Espen K Svart 27.April.2011 Link til dette innlegget Svart 27.April.2011 Dere som har kjopt ipad i utlandet; er det mulig a fa norsk "tastatur" pa dem? Er jo en del billigere i utlandet, men sa var det disse bokstavene, da.. Sitér dette innlegget http://www.blueboatblog.com"Når dodøra sitter fast er det på tide å reve seil" - Jarle Andhøy Link to post
mhemil Svart 27.April.2011 Link til dette innlegget Svart 27.April.2011 Ja, tastatur velger du i settings. Sitér dette innlegget Link to post
Ludde30 Svart 27.April.2011 Link til dette innlegget Svart 27.April.2011 Lastet ned iNavx og kart i dag. Ser veldig bra ut. Gjenstår å kjøpe en skikkelig holder og 12V lader. Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
Mulligan Svart 28.April.2011 Link til dette innlegget Svart 28.April.2011 Se her ja. TimeZero på iPad. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.April.2011 Link til dette innlegget Svart 28.April.2011 Litt bobbob løsning - må fortsatt ha PCen i gang under dekk Ved bruk av denne løsningen har du muligheten til å arbeide med MaxSea Time Zero ute på dekk mens selve Time Zero er installert på bærbar PC'en under dekk. Det finnes ingen kabler mellom PC og iPad noe som gjør det hele fullt trådløst. Det nye og moderne kartsystemet Time Zero er spesialdesignet for å være enkel å bruke, praktisk og spesielt tilpasset bruk med touchskjerm Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 28.April.2011 Link til dette innlegget Svart 28.April.2011 (redigert) Mulig. S-57 kart, en ordentlig GPS mottager med RAIM, FDE ,elevasjonsetting, korreksjoner, osv betjent fra iPad. Noen vil kalle det bobbob. Redigert 28.April.2011 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.April.2011 Link til dette innlegget Svart 28.April.2011 (redigert) bob fordi det ikke utelukkende går på ipad, men ipaden bare er en "fjernkontroll med skjerm". Ikke bobbob om det utelukkende kan kjøre på ipad uten PC i bakgrunnen. Finnes det kart til plottere i dag som ikke er basert på S57? Redigert 28.April.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 28.April.2011 Link til dette innlegget Svart 28.April.2011 Finnes det kart til plottere i dag som ikke er basert på S57? S57 er et utvekslingsformat. Alle kart er således "basert" på S57. Men denne leser Hydrographic Office sine. Godkjente kart. Dette var en svært interessant løsning. Ser ut til å være en porting av systemene som Maxsea leverer til VOR og de andre store regattaene. Og der er Maxsea så godt som enerådende. Jeg kan ha en kraftig maskin under dekk med routing, taktikk og hele greia og ha med iPad i sittebrønnen. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 30.April.2011 Link til dette innlegget Svart 30.April.2011 Da kom min endelig med TNT. Navionics nedlastet og det ser helt greit ut. Nå blir det bare å finne et passende feste for å få den i hyttebåten. Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 2.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2011 Mitt første innlegg med ipad2 3G 64gb hvit padde. Stilig... Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Bitteliten Svart 2.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2011 Ett tygg og du er hekta. Sjekk app tråden på ot forumet Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 2.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2011 grattis kodvaag.. velkommen i klubben :) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
GøyPåHavet Svart 2.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2011 Har iPad 2 med 3g:) Kjempefornøyd:D. Har lastet ned Navionics over Europa for 239,- Men jeg lurer på hvordan mann legger opp en rute? Noen som vet? iPad 2 er bare rå! Sitér dette innlegget Link to post
Ludde30 Svart 2.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2011 Fikk RAM mount på døra i dag. Bestilte fra USA på fredag. Slett ikke verst :) Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
GøyPåHavet Svart 4.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2011 De svarte rundingene med blått rundt på Navionics er vell skjær? Så står det foreksempel 15,5 MT. betyr det at det skjæret ligger 15,5 meter under overflaten? Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 4.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2011 Jeg bruker Inavx og navionicskart på min Ipad men er veldig skuffet over manglende dybdedata i kartene. Mangler f.eks dybde på mange skjær. Flere som opplever dette eller kan det være innstillinger? Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 4.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2011 Sjekket en grunne i Kosterarkipelaget. Den vises ikke på Navionics kartet for iPad. Min gamle bluechart brikke fra 2006 viser den. Litt skeptisk til Navionics kartene til iPad/iPhone på grunn av dette. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 4.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2011 Hvor detaljerte kart kan man velge med denne pakka? Sitér dette innlegget Link to post
mr-c Svart 4.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2011 Jeg er i full gang med en større test av Navioics og INavx, mange av testene foregår under fiske og da er det naturlig å sammenligne dybder med ekkoloddet. Til nå har jeg passert rett over flere hundre grunner og har ikke oppdaget et eneste avvik med unntak av en grunne i Vänern som er dypere en oppgitt. Kan til nå i testen legge til at jeg også tester pc, og vanlige kartplottere. Skjærene på Navionics kartene er merket med et lite kryss hvilket burde være tydlige, lett å overse! Super fornøyd med iPad selv i en båt med åpen førerplass, dog venter jeg på en holder som er vanntett og til riktig pris. Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 4.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2011 (redigert) Sjekket en grunne i Kosterarkipelaget. Den vises ikke på Navionics kartet for iPad. oi... Til nå har jeg passert rett over flere hundre grunner og har ikke oppdaget et eneste avvik med unntak av en grunne i Vänern som er dypere en oppgitt. Puh, topp!! Gleder meg til å teste ipad2'en med navionics ombord, og gleder meg til jeg klarer å finne ut hvilken holder jeg skal kjøpe. Redigert 4.Mai.2011 av Kodvaag (see edit history) Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
GøyPåHavet Svart 5.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2011 Jeg har iPad 2 med 3g:) Kjører Navionics. Super kartplotter. Eneste er at båten min er åpen så er redd for sjøsprut:s Hvor har dere kjøpt vanntett beskyttelse? Lyst på noe sant Link Prisen her ligger på 590,- Mener det er alt for dyrt for litt plastikk. Noen som vet hvor mann kan skaffe til en bedre pris? Sitér dette innlegget Link to post
jappen Svart 5.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2011 Jeg har kjøpt denne http://www.rufo.no/aquapac_668_ipadmappe/P_982 Den fungerer helt greit. Jappen Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 8.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2011 I dag prøvde jeg ipad2-64gb med kart på sjøen. Like bra som plotter. Enklere å betjene. Dumt man ikke kan få kursen oppover på skjermen. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Hakkannen Svart 8.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2011 I dag prøvde jeg ipad2-64gb med kart på sjøen. Like bra som plotter. Enklere å betjene. Dumt man ikke kan få kursen oppover på skjermen. Noen som har hørt noe om Navionics tenker fikse dette med kurs opp etter hvert? Har bestilt iPad2 fra statene, men også jeg ser den at det hadde vært kjekkere om programmet hadde støttet kurs opp. Får montere iPaden på et svingbart pizzabrett så lenge.. Sitér dette innlegget Link to post
Luco Svart 8.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2011 Jeg har endra skyve side knapp til lås skjerm.. snu padda og få kurs opp... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.