Bartesam Svart 23.April.2010 Link til dette innlegget Svart 23.April.2010 Blir en fin dag på slippen i morgen Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
LALUNA II Svart 24.April.2010 Link til dette innlegget Svart 24.April.2010 (redigert) Holder på å utbedre en gammel skade som desverre var slurvete utført ..primet utenpå bunnstoff som medførte vanninntrengning sent i høst og båten måtte på land ,fant hullet og når vi begynte å slipe opp der fant vi gammel omfattende skade (visste om den ble utført ca 1984) så nå blir det å bygge opp hele området med profesjonell hjelp så da skal det bli bra må bare få litt høyere temeratur før støping .. Bilder fra slipeopperasjonen finner dere her Redigert 24.April.2010 av LALUNA II (see edit history) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Finn Erik Svart 24.April.2010 Link til dette innlegget Svart 24.April.2010 Limt teak på badeplattformen..... Link to post
Polarn Svart 24.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2010 Forløpig ingen ting. Vært på harrytur Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Salt Svart 24.April.2010 Link til dette innlegget Svart 24.April.2010 nye faste fortøyninger på bryggeplassen! Krympet på plass kontakt i nedre ende av antennekabelen! Byttet leselampe ved køya! gnidd inn masta med mastbeskyttelse! Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Jawik Svart 24.April.2010 Link til dette innlegget Svart 24.April.2010 Montert ny ferskvannspumpe. The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
BårdK Svart 24.April.2010 Link til dette innlegget Svart 24.April.2010 Gjort ferdig "prosjektet" med heving av vannlinje og stoffet ferdig. I morgen blir det feste av anoder og pussing av propell. Noe tips til hva jeg kan smøre på bronsjepropell for unngå for mye groing? Link to post
Pjolter Svart 24.April.2010 Link til dette innlegget Svart 24.April.2010 Sjøsatte skuta Kjørte ferskvann igjennom septiktank, testet motorer og generator, samt alle elektriske instalasjoner. testet akterdekket i sol med nytrukket kaffe. Rett og slett testet båtlivet Mvh Pjolter I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
camo Svart 24.April.2010 Link til dette innlegget Svart 24.April.2010 montert motorbrakkert i hekken til å henge jollemotoren på, samt hatt en fin tur på sjøen i fineværet Link to post
Gromling70 Svart 24.April.2010 Link til dette innlegget Svart 24.April.2010 I dag har jeg smørt med nytt fett. Og sjøsatt båten:-) herlig dag på sjøen i Bergen. Link to post
egro Svart 24.April.2010 Link til dette innlegget Svart 24.April.2010 Skulle sjøsette i helgen, sjekket at motoren startet og resten av skuta. Monterte propellen og tilslutt propellen til baugpropellen, oppdaget da at gjengene var defekt slik at jeg ikke fikk festet den. Nedtur.... Må ha ny propell, så det blir vel gjort et forsøk på sjøsetting neste helg. Carat 7400 1987 solgtNimbus 28DC 1987 solgt Skuteløs Link to post
Trophy Svart 24.April.2010 Link til dette innlegget Svart 24.April.2010 Pusset teak på badeplattform....hardt arbeid Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Kommandør Svart 24.April.2010 Link til dette innlegget Svart 24.April.2010 I dag har jeg reparert noe av skadene min Marex 23 DC ble påført etter innbrudd en gang mellom tirsdag og fredag denne uken. Tjuvpakket har stjålet displayet til ekkoloddet ved å brekke det av braketten i stede for å skru opp de to festeskruene som holder loddet til braketten. De har kneppet opp kalesjen, men ikke dratt opp glidelåsen. Så har de presset seg inn slik at sømmen i glidelåsen har spjæret i ca 30 cm lengde. Båten min står fremdeles i hagen, men den har ikke burka på. Hvis noen får et tilbud om et Eagel 250 DF display med kun en festeskrue i Moss/Øsfold vennligst gi meg et hint. Hvis noen har et tilsvarende display for salg er jeg interessert. Link to post
olpi Svart 24.April.2010 Link til dette innlegget Svart 24.April.2010 Har du solgt båten? Link to post
GeirFrode Svart 24.April.2010 Link til dette innlegget Svart 24.April.2010 Jepp. Nå må det bli noe med bakvegg og apeloft. Det sa jeg sist også. Men nå får det stå til. Får kjøpe noe gammelt, som trenger oppussing.... Link to post
Polarn Svart 24.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2010 Sett denne? http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=21176048 Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
GeirFrode Svart 24.April.2010 Link til dette innlegget Svart 24.April.2010 Nei, faktisk ikke. Kunne nok vært et aktuelt prosjekt, forsåvidt. Problemet er bare at i havna jeg ligger, er det max båtlengde på 11meter inkludert alt. Så jeg må nok moderere meg litt. Link to post
Polarn Svart 24.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2010 Skulle gjerne hatt litt mer info om den båten der, men dessverre har jeg ikke plass i havn eller hjemme til å eie en så stor båt Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Fiks Svart 24.April.2010 Link til dette innlegget Svart 24.April.2010 Jeg har byttet fra 25 fots tresnekke til Saga 27 AC 1981 modell. Tresnekken ble solg forrige helg slik at jeg kunne flytte Sagaen til den faste fortøyningsplassen. Flyttet båten i ettermiddag og tilpasset fortøyningene til den nye båten med innkorting av tamper og spleising av nye øyespleiser. De to tauene forut har øyer som går sammen og da jeg var ferdig med dette og skulle kaste loss for å ta en liten tur med båten viste det seg at fortøyningen gikk gjennom hullet i kryssholtet forut. Jeg måtte løse opp den ene spleisen for å få løs båten og spleise på nytt uten å ha tauet gjennom kryssholten før det kunne bli noen båttur. MVH Fiks. Link to post
Lykken VI Svart 24.April.2010 Link til dette innlegget Svart 24.April.2010 Bunnsmurt og siste sjekk av utstyr så sjøsatte jeg båten. Har vært på årets første fisketur i kveld. Det var herlig. Har vært litt stress de siste ukene for å få gjort det jeg tenke å gjøre i vinter Noe ble igjen, tenke å montere ledarbeidslampe istede for lanterna som er som arbeidslampe nå. Det blir til neste vinter.... Samt at jeg må korte inn eller flyte en plate jeg monterte denne uke, for å stoppe vannsprut mellom motor og båten, detaljer.... Båten måtte ut i helga, da jeg drar bort iforbindelse med konfirmasjon neste helg. Og jeg har årlig veddemål med en kompis om å få få ut båten før mai, jeg taper ikke i år. Vet ikke om han rekker det :lol: :lol: Nå er det vel gått over til nytt døgn slik at sjøsettinga var i går Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk. Link to post
Holmabåten Svart 24.April.2010 Link til dette innlegget Svart 24.April.2010 har ikke gjort noe da eg egentlig skulle vært på jobb er askefast hjemme hehehehehe. har nytt dagen med kone og unger, båten får vente til eg kommer hjem sånn ca 22.mai. har en plan om å være på sjøen til 28. mai. men har myyyyyye igjen. Sån blir det når man ikke får tiden til å strekke til. Link to post
Bartesam Svart 24.April.2010 Link til dette innlegget Svart 24.April.2010 Holder på her ennå jeg. Ferdig i morgen og klar for å montere ny kryssfinèr og epoksy. Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Pjolter Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Litt bilder også. Burkan tatt av etter en laaang vinter Endelig på sjøen.. Utsikt mot Børsa hvor de lempet ut båter i kjempefart. Endelig er skuta i sitt rette element Mvh Pjolter I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Wasco Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 I dag har jeg ikke gjort noen ting....og ikke har jeg tenkt å gjøre noe heller Men i går gjorde jeg meg endelig ferdig med pussingen av skroget. Det har vært en laaaaaang veg, men nå begynner jeg å bli fornøyd. Detbegynte med å skrape bort all lakk. En forholdsvis enkel jobb. Så måtte jeg pusse hele skroget for å få en nogen lunde "jevn" farge i treverket. Men så var det denne blåvede da Først ble det prøvd med Ferro-bet. Men det gav ikke det resultatet jeg ønsket meg. Så da måtte det kraftigere lut til. Hydrogen peroxsidium og amoniakk måtte til. Dette var effektivt og jeg kunne stå å se at heksebrygget "kokte" ut blåved. Men nå oppsto det et nytt problem. For slik såg det ut som om Sophie hadde fått "flekke tyfys" Så da var det bare en ting å gjøre. På igjen med pustemaske, visir og hansker - og så ble hele skroget smurt inn med HP og amoniakk. Til slutt måtte jeg enda en gang pusse litt forsiktig over hele skroget. Men nå gidder jeg ikke mer. Så i morgen den dag går jeg i gang med antiparasitt, kaldpresset linolje og terpentin. Ja, også har jeg jo satt inn noen nye "propper" her og der. Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn