Bitteliten Svart 14.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2011 Nei Sitér dette innlegget Link to post
Bayer Svart 14.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2011 For those of us that prefer Course up display rather than North Up display... tap the GPS button again! When using Navionics Mobile, tap the GPS button not only to recenter your position, but also tap again to engage the Course up mode. For dere som lurte på d.... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 14.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2011 Ja, på iphon, ikke ipad Sitér dette innlegget Link to post
Exposure Svart 14.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2011 Har lett etter en iPad-beskyttelse som ligner på denne, men til en litt mer edruelig pris. Noen som vet om en? Skal brukes som plotter i seilbåt - utsatt for vær, vind og vann... Ex Sitér dette innlegget D5L Link to post
hawthorne Svart 14.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2011 Mulig billigalternativ fra Dealextreme. http://www.dealextreme.com/p/waterproof-bag-case-for-ipad-ipad-2-black-65490 $25, fri frakt -Jørn Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 14.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2011 hawthorne: kan man lade samtidig med den der tro? evt med denne: http://www.idingz.com/ds_product_info.php/products_id/354 Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
eysteind Svart 15.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2011 Da jeg fikk min Ipad for snart ett år siden, lastet jeg ned Navionics HD Norway. Denne finner jeg ikke lenger på appstore? Er denne blitt erstattet av Navionics europa? Det samme gjorde eg. Er det noen fordel å kjøpe europaversjonen? Kommer det oppdateringer også for HD Norway? Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 15.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2011 Navionics lanserte et "nytt software" og den gamle vil ikke oppgraderes utover versjon 5.0.x. Foreløpig ingen store forskjeller, men det vil helt sikkert komme mye snacs i den nye fremover. Oppgradering fra gammel til ny versjon er ikke mulig og man må betale full pris dersom man ønsker være med videre, noe som sikkert er lurt. Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 15.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2011 Tviler på at man kan lade samtidig som man benytter de vanntette ipad casene (i alle fall ikke med de billige). Men du kan kanskje modifisere den selv? Lage hull til ladekabel, og tette igjen med silkaflex el.l... -Jørn Sitér dette innlegget Link to post
båtføreren Svart 18.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2011 (redigert) Ser det er noen bokser/slidere med plugg og alt klart både for innfelling og påbygsbraketter. EDIT. Kjøpte ipad 2 i dag og gleder meg som en unge å få hit noen duppeditter til den fra statene :) Redigert 18.Mai.2011 av båtføreren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 22.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2011 Sorry for at jeg må ha det inn med teskje, men hvordan låser man skjermen og hvordan unngår man at den går i dvale? Sitér dette innlegget Link to post
møregutt Svart 22.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2011 For å unngå at den går i dvale trykker du på: innstillinger>generelt>autolås>aldri. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 22.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2011 Takk for det møregutt. Trykket som en gal på den lille knappen etter å ha klikket av for å låse retning med sideknappen. Så fant jeg ut at den lille knappen skulle skyves (ikke trykkes på). Spørs om det jeg noen gang blir helt fortrolig med denne skyveteknologien, er nok en trykkemann innerst inne Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 22.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2011 Man låser retningen på skjermen ved å dobbelklikke på knappen, og så bla heilt til venstre nederst. Der kan også lysstyrke endres. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 22.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2011 Fant ut av det, men det er ikke dobbelttrykking. Den lille knappen over den større volumknappen måtte skyves. Mulig det er forskjell på versjon 1 og 2, jeg har 2. Sitér dette innlegget Link to post
KristianH Svart 31.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2011 Hei! Jeg har lastet ned denne appen til iPhonen min, men jeg finner ikke ut hvordan jeg får opp informasjon om hvor fort jeg kjører. Jeg finner heller ikke ut hvor jeg finner havneinformasjon og værmeldinger. Dette skal vel også vere inkludert i appen? Mvh. Kristian Sitér dette innlegget Link to post
pipp Svart 2.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2011 Padda klarte ikke sommervarmen i Kragerø i ettermiddag. Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 2.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2011 Finnes det ikke en Apple app av typen iAircondition som kan lastes ned for å løse problemene iPad og iPhone sliter med i den ekstreme norske sommervarmen? Slik enkelte her skryter av iPad og iPhone burde jo det nesten være en mulighet? Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 2.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2011 (redigert) Hvis de sliter i den tempraturen som er nå, er jeg straks blitt mer skeptisk igjen. Burde da tåle selv å ligge i sola nå, er vel ikke SÅ varmt hjemme? Betyr at jeg ikke kan ta padda utendørs når jeg er på jobb. Her er det snaue 30 i skyggen. Redigert 2.Juni.2011 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Christel III Svart 2.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2011 Jeg foretrekker faktisk padda med Navionics, fremfor simradplotteren med c-mao som står i båten. Det er jo ti ganger enklere å legge inn ruter på padden med touch skjerm, fremfor å måtte bla seg rundt i kartet på plotteren:-) Har selvsagt begge to på, men bruker padden til planlegge ruter hjemme i sofaen, og når jeg senere skal seile ruten jeg har valgt. Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Aquadoren Svart 2.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2011 Har nettop installert Navionics Europe HD, et par spm: Er det noem måte å vise båtens posisjon i bredde/lengdegrader i kartet? Hvor ser jeg hastigheten? Og kan hastigheten ses i knop? Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
Rismyr Svart 2.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2011 Navionics appen har en funksjon hvor man kan sende kjørte ruter pr. Mail. Ruten skal så komme frem i Google earth. Jeg fikk sendt ruten pr. mail, men klarte ikke å finne denne i google. Noen som har triks for å få til dette? Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 3.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2011 Min slo seg også av pga. overoppheting i Skjebergkilen i dag. Ikke noe stort problem så lenge man har hardtopp, 5 min. i skyggen så var den klar igjen, men jeg ville valgt en annen løsning i helt åpen båt. Sitér dette innlegget Link to post
Exposure Svart 3.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2011 Min slo seg også av pga. overoppheting i Skjebergkilen i dag. Ikke noe stort problem så lenge man har hardtopp, 5 min. i skyggen så var den klar igjen, men jeg ville valgt en annen løsning i helt åpen båt. Samme skjedde med min idag. Temperaturen var godt over 20 grader, og iPad'en var pakket inn i en vanntett svart pose (Deal Extreme). iPad som kartplotter er definitivt ikke et finværsprodukt! ;) Skulle gjerne sett en test av den vanntette boksen fra Seatronic, for å se om den beskytter mot varmen. Ex Sitér dette innlegget D5L Link to post
Aquadoren Svart 3.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2011 Jeg må spør igjen, pleier jo alltid få gode svar her..: Er det noem måte å vise båtens posisjon i bredde/lengdegrader i kartet? Hvor ser jeg hastigheten? Og kan hastigheten ses i knop? Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.