tkb Svart 3.Februar.2011 Del på Facebook Svart 3.Februar.2011 Plutselig var ikke Magnumen min så tøff lengere... Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 3.Februar.2011 Del på Facebook Svart 3.Februar.2011 Oh Yeah!! Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 3.Februar.2011 Del på Facebook Svart 3.Februar.2011 (redigert) Men puddingen,Magnumen er vel litt tøff vel?? Redigert 3.Februar.2011 av tkb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 3.Februar.2011 Del på Facebook Svart 3.Februar.2011 hvor mye betalte du for herligheten?tøff båt Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 3.Februar.2011 Del på Facebook Svart 3.Februar.2011 For all del tkb... Men to åttere..eksosen over vann.. gjør no med vårs gamlegutta!! Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 3.Februar.2011 Del på Facebook Svart 3.Februar.2011 holy shit tøff lyd og video tkb!!! jeg blir glad når sånt kommer ruslende i middagsbukta :) Sitér dette innlegget Link to post
Bredo Svart 3.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Februar.2011 Men to åttere..eksosen over vann.. gjør no med vårs gamlegutta!! Nydelig lyd på det klippet. Begynner å bli utålmodig nå ja... Hmm, tror jeg skal legge lyden inn som ringetone. Så vet jeg hva jeg kan glede meg til om noen måneder. Takk for linken tkb. Har du link til bilder av båten din eller? Ellers takk for mange hyggelige tilbakemeldinger. Lover flere oppdateringer snart. Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
Bredo Svart 3.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Februar.2011 hvor mye betalte du for herligheten?tøff båt Tror jeg vil vente å se hva totalen kommer på før jeg gir noen tall :-) Fikk den jo rimelig siden den var dårlig vedlikeholdt og i nær familie. Kan si så mye at jeg krabber greit over 100k bare i oppussing. Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
tkb Svart 3.Februar.2011 Del på Facebook Svart 3.Februar.2011 Ser den puddingen. Skal kjøpe hus snart,så da blir det simulator en stund framover.. Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 3.Februar.2011 Del på Facebook Svart 3.Februar.2011 tkb: Hus ja.. Gjorde det for et år siden, så skjønner hva du mener.. Men vi må ikke glemme båtlivets gleder helt for det da! Spennende tråd Bredo! Kommer til å følge denne med argusøyne!! Sitér dette innlegget Link to post
Bredo Svart 6.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Februar.2011 Var en tur på verkstedet i dag for å hente en av de gammle vannpumpene. Tok samtidig noen nye bilder av motoren. Bunnen er fjernet for inspeksjon, og her så ting rimelig bra ut i følge gutta som skrur på motorene. Første lag med primer er også på plass utvendig. Heller ikke her var det ikke noe å utsette på det mekaniske. Selv om jeg stoler på de som skrur tar jeg gjerne i mot hint og tips til ting som bør sjekkes/byttes nå som motoren likevel er åpnet. Kjenner at jeg gleder meg rimelig bra til de er ferdige Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
Draco24styling Svart 6.Februar.2011 Del på Facebook Svart 6.Februar.2011 Hei! Hvis motorene dine er saltvannskjølt, vil jeg anbefalle et syrebad av motorene, dette løsner opp evt innv avleiringer, Frost pluggene bør også skiftes (kan se bra ut utv, men dårlig på kjølesiden), regner med at de tar ut stempler, honer og setter i nye stempelfjærer, Vil også anbefalle deg elektronisk tenning, hvis ikke du har det fra før da, bedre drivstofføkonomi samt roligere og bedre gange på motorene, de vil også respondere raskere Uansett,tror jeg dette blir en rå båt,lykke til Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Bredo Svart 6.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Februar.2011 Hei! Hvis motorene dine er saltvannskjølt, vil jeg anbefalle et syrebad av motorene, dette løsner opp evt innv avleiringer, Frost pluggene bør også skiftes (kan se bra ut utv, men dårlig på kjølesiden), regner med at de tar ut stempler, honer og setter i nye stempelfjærer, Vil også anbefalle deg elektronisk tenning, hvis ikke du har det fra før da, bedre drivstofføkonomi samt roligere og bedre gange på motorene, de vil også respondere raskere Uansett,tror jeg dette blir en rå båt,lykke til Hmm, Hva vil det eventuelt koste å bytte til elektronisk tenning? Takk for tipset med frostpluggene. Og her kommer det endelig beviset på at jeg ikke har peiling på motorer Hva er stempelfjærer, hvor sitter disse? Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
Draco24styling Svart 6.Februar.2011 Del på Facebook Svart 6.Februar.2011 Elektronisk tenning fåes i flere varianter, fra en pick up som erstatter stiftene, til komplette fordeler, prisene er alt fra 750 kr og oppover, Skal varianten med stifte erstatning benyttes, er det viktig at fordeleren er i god stand, må ikke være slark, og sentufigalvektene må fungere stempelfjærene sitter rundt stempelet, 2 stk komp fjærer, og en skrapefjær, når disse blir gamle, er de blitt sprø, og har ikke lenger det riktige spennet i seg, dette medfører igjen dårlig kompresjon, og i værste fall oljeforbruk, disse er vanlige slitedeler som skiftes når motoren er i fra hverandre Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Bredo Svart 6.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Februar.2011 Elektronisk tenning fåes i flere varianter, fra en pick up som erstatter stiftene, til komplette fordeler, prisene er alt fra 750 kr og oppover, Skal varianten med stifte erstatning benyttes, er det viktig at fordeleren er i god stand, må ikke være slark, og sentufigalvektene må fungere stempelfjærene sitter rundt stempelet, 2 stk komp fjærer, og en skrapefjær, når disse blir gamle, er de blitt sprø, og har ikke lenger det riktige spennet i seg, dette medfører igjen dårlig kompresjon, og i værste fall oljeforbruk, disse er vanlige slitedeler som skiftes når motoren er i fra hverandre Aha, trodde de kaltes stempelringer, men de kalles kanskje begge deler? Flotte saker, da er frostplugger og stempelfjærer satt opp på handlelisten. Skal forhøre meg litt om elektronisk tenning. Alt som kan få ned drivstoffforbruket på disse motorene tjenes ganske sikkert inn igjen Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
Tom Rør Svart 6.Februar.2011 Del på Facebook Svart 6.Februar.2011 Den lyden er helt rå!!!!! ikke noe jukselyd der nei Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 6.Februar.2011 Del på Facebook Svart 6.Februar.2011 Verkstedet som reparerer motorene dine har helt sikkert kalkulert med nye stempelfjærer og honing av sylindere, dette er vanlig praksis ved motoroverhalinger Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
andersb Svart 6.Februar.2011 Del på Facebook Svart 6.Februar.2011 de fleste kaller vel dette, som du kjenner til stempelringer, stempelfjær er annet, ekstremt fornorsket ord. Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 6.Februar.2011 Del på Facebook Svart 6.Februar.2011 (redigert) Direkte oversatt, piston rings er selvfølgelig vis stempelringer, beklager feilen Redigert 6.Februar.2011 av Draco aq140 (see edit history) Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Bredo Svart 7.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Februar.2011 Verkstedet som reparerer motorene dine har helt sikkert kalkulert med nye stempelfjærer og honing av sylindere, dette er vanlig praksis ved motoroverhalinger Vel, dette er noen kompiser som er rimelig rå til å skru på motorer, men ikke et "verksted" i så måte. Uansett her er dagens rapport fra meg Fikk tak i frostplugger til begge motorene: Plukket ut et av stemplene slik at jeg kan få rette stempelringer. Har på følelsen at de som sitter i bilen min med 1,5l ikke er av samme dimensjon Marine vannpumper ble bestilt og de kommer forhåpentligvis i morgen. Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
Asbjørn2 Svart 7.Februar.2011 Del på Facebook Svart 7.Februar.2011 Er ikke helt imponert av det jeg ser på bildene fra motorverkstedet, åpen motor som ligger på gulvet, dårlig renhold, lakk på anleggsflater og veivaksel... Sitér dette innlegget Link to post
step Svart 7.Februar.2011 Del på Facebook Svart 7.Februar.2011 Plukket ut et av stemplene slik at jeg kan få rette stempelringer. Dette blir en rå båt Trenger du noe deler til motorene så ringer du 69137300 spør etter Lars kan alt om V8 Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
Bredo Svart 8.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 Er ikke helt imponert av det jeg ser på bildene fra motorverkstedet, åpen motor som ligger på gulvet, dårlig renhold, lakk på anleggsflater og veivaksel... Kan ikke være helt uenig der nei. Nå skal det sies at motorene ikke ligger på gulvet, men på pall. I det ene bildet jeg tipper du referer til så henger den faktisk fra taket. Under lakkingen derimot skulle jeg gjerne ønske de var flinkere til å maskere. Fikk litt pusteproblemer når jeg så dette Som sagt er dette noen kompiser av meg som sa seg villig til å ta jobben og jeg må ta ansvaret selv om det ikke blir bra nok. Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
Draco24styling Svart 8.Februar.2011 Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 Det blir sikkert bra,men renslighet er alfa og omega, synd hvis motorene må ut av båten igjen pga dårlig renhold Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Bredo Svart 12.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Februar.2011 Det blir sikkert bra,men renslighet er alfa og omega, synd hvis motorene må ut av båten igjen pga dårlig renhold Har vært å strekt opp de som lakket. Det ble lovet dyrt og hellig at de skulle fjerne alle spor av lakk der det ikke hørte hjemme før montering Ellers så orket jeg ikke å vente til det ble varmere i været før jeg får gjort noe mer. Derfor har jeg satt på varme i en bod jeg har, slik at jeg kan fortsette å lakke trelistene mine. Topcoaten anbefales ikke påført under 12 grader og det kan man vel se lenge etter i friluft. Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.