Jump to content

Hvor er dette?


bliss X

Recommended Posts

Bilde

Det er stygglenge siden jeg var i Jondal men kan det være her mon?

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Løpet ut fra Risør mot nord. Få steder har som KOB antyder så sterk følelse av å gå direkte ut på havet som akkurat her!

Det var vel nesten for enkelt, PanPan :cheers:, Men helt korrekt.

 

Regner høljer ned. Nå drar vi allikevel tilbake til Kragerø for ytterligere 2 uker, etter å ha giftet bort eldste-datteren i Ålesund i helgen. Håper på mye fint båtvær - Kristiansand og blindleia står på planen. Kommer tilbake med nye historier etter ferien, bl.a. om hjelpsomme båtvenner da vi fikk naboens dreggtau (dvs. kjetting) i propellen. Vimpelen er på plass, så vi sees.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Baat-Guru :

Har gått forbi her en del ganger i sommer....  

 

 

Landøy øst for Mandal?

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

 

Dette er ikke et foto men et maleri som henger på Nasjonalgalleriet, malt av Gude!!!!  :smiley:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Hej Helge !

 

Det får bli en vild gissning som vanligt !

 

Kan det vare Geirangerfjorden ?!?!

 

(Varje gang jag för det på tal för Admiralinnen, som en del kaller 'henne' på Baatplassen,

att neste år drar vi til Vestlandet, da säger hun bare NEJ , Danmark er mera 'kos', men

något år så kommer vi  !!!)

 

Kapteinen på Gunga Din

 

( and I have 'Admiralinnens' permision to say so !  )   :smiley:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

..............Kan det vare Geirangerfjorden ?!?!.........

Getting close but no bullseye yet.

 

Jeg gjør det kanskje lett nå, men-men....

I Geirangerfjorden var vi i fjor og dette er IKKE i Geirangerfjorden. Du er imidlertid i rett fylke og ikke så langt unna Gunga Din. Denne fjorden er det mange som holder av som vel så storslagen og vakker som Geirangerfjorden faktisk - og jeg kan nesten si meg enig. For oss med fritidsbåter holder jeg en knapp på denne fjorden. Vanskelig å si hvilken som er flottest naturmessig, men her slipper en cruiseskip tett på, det er ikke så stappfullt med tyskere etc og det er et par fine gjestehavner - i særdeleshet EN.

 

Geiranger hadde jo inntil nylig ikke skikkelig gjestehavn og i Geirangerfjorden er det bare helt i andre enden i Hellesylt du finner en gjestehavn til og der er det meget få plasser.

 

Med slikt vær som vi har hatt i sommer kan det ikke være mange andre så flotte plasser i Norge:

- flere fantastiske fjorder ikke så langt fra hverandre

- fuglefjellet på Runde,

- vakre Ålesund med flotte jugendstil bygninger

- Atlanterhavsparken utenfor Ålesund

- idyllisk skjærgård med masse holmer og skjær mellom Fosnavåg, Ulsteinvik og Eiksund

- en del flotte strender (som du har nesten helt for deg selv!)

 

Men så er det ikke alltid været er slik som i sommer dessverre :smiley:

 

Det eneste jeg ikke forstår er at en Trønder kan skryte sånn av et nabofylke  :smiley:

 

Legger ved ytterligere to bilder fra sent på kvelden i den fineste gjestehavna. Det var litt disig så det ble ikke så klare farger i bildene som tidligere på dagen, men en aner da storslåtte omgivelser.

Bilde

Bilde

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...