Lars H. Svart 22.April.2003 Del på Facebook Svart 22.April.2003 Prøver igjen!! Hva heter plassen her, hvor ligger den?Hei.Kan det være Kyrkosund på Sydkoster? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
PanPan Svart 22.April.2003 Del på Facebook Svart 22.April.2003 Kan det være Kyrkosund på Sydkoster? Tampen brenner!!!! Neste hint ville jo ha vært alle syklene som kan sees midt på bildet. Hvor på Sydkoster? Hvem har alle tre navnene knyttet til stedet? Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 22.April.2003 Del på Facebook Svart 22.April.2003 Plassen heter Långegjerde på Syd Koster, også kalt sundet. Passerte i går kveld i et alldeles nydelig vær. Masse folk på Skaldjurskafeet. Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 22.April.2003 Del på Facebook Svart 22.April.2003 Plassen heter Långegjerde på Syd Koster, også kalt sundet. Riktig! Långegärde på Syd Koster! Gjestehavnen heter Korshamn, og stedet er Ekenes! Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 22.April.2003 Del på Facebook Svart 22.April.2003 Riktig! Långegärde på Syd Koster! Gjestehavnen heter Korshamn, og stedet er Ekenes! En liten korrigering. Bildet viser Långegærde nord på Syd Koster. Korshavn og Ekenæs ligger øst på Syd-Koster. Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 22.April.2003 Del på Facebook Svart 22.April.2003 En liten korrigering. Bildet viser Långegærde nord på Syd Koster. Korshavn og Ekenæs ligger øst på Syd-Koster.Der kan man se! Dette må ha vært et vanskelig spørsmål siden jeg roter så fælt! Der gikk jeg fem på! Takk for korreksjonen! Sitér dette innlegget Link to post
Breezita Svart 22.April.2003 Del på Facebook Svart 22.April.2003 21. april 2003 - en flott dag!! men hvor?....ikke mye å gå på her ...legg merke til ny vimpel. Sitér dette innlegget http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson Link to post
Lijanka Svart 23.April.2003 Del på Facebook Svart 23.April.2003 Kan det være på Skjellerøy, og at vi skimter Espelund langt der i det fjerne - og til høyre for denne Masseløy ("Marsle)?? Da befinner vi oss i Tønsberg/Nøtterøy skjærgården. Sitér dette innlegget Link to post
Breezita Svart 23.April.2003 Del på Facebook Svart 23.April.2003 Bra tenkt Lijanka, men utsiken er syd-øst vendt og ikke nord-vest. Øya er altså ikke skjellerø, men farvannet stemmer. Noen andre......? Sitér dette innlegget http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson Link to post
syvers Svart 24.April.2003 Del på Facebook Svart 24.April.2003 Fikk lyst til å slenge meg på med et bilde. Dette er nok en skikkelig nøtt for de fleste av dere, men det er jo imponerende hvor godt kjent mange er. Venter i spenning på forslag på hvor i vårt langstrakte land dette kan være ( ja, det er i Norge) ..og Kjell: Hvis du ser dette, så forhold deg rolig. du er innhabil :nono: hilsen syvers Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 24.April.2003 Del på Facebook Svart 24.April.2003 .... hmmm ..... Kommer nok aldri dit med båten min . Dette mener jeg er sør-vest i Øyeren. Har vært innom en hjemmeside en gang og sett dette bildet.... Hvis man kikker nøye på strandlinja så viser den også at det sannsynligvis er et ferskvann.. Når jeg søker på "+øyeren +båt" finner jeg nokså raskt http://home.online.no/~jasyvers/index.cfm, og der er et vakkert bilde...... Mørk Brygge i Øyeren. Sitér dette innlegget Link to post
syvers Svart 25.April.2003 Del på Facebook Svart 25.April.2003 Det stemmer slevfølgelig, PanPan. Det er er Mørk Brygge sydvest i Øyeren i Spydeberg kommune. Øyeren er forøvrig Norges 8. største innsjø. Nordre Øyeren omfatter Nordens største innlandsdelta og Øyeren er Norges artsrikeste fiskevann. Det er faktisk 17/18 båtforeninger/havner i Øyeren, så det er jo litt båtliv her også, da. Sesongen starter riktignok noe senere enn på sjøen - vi må vente på vannet. I påsken var vannstanden over 2 meter under normalen, og ved brygga er det normalt omtrent 2 meter med vann - så med andre ord: der var det tørt ! - , men de siste dagene har det steget ca 1 meter, så nå nærmer det seg . Mere fra Mørk Brygge kan dere se her http://home.online.no/~jasyvers/index.cfm , og vil dere vite mere om Øyeren generelt kan jeg anbefalle denne: www.oyeren.org syvers Sitér dette innlegget Link to post
Lijanka Svart 25.April.2003 Del på Facebook Svart 25.April.2003 Bra tenkt Lijanka, men utsiken er syd-øst vendt og ikke nord-vest. Øya er altså ikke skjellerø, men farvannet stemmer. Noen andre......? Ingen andre..., så jeg forsøker meg igjen. Kan det være at du ligger på sørsiden av nordre Årø?? Sitér dette innlegget Link to post
Breezita Svart 25.April.2003 Del på Facebook Svart 25.April.2003 Full pott til Lijanka!!!. Sør-siden av Nordre Årø. Sitér dette innlegget http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson Link to post
Walter_S Svart 26.April.2003 Del på Facebook Svart 26.April.2003 Må jo bidra litt her, jeg også! Kanskje ikke så mye å gå på her, siden det er natt, men flere tips på neste bilde...... ..... i dagslys. Selve skuret er nokså karakteristisk for innseilingen. Har du vært der, så husker du nok det. Kan jo opplyse om at det her er snakk om Costa del Østfold ! En liten fiskehavn med kiosk som selger ferske reker - plass til 5-6 båter - stedet er berømt for sine flotte solnedganger. Det er et lite fyr på holmen bak skuret (du ser såvidt toppen på det over taket). Havnen: Innseilingen: Walter Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Mini Svart 26.April.2003 Del på Facebook Svart 26.April.2003 Er det innseilingen til Papperhavn? Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 26.April.2003 Del på Facebook Svart 26.April.2003 Er det innseilingen til Papperhavn?Den var nok for lett med for mange bilder og ledetråder. Helt korrekt, mini! Du har tydeligvis vært der en gang! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
PanPan Svart 11.Mai.2003 Del på Facebook Svart 11.Mai.2003 Mange passerer her ..... Sitér dette innlegget Link to post
Idunn Svart 11.Mai.2003 Del på Facebook Svart 11.Mai.2003 Hei PanPan! Det kan liggne litt på Smausundet helt nord i Hankøsundet. Om det er det så hadde jeg en fin opplevelse akkurat der en gang. Vi kom et selskap fra Engelsviken og inn smausundet og da satt det en "Havfrue" ytterst på denne lille øya. Det var rene drømmebildet for en sjøens mann! Idunn Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 11.Mai.2003 Del på Facebook Svart 11.Mai.2003 Bra! Ja, - du har rett! Bildet er tatt i dag på vei nordover. Jeg gikk langt til styrbord for at det skulle bli mindre gjenkjennelig! Motivet er vel ellers mye mer iøyenfallende og lett å kjenne igjen når man kommer den andre veien. PS: Man kan muligens se for seg litt av hvert når man kommer fra selskap i Engelsviken.... Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 13.Mai.2003 Del på Facebook Svart 13.Mai.2003 Båken syd på Jomfruland Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Marna Svart 13.Mai.2003 Del på Facebook Svart 13.Mai.2003 Og dette mine herrer? Sitér dette innlegget Marna Link to post
PanPan Svart 13.Mai.2003 Del på Facebook Svart 13.Mai.2003 Hvor er dette? Og hvilken regatta? Lurer meg på om ikke dette er i Drøbaksundet, at det er sandtaket på Storsand vi ser på andre siden? Da tar jeg også sjansen på at det er Færder-seilasen for en to - tre år siden? Sitér dette innlegget Link to post
Lijanka Svart 14.Mai.2003 Del på Facebook Svart 14.Mai.2003 Marna: Jeg tror du befinner deg i Årøysund. En perle på østsiden av Nøtterøy... Sitér dette innlegget Link to post
Marna Svart 14.Mai.2003 Del på Facebook Svart 14.Mai.2003 Årøysund er helt riktig M Sitér dette innlegget Marna Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.