Jump to content

Tråden for Scand Baltic


Kodvaag

Recommended Posts

 

Angående prising av Scand Baltic, det er ikke akkurat få av de på finn.no for tiden...

Dersom jeg skal gå til det skritt å legge den på finn.no, må jeg belage meg til å legge den til 499.000,-?

 

Er veeldig usikker på om jeg virkelig skal legge den ut, for at jeg i så fall må ut med 4-500 i mellom til nyere modell...

(finn linken i bp annonsen min er ikke aktiv søkbar annonse, det blir finn annonsene først når man har betalt de)

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Vet ikke om jeg gidder å legge den ut... Unntatt den dumme hardtopen er den jo ganske fin, og, jeg må sikkert gi den bort for å få solgt den i disse tider...

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Et døgn på finn.no

 

Over tusen visninger.

 

To bud på epost.

 

En som kjører tre timer hver vei etter jobb i morra, og vet båten ikke er prutbar.

 

 

Denne blir nok solgt fort, desverre og heldigvis...

Redigert av Kodvaag (see edit history)

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Jeg syns noen snart kan kjøpe de to 2008 Balticene til 1.150 på finn, slik at vi får opp prisnivået litt på nyere Balticcer :-)

Har selv min til salgs, men ville aldri solgt den til 1.150

 

Dette burde vel fortelle deg at du blir sittende med båten din. Når ikke de til 1,150 går så skal neppe prisen være høyere......

 

 

Kodvaag:

Gratulerer med god respons, den går nok fort slik at du kan kjøpe Master igjen :-)

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Denne blir nok solgt fort, desverre og heldigvis...

 

Du har nok funnet en riktig pris ser det ut til, og hadde jeg skulle hatt meg Baltic (noe som forøvrig frister etter en prøveuke i sommer i en baltic med ny Yanmar under dørken) hadde jeg nok satt din høyt oppe på lista.

 

Men hva ga du for båten selv i våres? Tapeer du mye på den?

 

KK

Redigert av KongKing (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dette burde vel fortelle deg at du blir sittende med båten din. Når ikke de til 1,150 går så skal neppe prisen være høyere......

 

 

Jeg blir ikke sittende med båten :-)

De til 1.150 har jeg snakket med og de har respons. Problemet er at når man kommer opp i denne prisklassen er det lite folk som gjør rene kjøp. Alle har innbytte.

 

/Frode

Link to post
Share on other sites

Du har nok funnet en riktig pris ser det ut til, og hadde jeg skulle hatt meg Baltic (noe som forøvrig frister etter en prøveuke i sommer i en baltic med ny Yanmar under dørken) hadde jeg nok satt din høyt oppe på lista.

 

Men hva ga du for båten selv i våres? Tapeer du mye på den?

 

KK

 

En ting jeg lurer på er om eldre balticcer enn 1987 tåler så store maskiner? Jeg har hørt at Scand forsterket skrogene i 1987 for å tåle 200hk+.

 

/Frode

Link to post
Share on other sites

En ting jeg lurer på er om eldre balticcer enn 1987 tåler så store maskiner? Jeg har hørt at Scand forsterket skrogene i 1987 for å tåle 200hk+.

 

/Frode

 

Nå skal jeg "tru" litt her.

Jeg har også hørt av det var litt tynt laminat i enkelte årganger Baltic, men jeg tror ikke det har så mye å si for motoriseringen. Motoren sitter skrudd i langsgående stivere og om jeg ikke tar feil så er det vel en del av de som skifter motor som også setter inn CV-ledd. Da må det støpes inn avstivere ved leddet som skal ta opp skyvekreftene.

 

Det jeg vet ble gjort(men det var vel på 90 eller 2000-tallet var at de fikk propellen lengre akter og utenpåliggende ror. Dette vsr vel for å kunne benytte propell med større diameter uten at den kom for nær skrogbunnen og derav skapte masse støy/vibrasjoner. Mener det var en her på BP som, før han byttet til Beneteau Swift 42, bygget om sin Baltic på samme måte.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Kom et ektepar og så på båten, ble med på prøvetur, var imponert over motorkreftene, og sa "vi tar den".

 

Så dro vi på jobben min for å skrive kontrakt, og etter et kvarter der så ombestemte de seg takket for visning og reiste tre timer hjem igjen...

 

 

Vi får nå se, jeg må ikke selge....

Redigert av Kodvaag (see edit history)

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Hei som ny Baltic eier (1984 modell med 240 HK IVECO 1989 modell) har jeg 2 spørsmål som sikkert noen kan hjelpe med:

 

Når det kommer bølger akterut slår det noe voldsomt under badeplattformen - som gjør det vanskelig å sove i aktercabinen. Jeg mener å ha lest et eller annet sted at det kan monteres en list eller noe som demper slagene - noen som har en løsning..?

 

Båten har 2 vanntanker - jeg har ikke funnet noe forbindelse (slange) mellom disse. Er tankene koblet sammen, slik at jeg får benyttet 100% av vannkapasiteten i båten?

 

Takker for svar :-)

Link to post
Share on other sites

Hei

På skål-tom båt, nysmurt og polert propell, får jeg nesten 4000rpm og 26.9knop. Den ble levert slik fra Scand og de hevdet dette var rett propell.

Ferielastet får jeg 3900 og litt over 26knop på max. Marsj rundt 22-23knop, økonomifart 19-20knop.

 

Dersom du ikke får turtall, er det vel normalt enten, forfilter, filter som begynner å bli tett, for my groe på propell. Hvis ikke det er noe av dette, kan det være mer tekniske ting.

 

/Frode

Link to post
Share on other sites

Noen som kjenner historien til denne båten?

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=30496202

 

Sikkert en som har byttet inn hos dem, og kjøpt større båt.

Hvis de sparte 300`på den "nye båten" så kan de jo selge 150`rimligere en de andre Baltic`ene som står på nett som ikke får solgt. Kommer jo godt ut da.

 

Ser at Dockside legger ut Scand båter med 2012 priser. Skal vel prøve skremme opp noen kanskje :rolleyes::lol:

Redigert av olpi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...