Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)


SamH

Recommended Posts

Grønngylt skrev 38 minutter siden:

Headset på hode, musikk i øra, snus under leppa, så 2-3 drammer med engang flyvertinnene kommer med tralla si. ZZZzzzzzZzZzzzZZZzzz i 8 timer

Eller kose seg på bizz i feks 2 etasjen på Qatar sin A380😁

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Grønngylt skrev for 2 timer siden:

Headset på hode, musikk i øra, snus under leppa, så 2-3 drammer med engang flyvertinnene kommer med tralla si. ZZZzzzzzZzZzzzZZZzzz i 8 timer

 

8 timer? Jeg trodde Concorde var avviklet for snart 20 år siden :crazy:

 

Fant ut at flytiden var ca 16 timer. Noe som er totalt uaktuelt. Samme med snus.

Eneste sted en lang flyreise kunne ha vært akseptabelt er til f.eks. Australia eller New Zealand.

 

Har stående et par relativt nye Honda og Triumph motorsykler. Må motvillig innrømme at begge er produsert i Thailand, så man kan godt si at jeg er nær Thailand i store deler av året :giggle:

Redigert av Teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Teerex skrev for 3 timer siden:

8 timer? Jeg trodde Concorde var avviklet for snart 20 år siden :crazy:

Fant ut at flytiden var ca 16 timer. Noe som er totalt uaktuelt. Samme med snus.

Eneste sted en lang flyreise kunne ha vært akseptabelt er til f.eks. Australia eller New Zealand.

Har stående et par relativt nye Honda og Triumph motorsykler. Må motvillig innrømme at begge er produsert i Thailand, så man kan godt si at jeg er nær Thailand i store deler av året :giggle:

 

Sist jeg fløy nedover, så tok det 11timer. Hvis man sover i 8 av 11 timer så er det ikke så gærnt :) 

 

Suzuki pågengere blir vel laga i Thailand også 

Link to post
Share on other sites

Grønngylt skrev 15 minutter siden:

Sist jeg fløy nedover, så tok det 11timer. Hvis man sover i 8 av 11 timer så er det ikke så gærnt :) 

Suzuki pågengere blir vel laga i Thailand også 

 

Sist jeg fløy til utlandet var i 1999, og det blir nok lenge til neste gang :giggle:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Gullfisk skrev On 19.12.2022 at 17.26:

Må jo være glimrende å slippe tilgang på båt i juni, juli og august😂

Rimelig optimistisk. Da hadde jeg mye heller leid tilgjengelig båt når jeg ønsket det og sluppet masse potensielle konflikter. Og hadde jeg vært båteier ville jeg også heller satset på utleie når eget behov er såpass variabelt.

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Sjelden utgave av en relativt vanlig båt.

Princess V40 med strake akslinger og CAT 3126 på V-gir. Meget få bygget av naturlige grunner. Akslingversjonen var ca 35-40% dyrere enn den med KAD44 og drev. Helt annet skrog akter også. Denne har propelltunneler og transom er 1 meter lenger akter i flukt med plattform for mer bæring.

 

Var selv å så på en slik for 10 år siden men med VP 63P motorer...

 

 

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=182802919

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Tom Rør skrev On 12.1.2023 at 23.02:

Båten er lagt ut for 2.000,- NOK og så skriver selger "Forlanger ikke mye, men spar meg for skambud." Et skambud på Finn er for meg å foreslå et stort avslag. Det er jo ikke det selger mener. Ville det ikke da være bedre å legge ut båten for noen titusner og så kom med bud?

D5L

Link to post
Share on other sites

Bellil skrev On 14.1.2023 at 10.16:

Båten er lagt ut for 2.000,- NOK og så skriver selger "Forlanger ikke mye, men spar meg for skambud." Et skambud på Finn er for meg å foreslå et stort avslag. Det er jo ikke det selger mener. Ville det ikke da være bedre å legge ut båten for noen titusner og så kom med bud?

Å nå er den borte

 

Link to post
Share on other sites

Skal ikke så si mye om prisen da jeg ikke kjenner så mye til denne båttypen, men visste ikke at Elwaro lagde slike båttyper.

 

Det jeg reagerer på er at samtlige bilder ser ut til å være fra 2010 - altså 13 år gamle... Ville vel ikke gjort noe med litt ferskere bilder...

 

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=125970470

 

Link to post
Share on other sites

Kallethekid skrev for 4 timer siden:

Denne modellen har jeg aldri hørt om før. Storebro Sport Workboat | FINN.no

Storebro produserer en del for marinen i Sverige. Den som er i annonsen er det ikke mange av. Det er sjelden de kommer for salg i Norge. 

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Pequod skrev for 12 timer siden:

Skal ikke så si mye om prisen da jeg ikke kjenner så mye til denne båttypen, men visste ikke at Elwaro lagde slike båttyper.

 

Det jeg reagerer på er at samtlige bilder ser ut til å være fra 2010 - altså 13 år gamle... Ville vel ikke gjort noe med litt ferskere bilder...

 

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=125970470

 

300k for denne må da være mye båt for pengene, med forbehold om tilstand?

Link to post
Share on other sites

Pequod skrev for 14 timer siden:

Det jeg reagerer på er at samtlige bilder ser ut til å være fra 2010 - altså 13 år gamle... Ville vel ikke gjort noe med litt ferskere bilder...

 

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=125970470

 

Legg merke til at i følge dato-/tidsstempling på bildene så er bildene tatt 00:39. Det virker for meg å være litt for lyst til å være i midten av mars. Kanskje kamera bare ikke har riktig dato?

D5L

Link to post
Share on other sites

13 hours ago, Bellil said:

Legg merke til at i følge dato-/tidsstempling på bildene så er bildene tatt 00:39. Det virker for meg å være litt for lyst til å være i midten av mars. Kanskje kamera bare ikke har riktig dato?

Synes også vegetasjonen i bakgrunnen er noe grønn til å være i midten av mars, så her står vi nok overfor et stort mysterium......

Link to post
Share on other sites

Grand Banks jr skrev for 1 time siden:

300k for en 2006 modell 33 fots norskprodusert trawler med en 300 hk VP tenker jeg er innafor.

Men er det en original verftsbygget båt, eller er det en eldre båt som er bygget om og stemplet med 2006? Ser ut som om den har en del hjemmelagde løsninger...

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev 58 minutter siden:

 Ser ut som om den har en del hjemmelagde løsninger...

 

Ser ut som om alt unntatt skroget er hjemmelaget i mine øyne. Men greit nok, båten er nok praktisk og grei den. Og prisen er kanskje rundt der den skal være om ting er skikkelig gjort. Men slike one off bygg er som regel ikke det mest lettsolgte.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...