Jump to content

Mange med promille til sjøs. Bør promillegrensa ned til 0,2?


S/Y Emma

Kva bør promillegrensa til sjøs vere?  

483 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Pinkvin skrev 1 time siden:

 

Og du mener en poll på ett sosialt medium forteller deg noe om hva folk mener. 

 

Ok. den gidder jeg ikke å begynne på engang. Men har fått med meg at ungene i dag lærer om representative utvalg, noe som er til stor hjelp hvis en feks skal tenke litt kritisk ifht det en leser på nett. 

 

næmmen...

 

Du kommenterer i en poll som Steinsvik startet for  snart åtte år siden, det var det min kommentar refererte til.

Jeg har gitt min stemme i denne pollen, og tilhører dermed de 83% som mener det er greit slik det er. At andre

har en annen mening, er helt greit for meg, de trenger ikke engang begrunne den for å få min respekt.

 

At stortinget nettopp har vedtatt 0,8 som grense, som jeg også sa, representerer ikke nødvendigvis dette på

noen måte folkemeningen. Det er ikke slik det Norske demokratiet fungerer. Her er det til tider nok med en 

oppslutning på rundt 4% for å ha full kontroll med hva som bestemmes. 

 

Når det gjelder ditt dårlig fordekte forsøk på å være frekk,  bør du kanskje holde deg for god til det siden

du  vil ha deg frabedt det samme selv fra andre her nå.. Eller blir det for mye? 

 

Ser at du rettet på dette etterpå. det viser at du tross alt har vurderingsevne :-) takker..

Redigert av dude (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
Jens_P skrev Just now:

Opphavet til de fleste konflikter er at noen ønsker å bestemme over andre i strid med den/de andres ønske.

Konflikt kommer når noen mener seg å ha full frihet til å bestemme over andre og at de andre ikke har eller skal ha den samme friheten til å bestemme over seg selv.

Og der er vi i denne debatten nå. Enkelte nekter å godta at andre har et annet syn på promille-grensene og nekter å godta at ikke eget syn er det eneste rette!

 

Dette ha Voltaire sagt om ytringsfrihet:

 

 

Helt riktig. Manglende evne til å respektere et demokratisk nederlag kan være en utfordring, men heldigvis er "flertallsmodellen" så godt etablert i Norge og vi har et godt utviklet "demokratisk sinnelag". 

 

At et stort flertall av båtfolk blir overkjørt politisk når 0,8 videreføres takler de åpenbart helt greit. Så får vi tro mindretallet tar det minst like godt når grensa justeres lavere. Men jeg må si at denne tråden gjør meg noe skeptisk. Og vi har jo sett tidligere hvordan små mindretall kan lage støy på sosiale media osv, samtidig som de insisterer på å representerer ett flertall, som de fakta ikke representerer. 

 

Maken til betegnelser bruk mot de man er uenige med har jeg knapt opplevd. Beskrivelsene av påståtte personlige egenskaper og motivasjon. Virker som de ikke ser/skjønner at de stempler et stort flertall av vanlige båtfolk, som faktisk ønsker lavere promillegrense på sjøen. 

-----------

Taperen i saker som dette kan fort bli det tause flertallet som ønsker lavere promillegrense på sjøen. De kan bli overkjørt av et "støyende" mindretall. Forsåvidt ikke noe nytt i at "motstandere" er flinke til å mobilisere og ta mer plass enn de faktisk fortjener. 

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
dude skrev 7 minutter siden:

 

næmmen...

 

Du kommenterer i en poll som steinsvik startet for  snart åtte år siden, det var det min kommentar refererte til.

 

At stortinget nettopp har vedtatt 0,8 som grense, som jeg også sa, representerer ikke nødvendigvis dette på

noen måte folkemeningen. Det er ikke slik det norske demokratiet fungerer. Her er det til tider nok med en 

oppslutning på rundt 4% for å ha full kontroll med hva som bestemmes. 

 

Når det gjelder din dårlig fordekte forsøk på å være frekk,  bør du kanskje holde deg for god til det siden

du  vil ha deg frabedt det samme selv fra andre her nå.. Eller blir det for mye? 

 

Sorry, beklager den. Har slettet. 

Link to post
Share on other sites

Eller kanskje man kan si at 85% av et ikke tilfeldig utvalg på et båtforum støtter loven slik den er? Spør man et tilfeldig utvalg av befolkningen (den generelle befolkningen) så er bildet et helt annet, men hvem bryr seg om slikt når man er mest opptatt av å omtale alle andre som mørkemenn og annen "moro".

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
Ida Marie III skrev 7 minutter siden:

Bedre eksempel på ekstremisme kan en neppe få..

 

85 % av båtfolk er støtter loven slik den er, i likhet med styresmaktene.....likevel hyler noen få at de har flertall for det motsatte...helt utrolig...

 

Det er totalt feil. Og alle skjønner at du vet det. :-)

 

Tråden har hatt rundt 15 000 visninger på snart 8 år. Og til tross for mange visninger og mange har kun 431 vært interessert nok til at de har svart på pollen. Og ett flertall av de som har svart er de velkjente "motstanderne" som alltid pleier å mobilisere godt. 

 

Om pollen sier noe så er det vel at brukere på forumet her ikke er særlig interessert i problemstillingen i det hele tatt, og i hvertfall ikke interessert nok til å avgi stemme i en poll. En grunn til at folk ikke gidder å stemme på slike poller i ett forum er vel også at resultat i all som regel avviker fra "normalen", og nesten alltid blir misbrukt av noen få for å forfekte sitt syn. På samme måten som når menigheten på feks Nettavisen har div poll om diverse greier.

 

Eneste resultatet av pollen sier er at 85% av de 431 som er interessert nok til å svare, i en tråd på ett forum som har stått i 8 år vil beholde promillegrensa på 0,8, eller ville beholde... tråden er gammel. 

 

Det betyr at 366 stk av 75 000 medlemmer som ønsker å beholde 0,8 har møtt hverandre i en tråd. Gratulerer! BP "Møteplassen" for meningsfrender. Også for de få blant de mange. Skal være plass til alle her på BP :-) 

 

Den tause majoriteten gidder ikke  å engasjere seg noe særlig, og det er jo greit det også. 

Link to post
Share on other sites

Tror denne pollen er ganske riktig i forhold til befolkningen, selv om den går på tvers av et lite ekstremt "miljø" som mener noe annet..

Jeg har stor tro på båtfolket her på BP...det er jordnære mennesker, som ikke flyr rundt med for høye tanker om seg selv, men derimot kjenner båtlivet slik det vitterlig er... noen få har åpenbart en annen mening...dem om det...

Når en ser på all kunnskapen om båtlivet her inne, vitner det om et forum med reelle båtfolk, og ikke noe fjasete greier på FB..

 

Ikke minst, en slik poll på BP kan ikke tukles med, pyntes på etc, og er derfor en torn i øye på dem som ikke liker sannhet og realiteter...

 

Så er det bare å gnage videre med fantasi tallene...dere er og blir i mindretall...

Link to post
Share on other sites

 

Ida Marie III skrev 26 minutter siden:

Så er det bare å gnage videre med fantasi tallene...dere er og blir i mindretall...

41,7% som ønsker 0,2 + 15,9% som vill 0,5 blir 62,1%
35,1% som ønsker å beholde 0,8 + 4,5% som ønsker "ikke noe promillegrense" (? ...ja, passer) blir 39,6%
Så, dette med "er og blir" ser jeg ikke så som du, særlig ikke når jeg snakker med folk.

De fleste jeg vet om ytrer i alle fall at de er edru når de setter seg bak rattet.
Det finnes noen unntak, men de representerer i alle fall ikke flertallet.


Men?
Når en snakker om demokrati betyr dette her ikke annet at politikerne har et "alkoholproblem",
både med og uten.
 

:fishing:
Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Link to post
Share on other sites

Joerg Becker skrev 2 minutter siden:

 

41,7% som ønsker 0,2 + 15,9% som vill 0,5 blir 62,1%
35,1% som ønsker å beholde 0,8 + 4,5% som ønsker "ikke noe promillegrense" (? ...ja, passer) blir 39,6%
Så, dette med "er og blir" ser jeg ikke så som du, særlig ikke når jeg snakker med folk.

De fleste jeg vet om ytrer i alle fall at de er edru når de setter seg bak rattet.
Det finnes noen unntak, men de representerer i alle fall ikke flertallet.


Men?
Når en snakker om demokrati betyr dette her ikke annet at politikerne har et "alkoholproblem",
både med og uten.
 

:fishing:
Jørg

 

Problemet med dine tall, er at du ikke kan gå god for de...du har ingen mulighet til å etter gå de...

For alt du vet er de ikke en gang gjennomført...eller kanskje tatt opp på pinse menigheten sitt landsmøte...

 

Tallene her på BP er reelle...ikke mulig og tukle med...

Joda, fakta er ofte hardt og svelge...men slik er det bare, så får en like det eller ikke..

Link to post
Share on other sites

Dem som ønsker å senke grensen begrunner det ofte med frykt. Lurer på hva dem konkret frykter da det ikke eksisterer noen statistikk eller dokumentasjon på økte ulykker med "lovlig" promille. Mao en ubegrunnet redsel for at noen kanskje kan kjøre på dem. 

Man er da på ville veier med lovregulering av ikke eksisterende problemer.

Vei og vann kan først sammenlignes den dagen 200 000 båter passerer hverandre i 50 knop med under 0,5 m klaring..Slik det er på landeveien hver dag.

Link to post
Share on other sites

Stemningen er blitt litt kjip i denne tråden, man blir kalt både det ene og det andre dersom man poster at man vil forandre dagens lovverk. Det er synd. All ære til @Pinkvin og @Joerg Becker som holder ut. Jeg poster her for å støtte dem slik at de skal se at de ikke er alene. 

 

Jeg har ikke stemt i denne pollen, selv om jeg vil at promillegrensen skal ned. Jeg vil egentlig ha den til 0.5 eller 0.4. Må jeg velge mellom 0.8 eller 0.2 blir det 0.2.

 

0.8 er i mine øyne for høy promille for å føre båt. Det funker nok fint med 0.8 i promille når alt går greit og du er på transportetapper, og er du ute i Barentshavet kan du sikkert være enda fullere uten problemer. Men man må nesten tenke på de situasjonene der det er aller viktigst at man er klar i hodet.

 

Når det skjer en ulykke vil jeg at det er i alle fall en i båten skal være helt edru. Når man manøvrerer båten i trange farvann med fare for å treffe badende og andre ting vil jeg at den som fører båten skal være edru. Det finnes sikkert mange slike eksempler der situasjonen krever høy konsentrasjon, og det er i disse situasjonene der er viktig at man er klar i hodet. Spesielt situasjoner der man har ansvar for, eller står i fare for å skade andre.

 

Alle klarer å føre en båt i sakte fart midt i et bredt sund med litt promille, men det er ikke det man skal kalibrere etter, man må kalibrere etter ytterkantene, det er de som bør sette grensene.

Redigert av Midtpinne (see edit history)
Link to post
Share on other sites

 

Ida Marie III skrev 47 minutter siden:

 

Problemet med dine tall, er at du ikke kan gå god for de...du har ingen mulighet til å etter gå de...

For alt du vet er de ikke en gang gjennomført...eller kanskje tatt opp på pinse menigheten sitt landsmøte...

 

Tallene her på BP er reelle...ikke mulig og tukle med...

Joda, fakta er ofte hardt og svelge...men slik er det bare, så får en like det eller ikke..

...mmmh... dette her er nok ren synsing, Ida Marie III.
Da kunne man også spørre om disse tallene her er representative når tråden er så gammel allerede.

Jeg er nok rimelig sikker på at dette her ville få en helt annen utfall enn du håper
allerede når stortallet av alle medlem ville deltar i denne pollen.
Unge mennesker med sans for ansvar har en annen innstilling til alkohol bak rattet enn de over 45.
Det betyr ikke nødvendigvis at alle vill 0,0 grensen,

men det er nok bare få som vill møte en med 0,8 i blodet som kjører noe som helst.
Og hvis noen hevder dette da må jeg nok begynne å lure litt hvorfor vi driver og bekymrer oss
om rus og alkohol i trafikken i det hele tatt når jo liksom "alle" har full kontroll når de

enten fyller seg opp eller er på vei ned fra mye høyere verdier i blodalkohol.

Og ikke at du missforstår.
Jeg har mye erfaring med å feste og alkohol fra før, er jo original 64er modell og ikke misjonær.
Men det betyr ikke at man ikke trenger å tilpasse seg nye situasjoner, og det finnes vel ingen
som vill bestride at det finnes noe ørlite forskjell mellom antall fartøy på denne kloden
fra tidligere og nå i dag?

Jeg foretrekker å vane andre til det bedre, ikke omvendt, fordi begge deler kommer tilbake som en bumerang.
Uansett.

 


:fishing:
Jørg

Redigert av Joerg Becker (see edit history)

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Link to post
Share on other sites

Og da har vi et sånt eksempel.

Takk for at du skrev hva du synes, Midtpinne.
Så ser man i alle fall AT det faktisk finnes flere andre mennesker som har sine egne tanker.
Og var sikker, du er rimelig sikker ikke alene. :smiley:

:seeya:
Jørg

 

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
Ida Marie III skrev 34 minutter siden:

 

Problemet med dine tall, er at du ikke kan gå god for de...du har ingen mulighet til å etter gå de...

For alt du vet er de ikke en gang gjennomført...eller kanskje tatt opp på pinse menigheten sitt landsmøte...

 

Tallene her på BP er reelle...ikke mulig og tukle med...

Joda, fakta er ofte hardt og svelge...men slik er det bare, så får en like det eller ikke..

 

Båtlivsundersøkelsen er altså et falsum, muligens ikke gjennomført i det hele tatt. 

 

Mens 360 avlagte stemmer i en poll, i en tråd, på et forum, det er "harde fakta". 

---

Nå som muligheten for å tro på alt er her, hva med å slenge med at jorda er flat så er alt dekka? :-D

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Ida Marie III said:

Tror denne pollen er ganske riktig i forhold til befolkningen, ..............

 

Nå har jo befolkningen blitt spurt, men skjønner at du ikke har tillit til uavhengige profesjonelt utføre undersøkelser når disse ikke passer inn i din "virkelighetsoppfatning" av hvordan verden ser ut. SLike holdninger er hva jeg ofte forbuinder med mørkemenn (eller kanskke du mener mørke menn?), pinsemenighet (i ett ord!), tukle med osv , men klar over at jeg her snakker for frøknas døve ører. Snakker om å være blind!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Ida Marie III skrev for 4 timer siden:

 

85 % av båtfolk er støtter loven slik den er, i likhet med styresmaktene.....likevel hyler noen få at de har flertall for det motsatte...helt utrolig...

 

Ida Marie III skrev for 2 timer siden:

 

Tallene her på BP er reelle...ikke mulig og tukle med...

Joda, fakta er ofte hardt og svelge...men slik er det bare, så får en like det eller ikke..

Normalt har du rett i det meste, men men å påstå at 340 av  båtplassens neste 30 000  medlemmer er ....  sannheten............

Jeg hadde stemt for 0,2 hadde jeg sett den.

 

I en ny undersøkelse svarer 72 prosent av de spurte at det bør være samme promillegrense til sjøs som på veien. I dag er grensen 0,8 til sjøs og 0,2 på land.

Men slapp av.

Stortinget sier nei til en skjerping av promillegrenser til sjøs – et forslag initiert av KrF.

 

Redigert av Roger jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Roger jo skrev 7 minutter siden:

 

Normalt har du rett i det meste, men men å påstå at 340 av  båtplassens neste 30 000  medlemmer er ....  sannheten............

Jeg hadde stemt for 0,2 hadde jeg sett den.

 

Joda, selvfølgelig hadde 500, eller 1000 medlemmer gitt et bedre inntrykk....men 340 er det som er, av de er 85% i samsvar med regjeringen i dette landet...

Nei, jeg finner ikke det unaturlig...snarere tvert om...

 

Men det er klart en hadde fått andre tall om en spurte bønder i innlandet, eller mørkemenn i en menighet...

Men de sist nevnte er uinteressant, for de er ikke på sjøen...

 

Skal en ha en realistisk undersøkelse på hvilket våpen som er best/effektivt av A eller Å...så kan en ikke gå til pasifist foreningen med undersøkelsen...

Joda, en kan...men det blir sikkert merkelige tall....

 

Jeg har faktisk stor tro på at medlemmene her inne er ganske representativ av båtfolk i Norge...

 

Link to post
Share on other sites

hanto1 skrev for 2 timer siden:

Dem som ønsker å senke grensen begrunner det ofte med frykt. Lurer på hva dem konkret frykter da det ikke eksisterer noen statistikk eller dokumentasjon på økte ulykker med "lovlig" promille. Mao en ubegrunnet redsel for at noen kanskje kan kjøre på dem. 

Man er da på ville veier med lovregulering av ikke eksisterende problemer.

Vei og vann kan først sammenlignes den dagen 200 000 båter passerer hverandre i 50 knop med under 0,5 m klaring..Slik det er på landeveien hver dag.

 

Viktig poeng.... å sammenligne med biltrafikk blir mildt sagt banalt...

Er jo endog de som ville sammenligne det med flytrafikk....:giggle: i 450 til 500 knop...:crazy:

Kan jo faktisk lure på om de har vært i en båt...eller kanskje et fly...

 

For meg personlig betyr dette ingenting, drikker sjelden og aldri når jeg fører båt, høyden et par kalde Hansa i solsteiken...

Men det gir meg heller ingen tilfredstillelse og nekte andre, noe som åpenbart ikke er et problem i samfunnet...

Ingen har så langt kunne referere til båtulykker med promille 0,8 og nedover...

Link to post
Share on other sites

Finner det litt besynderlig at "midtpinne" og "roger jo" kommenterer vedrørende

hvor pålitelig, eller etteretterlig en poll på et forum skal være.. For så og skrive 

at de selv ikke har stemt i den samme pollen..

 

I min verden er det helt meningsløst å kommentere et valgresultat, det stemmer 

ut fra avgitte stemmer, og man får som fortjent det som er blitt stemt på uansett 

om det er valg innen politikk, eller som her i en ubetydelig poll.

 

Enda mer meningsløst er det å komme med mer eller mindre saklige kommentarer

til resultatet sålenge man selv ikke har benyttet sin mulighet til å avgi stemme

sålenge man har den. 

Link to post
Share on other sites

Roger jo skrev 1 time siden:

 

Normalt har du rett i det meste, men men å påstå at 340 av  båtplassens neste 30 000  medlemmer er ....  sannheten............

Jeg hadde stemt for 0,2 hadde jeg sett den.

Aktuell er det registrert 74.547 medlemmer på Båtplassen.
340 er altså hele 0,47% av alle.

Regner vi å spørre alle voksne og kvinner bare på BP da vill jeg nok formode
at det prosentuelt sett ikke blir så mange flere
som innrømmer at de ønsker å sette sine barn eller seg frivillig ved en "kaptein"

som per lovens definisjon er hard på grensen til "ikke kjøredyktig".

:rolleyes:... jeg vet.


Men jeg regner med at det ville bli

ikke flere enn 4% som stemmer 0,8 promille
maks 15% som stemmer 0,5 promille

0,4% som "vet ikke"
<0,1% som ønsker ingen begrensning

og resten sier 0,2 promille som på gate

..... når alle/de fleste ville avgi stemmen sin.

Men da burde det være bedre når pollen inneholder 0,5 promille også.

Kan man ikke sende noe informasjon om denne tråden til alle medlemmer,
der man ber om besøk og en aldri så liten intern avstemming? :smiley:


:fishing:
Jørg

 

Redigert av Joerg Becker (see edit history)

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Link to post
Share on other sites

dude skrev for 1 time siden:

 

I min verden er det helt meningsløst å kommentere et valgresultat, det stemmer 

ut fra avgitte stemmer, og man får som fortjent det som er blitt stemt på uansett 

om det er valg innen politikk, eller som her i en ubetydelig poll.

 

Du ser tydeligvis ikke forskjell på et valg som er annonsert år i forveien og en popp up poll.

Et valg har ca 70% deltagelse  nevnte poll ca.  0,6% det kaller jeg skivebom. 

 

ha en trivelig aften

:wflag:

Redigert av Roger jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Aftenen blir nok bra den, tusen takk.

 

Pollen her har gått siden 2010, så du har hatt rikelig tid å stemme på den om du hadde

interesse av det. jeg tar ikke stilling til annet enn denne pollen i mine betraktninger.

Valgdeltagelse, høy eller lav, er forsåvidt ikke relevant, kun resultatet av de som stemmer.

Spør meg gjerne, om jeg ser forskjell på dette eller et vanlig valg, men vær så grei at du holder

deg for god for å tillegge meg evner du ikke vet et fnugg av.

 

Poenget mitt var kun følgende, som du betimelig tok vekk i ditt sitat.: 

 

"Enda mer meningsløst er det å komme med mer eller mindre saklige kommentarer

til resultatet sålenge man selv ikke har benyttet sin mulighet til å avgi stemme

sålenge man har den"

 

Regner med at du ikke mener seriøst at om mann sammenligner med et "vanlig valg", så er det 

de 30% som ikke deltar som skal få gehør for sine meninger?

Redigert av dude (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
Ida Marie III skrev for 2 timer siden:

 

Joda, selvfølgelig hadde 500, eller 1000 medlemmer gitt et bedre inntrykk....men 340 er det som er, av de er 85% i samsvar med regjeringen i dette landet...

 

Eh, nei, det er bare 340 i en poll, i en tråd, på et internnettforum. Det er ikke verdt noe. Dvs en viss underholdningsverdi har det jo når noen mener det faktisk betyr noe mer enn hva det er. 

 

Ida Marie III skrev for 2 timer siden:

Nei, jeg finner ikke det unaturlig...snarere tvert om...

 

Men det er klart en hadde fått andre tall om en spurte bønder i innlandet, eller mørkemenn i en menighet...

Men de sist nevnte er uinteressant, for de er ikke på sjøen...

 

Du er i gang med religiøse anfektelser igjen ser jeg... tror ikke religiøse fantasier er så nyttig når en skal drøfte noe reelt. 

 

Når det gjelder spørsmålet om hvilken promillegrense båtfolk vil ha på sjøen så har båtlivsundersøkelsen ikke spurt tilfeldige personer men "Base: Båtansvarlige personer/hovedbåt", altså den som anser seg som ansvarlig for hovedbåt. 

 

Utvalget ble trukket fra Nordstats befolkningspanel som består av 80 000 tilfeldige personer. Det er så utført 4697 intervjuer hvorav 1452 er identifisert som båteiere. Det er de av båteierne som anser seg "ansvarlig hovedbåt" som har svart ifht spørsmålet om promille. 

 

Utvalget representerer da den delen av befolkningen som har båt, altså "båtfolk". Dvs ett representativt utvalg. 

--

Mao noe helt annet  enn noen få gamle menn som er uenige i en tråd på et internnettforum. Hva de mener vil aldri representere båtfolk flest rent metodologisk. De kan jo være heldige å få en "treffer! i sak. Feks de som i denne tråden mener at promillegrensa bør bli lavere, de er på linje med båtfolk flest. 

 

Ida Marie III skrev for 2 timer siden:

 

Skal en ha en realistisk undersøkelse på hvilket våpen som er best/effektivt av A eller Å...så kan en ikke gå til pasifist foreningen med undersøkelsen...

Joda, en kan...men det blir sikkert merkelige tall....

 

Som nevnt over. Og hvor får du de spenstige konspirasjonsteoriene dine fra. Har du en eneste ting som underbygger dine gjentatte påstander/teorier/fantasier? 

 

Ida Marie III skrev for 2 timer siden:

 

Jeg har faktisk stor tro på at medlemmene her inne er ganske representativ av båtfolk i Norge...

 

 

Dumt for deg at kun 300 er interessert nok til å stemme i en poll som har stått åpen i 8 år da :-D 

 

Og hvordan står det til med kjønnsfordelingen her inne? Og aldersfordelingen, osv, osv? 

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...