Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)


SamH

Recommended Posts

Chilli Solbris skrev On 9.8.2023 at 19.33:

Ligger en lignende i Strömstad som er helt vannvittig lekker! Men som du sier, man må regne med å være glad i vedlikehold!

Men er det så vanvittig mye jobb? Skrog i glassfiber og teakdekket er fikset. Er det ikke bare noen runder med lakk på våren eller er jeg naiv?

Link to post
Share on other sites

Kallethekid skrev 17 minutter siden:

Men er det så vanvittig mye jobb? Skrog i glassfiber og teakdekket er fikset. Er det ikke bare noen runder med lakk på våren eller er jeg naiv?

Det er ikke så vanvittig mye jobb om man tar det dom dukker opp med en gang. Konsekvensen av å ikke ta vedlikeholdet på en trebåt kontinuerlig straffes hardere enn på en plastbåt. Men når jeg hadde trebåt var jeg først ferdig med vårpussen og først ferdig med høststellet. Jeg var heldig og fikk kjøpt en godt ivaretatt trebåt!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Virker som at det er eneste førerposisjon i båten, så da er det jo fint å ha kalesje over. Nå er det ståhøyde 2 meter overalt i båten , og da blir den jo nødvendigvis ganske høy i forhold til lengde.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

larsand skrev for 14 timer siden:

https://www.finn.no/176234432

 

er dette en av disse rundballene som det skrives om som flyter i Mjøsa?

 

Okkaby skrev for 10 timer siden:

Båt med drivhus på toppen dette.

 

steib skrev for 4 timer siden:

Jeg tenker vel umiddelbart heller Eventyr mix og Pokal pilsner, for den doningen der..

Det var da sjeldent mye negative karakteristikker om andres båt til å være på Baatplassen. Her pleier vi jo å respektere hverandre greit. Er dere sikker på at dere ikke svarte på feil sted, og dette skulle stå på en viss gruppe på FB? Jeg har forøvrig ingenting med den omtalte båt å gjøre.     

Link to post
Share on other sites

Bergen skrev 6 minutter siden:

 

 

Det var da sjeldent mye negative karakteristikker om andres båt til å være på Baatplassen. Her pleier vi jo å respektere hverandre greit. Er dere sikker på at dere ikke svarte på feil sted, og dette skulle stå på en viss gruppe på FB? Jeg har forøvrig ingenting med den omtalte båt å gjøre.     

Jeg slenger meg på der. Mon tro om de som kritiserer båten hadde satt pris på om det hadde blitt gjort med deres annonse?

Link to post
Share on other sites

Grand Banks jr skrev for 1 time siden:

Virker som at det er eneste førerposisjon i båten, så da er det jo fint å ha kalesje over. Nå er det ståhøyde 2 meter overalt i båten , og da blir den jo nødvendigvis ganske høy i forhold til lengde.

Drømmebåt for min del som er 2 meter lang. Selv om det finnes vakrere båter. 
 

var ombord i en sunseeker 118 fot en gang i tiden. Måtte bøye meg under taket der også.. 

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Ja, selv går jeg klar fra hodedunk i de fleste "turbåter" over 28 fot, men har venner som er rundt 2 meter. De ville satt pris på en båt der man kan gå rundt med strakt nakke i stedet for krum nakke og rygg. :yesnod:

 

Det er klart det er mye vindfang i den båten, men med 40 fot og 4,25 meter bredde og 2 meter høyde overalt så må det være en god turbåt. 

 

Tar man bort kalesjen på toppen så synes jeg den er ganske ok å se på.

 

Det er litt unorsk med kalesje på fly, men du verden å hyggelig det må være på gråværsdager å sitte der oppe i hyggelig venners lag og spise og kose seg.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Grand Banks jr skrev 1 time siden:

Ja, selv går jeg klar fra hodedunk i de fleste "turbåter" over 28 fot, men har venner som er rundt 2 meter. De ville satt pris på en båt der man kan gå rundt med strakt nakke i stedet for krum nakke og rygg. :yesnod:

 

Det er klart det er mye vindfang i den båten, men med 40 fot og 4,25 meter bredde og 2 meter høyde overalt så må det være en god turbåt. 

 

Tar man bort kalesjen på toppen så synes jeg den er ganske ok å se på.

 

Det er litt unorsk med kalesje på fly, men du verden å hyggelig det må være på gråværsdager å sitte der oppe i hyggelig venners lag og spise og kose seg.

Men ikke en båt man vil ligge ved siden av i gjestehavn!

Link to post
Share on other sites

Har man en båt til 1,5 mill er man forhåpentligvis voksen nok til å tåle at ikke alle liker båten sin.
 

Jeg likte egentlig den løsningen litt, bortsett fra kun styreposisjon ute. Generelt synes jeg mange motorbåter sløser med plassen ute og er mer egnet for Middelhavet. Her hadde man en del plass inne. 

Link to post
Share on other sites

hanto1 skrev On 13.3.2023 at 8.18:

 

Havelle skrev On 13.8.2023 at 9.53:

Har man en båt til 1,5 mill er man forhåpentligvis voksen nok til å tåle at ikke alle liker båten sin.
 

Jeg likte egentlig den løsningen litt, bortsett fra kun styreposisjon ute. Generelt synes jeg mange motorbåter sløser med plassen ute og er mer egnet for Middelhavet. Her hadde man en del plass inne. 

Jeg forbinder båtliv med friluftsliv! Da blir kalesjer og høye påbygg fremmedellementer.  Fortøyning til skjær og liv i skjergården er nok ikke praktisk med en slik doning. Men skal en bo ved bryggen i bergen er den nok grei.

Aileen ll

Link to post
Share on other sites

Bellil skrev for 3 timer siden:

Dette kan da ikke gå særlig fort med 30 hk seildrev😮

 

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=315468431

 

IMG_8613.png.893e5d192a9443a826e1d9cdf86b930f.png

 

IMG_8614.png.35c67cd5e50743200556ad9aaf9d9ffe.png

 

Å her er annonse med båten på bilde. Så de har nok blingset med bilder til et par annonser.

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=315511814

 

å må si at dette var en noe spesielle løsning for føre posisjon.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Kan si det slik at det er en sosial førerplass, og kapteinen er i sentrum :giggle:

 

Egentlig liker jeg den førerplassen. Ideen i alle fall. Lurer på om førerstolen kan gjøres om til et bord?

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

aileenll skrev 21 minutter siden:

Tolmodige meg prøver igjen :-)

Er det noen som vet hvor det har blitt av denne dokken https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=179434563&ci=4

Den ser svert praktisk ut!

563_253068712.jpg

563_1274905007.jpg

 

Hvorfor tar du ikke kontakt til Stord Båtlag å hører med e, er jo de som solgte den.

Ståpr jo også navn på profilen som la ut annonsen. Ta kontakt med han å hør.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...