med sweet V6 2takt musikk igjen Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post Share on other sites More sharing options...
KenBjork Svart 23.April.2010 Del på Facebook Svart 23.April.2010 (redigert) blir det i helga? bilde/video..... Sikkert tenk over det... innkjøring! Redigert 23.April.2010 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post Share on other sites More sharing options...
Double Weber Svart 23.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2010 blir det i helga? bilde/video..... Det blir kanskje i helga, men mest sansynlig til uken. Har tatt ut ferie til uken for å kose meg litt med prosjektet og kanskje få begynt på båtpussen. Skal legge ut masse bilder og videofiler. Begynner å se enden nå. Visualiserer øyeblikket når jeg vrir om nøkkelen, og det er flere senarioer som spiller seg ut. Satser på et av de behagelige... Sikkert tenk over det... innkjøring! Det står en del om det i manualen. 10 eller 20 timer med ekstra olje i tanken og kun korte visitter på wot. Skal lese mer nøye om det når tiden er inne. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post Share on other sites More sharing options...
KenBjork Svart 23.April.2010 Del på Facebook Svart 23.April.2010 nice, blir morro. Krysser fingrene for motoren og jobben din Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post Share on other sites More sharing options...
Double Weber Svart 23.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2010 Takk takk. Trenger all lykke og hell jeg kan få. Skal ut å se om jeg finner firkløver i morgen Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post Share on other sites More sharing options...
Double Weber Svart 23.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2010 Dette innlegget er kun for å komme forbi 666 innlegg. Kan ikke risikere noe i denne fasen. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post Share on other sites More sharing options...
FjordHT Svart 23.April.2010 Del på Facebook Svart 23.April.2010 Hei igjen, spennende å lese oppdateringer. Husker ikke helt hvor mye du hadde byttet på denne motoren, men legger ved en link om innkjøring så du får litt ekstra lesestoff. Du kjenner kanskje til dette fra før, men hvis ikke kommer den kanskje greit med http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Double Weber Svart 24.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2010 Vet ikke helt om jeg tør satse på den metoden. Den er jo ganske kontroversiel. Går mot en del av det som står i manualen. Har du lest den linken Droll? Hva syns du om den type innkjøring? Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post Share on other sites More sharing options...
Polarn Svart 24.April.2010 Del på Facebook Svart 24.April.2010 Husker som ungdom når jeg hadde moped. Den byttet jeg sylinder og stempel med ringer på.(trimmet) Greide jo ikke å kjøre den inn slik den skulle da det var veldig morro å gi bånn pinne. Ikke fikk den ekstra olje heller og det gikk veldig greit faktisk, så kanskje det er noe i det. Mulig det blir litt annerleder med en båt motor? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post Share on other sites More sharing options...
FjordHT Svart 24.April.2010 Del på Facebook Svart 24.April.2010 Tja, jeg for min del tror på denne løsninga da den er godt argumentert for. Kjørte selv inn min snøskuter etter dette prinsippet(etter totaloppbygging av motor), å har ikke noe å utsette på dette. Spurte også mekaniker ang innkjøring og denne metoden,å han tilføyde bare at fult gasspådrag er ikke noe problem, men ikke dra på over lengre tid med en ny motor, ca 20-30sek i slengen. Greit å si at dette er en motor som yter ca 140 hk og har 8200rpm på topp, ca 670ccm. Det ble argumentert tidligere at "rolig innkjøring" stort sett var mere aktuelt i "gamle dager" når honingsmønstret var anderledes og lagring og oppbyggning ikke hadde samme løsninger som benyttes nå. Jeg vet uansett ikke hva som er best for deg, å vil derfor ikke si hva som er best egnet for din motor, håpet uansett å kunne bidra litt å satser på at dette skaper den diskusjonen blant "fagfolkene" som må til for at du skal få best miulig svar Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.