Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)


SamH

Recommended Posts

steib skrev for 17 timer siden:

Greit at ikke alle tenker likt. Selv tenker jeg 300k er den drømmepris for denne campingvogna på kjøl. 

Du har sikkert rett. Må innrømme at jeg sveipet fort gjennom bildene på en halvgod telefon, ser jeg nøyere på det er inntrykket litt annerledes. Uansett ikke "mitt" båtsegment dette, så strengt tatt skulle jeg ikke kommentert:smiley:

Link to post
Share on other sites

@Korsfjord, nå åpnet jeg bildene på datamaskinen. Da er det lettere å se at dette ikke er en møbelsnekkers finish ja. Men jeg synes det er rart hvis de har annonsert med 2006 modell hvis det ikke er det.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Grand Banks jr skrev for 8 timer siden:

Men jeg synes det er rart hvis de har annonsert med 2006 modell hvis det ikke er det.

Har sett eksempler på det før, så det er greit å vær obs om man er i handlemodus. Enkelte har bygget om eller totalrenovert en båt, og annonsert den med året for sjøsetting eller produksjonsåret for motoren. TAMD63L ble vel heller ikke produsert i 2006. Så vidt jeg vet er 2004 eller 2005 siste produksjonsår. Men selvsagt, er motoren bestilt, så kan den jo ha blitt satt inn året etter. 

Link to post
Share on other sites

Grand Banks jr skrev On 20.1.2023 at 5.51:

300k for en 2006 modell 33 fots norskprodusert trawler med en 300 hk VP tenker jeg er innafor.

 

Elwaro 33 er fra 80-tallet.


Båtmagasinet fra 1988.

 

Innlegg av @LYKKEPILLE i Trawler-tråden. Se også her.

Innlegg av @Astor i Trawler-tråden.

 

elwaro-33-er-det-noen-som-har-info-bilder-av-denne-båten/

 

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Dette er det jeg kaller målevingeskrog, noe jeg har på min fiskebåt. Vannvittig stødig, og ligger som et lokomotiv på skinner selv i sidesjø som bryter og i full plan. Men det kan slå ganske hardt i krapp motsjø. Men det er neppe problem med planefart på den der.

Tipper 30-40000 hadde vært mer rett pris på den. Kanskje. Muligens litt mye det også...

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Pequod skrev for 21 timer siden:

Nå vet ikke jeg så mye om motorer, men er det ikke litt upraktisk med girkasse montert på do? :giggle:

Kikka lenge på bildene og måtte lese teksten nøye før eg skjønn`te, du fekk jaggu meg igang spekulatoren min idag:giggle:

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
Vestlandssong skrev 30 minutter siden:

Klarer ikkje heilt å bestemme meg for kva er skal føle om denne båten. Ser jo litt klumpete og heimespøta ut, men unektelig mykje båt for pengene?

 

https://www.finn.no/292579042

 

 

Godt oppsummert! Blir sjeldent pent å bygge på tvers av båtens opprinnelige linjer. Men ting ser ut til å være gjort skikkelig og ryddig, motoren er 20 år nyere enn på de fleste tilsvarende båter. Skal mye til å få mer for pengene ja.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...