Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)


SamH

Recommended Posts

"SALG PÅGÅR" hadde gjort at jeg hadde holdt meg unna. Hadde ikke sett poenget med å ta kontakt npr et salg er avtalt... Er det bare jeg som er slik?

 

Jeg oppfatter det som dårlig etikette å bryte inn i et salg som pågår... (?)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Grand Banks jr skrev for 14 timer siden:

"Breddet båt". Ser ikke helt for meg hvordan den skal takle litt sjøgang. Må jo bli kjapt fylt med sjø.

 

Men artig at noen lager en slik båt. Minner om en Pioner Multi. Bare uten baugdør. Var sikkert en plan om å lage en.

 

Må være vanskelig å finne en passende båthenger.

 

Catte som ikke går fort nok til at man ligger oppå, er ett mareritt å kjøre med 

 

Men tilhenger er null problem, har bare 2 langsgående vanger som passer i tunellen, som man kjører innpå 

Link to post
Share on other sites

nie skrev for 13 timer siden:

OK, mente bare å ha lest om at de er/var konkurs, død og begravet🤔

Joda, konkurs stemmer men oppkjøpt og gjenoppstått like etter. Bygget båter for det svenske forsvaret. Ble kjøpt opp av eierne av Nimbus. Se på Nimbus sin 435 Comandrr. Mistenkelig lik?

For noen år siden satt de igang med ny produksjon. Blir spennende å se resultatet. Ettermarkedet for Storebro er veldig sterkt. 

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Chilli Solbris skrev for 2 timer siden:

Joda, konkurs stemmer men oppkjøpt og gjenoppstått like etter. Bygget båter for det svenske forsvaret. Ble kjøpt opp av eierne av Nimbus. Se på Nimbus sin 435 Comandrr. Mistenkelig lik?

For noen år siden satt de igang med ny produksjon. Blir spennende å se resultatet. Ettermarkedet for Storebro er veldig sterkt. 

 

OK.

Er det da slik at Storebro 435 Commander "egentlig" er en Nimbus med Storebro-logo?

...eller er det motsatt; at dette er en "ekte" Storebro.

Link to post
Share on other sites

Grand Banks jr skrev for 11 timer siden:

"SALG PÅGÅR" hadde gjort at jeg hadde holdt meg unna. Hadde ikke sett poenget med å ta kontakt npr et salg er avtalt... Er det bare jeg som er slik?

 

Jeg oppfatter det som dårlig etikette å bryte inn i et salg som pågår... (?)

Helt enig. For meg blir det useriøst og lite pålitelig. Hva er andre ting ved denne båten de kan finne på å "lyve" om.

Link to post
Share on other sites

2 hours ago, nie said:

 

OK.

Er det da slik at Storebro 435 Commander "egentlig" er en Nimbus med Storebro-logo?

...eller er det motsatt; at dette er en "ekte" Storebro.

 

Har skjønt det slik: Storebro 475 og 435 commander er storebro skrog.

Storebro 410 commander er samme skrog som Nimbus 42 Nova og tilhører Nimbus. Begge ble dog bygget hos Storebro i sin tid.

 

Etter konkursen har det vært mye planer og rykter om gjenoppståelse og nye modeller. I praksis har vært lite av begge. Vi får se. Hadde vært gøy om Storebro kom seg på bena igjen, men dagen situasjon med høy inflasjon, renter og alt annet gjør det nok ikke lettere vil jeg tro.

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

nie skrev for 4 timer siden:

 

OK.

Er det da slik at Storebro 435 Commander "egentlig" er en Nimbus med Storebro-logo?

...eller er det motsatt; at dette er en "ekte" Storebro.

Det er slik som @sap_2000 skriver. I tillegg har de lansert en ny modell. 
http://storebro.se/sgsno1/ og

http://storebro.se/350-biscay/

 

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Denne ser jo spennende ut @lang-sommerferie 

 

Jeg har sansen for at folk tar vare på Linge-båter.

 

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=302787087

 

Er det 430 du har 40 hk etec på?

 

 

 

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Bellil skrev 3 minutter siden:

mer enn ett bilde

Jeg ser mange feiler på dette på finn.no. 

 

De laster opp ett eller få bilder, eller helt ubrukelige bilder. 

 

Problemet er at du har kun en mulighet til å gi et godt førstegangsinntrykke, og de fleste ser bare en gang på annonsen. 

 

Så lag anonsen skikkelig første gang, eller vent til alt er klart. 😁

Link to post
Share on other sites

Arne Henriksen skrev for 1 time siden:

Så ut som den hadde vært en runde under vann. Blir aldri bra uten å rive ut og bygge opp fra bunnen av, i mine øyne.

Mulig. Jeg tenkte den hadde stått på land og lekket inn regnvann over lang tid. Disse har ofte råtne dekk som må plastes på nytt pga teakdekk med skruer og kjerne av finer. Hvis den jobben er gjort utvendig så kan det være verdt å fikse resten

Link to post
Share on other sites

Thomas_h skrev for 6 timer siden:

Jeg ser mange feiler på dette på finn.no. 

 

De laster opp ett eller få bilder, eller helt ubrukelige bilder. 

 

Problemet er at du har kun en mulighet til å gi et godt førstegangsinntrykke, og de fleste ser bare en gang på annonsen. 

 

Så lag anonsen skikkelig første gang, eller vent til alt er klart. 😁

 

Selv profesjonelle selgere slurver med dette. Denne båten lå for salg i hele fjor med " Flere bilder kommer" og den ligger der fortsatt med samme tekst og antall bilder. Men prisen er nå satt opp med 30000 da....

 

 https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=299683781

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...