Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)


SamH

Recommended Posts

Stormwatch skrev 1 time siden:

Skippern selger den som Commercial pleasure Yacht , mens Aker Yacht prøver å selge den inn som cruiseskip, og det er ikke utenkelig at denne forskjellen har en kostnad på de nevnte 44 millionene! For det vil nok koste sine kropner å få passasjersertifikat på et skip som per nå er klasset i et ikke anerkjent IACS klasseselskap (den virker å være klasset i  Phoenix og ikke Turl Loydu som oppgitt i annonsen).    

Jeg ville nok funnet noe annet å bruke 94 mill på....... 

 

   

Link to post
Share on other sites

Grand Banks jr skrev On 18.7.2023 at 0.01:

Denne er vel på kanten, fordi den ikke er på Finn. Men rett og slett en lekker båt, og annonsen er tilgjengelig for alle:

 

https://facebook.com/marketplace/item/952475515537137/

 

Grand Banks jr skrev On 18.7.2023 at 11.13:

Hvis du er logget inn som en Facebook-side og ikke som din personlige konto så vil du ikke se innholdet. Er du logget inn som deg personlig så skal du se det. Annonsen ligger der ennå, og den er verdt å se. Meget lekker båt, men i tråd med reglene her legger jeg ikke inn bilder av den.

 

bmwmaxi skrev On 18.7.2023 at 11.26:

Går helt fint uten innlogging på den siden. Ligger åpen for alle.

 

Denne annonsa er nok kun for dei som bruker Facebook.  Den krever innlogging, ser slik ut når eg klikker linken:

 

image.png.68a1184a40e86bef7f7c5ead99dc97dd.png

------------------                                                                      

Signaturbilde.png.d84528afcc10eff0d32d2d0cfd0c5b1f.png          Frode

Link to post
Share on other sites

Jeg får den opp uten å være logget inn, og i en nettleser som heller ikke har vært logget inn. 

 

Jeg synes den fremdeles er kjempelekker :yesnod:

Skjermbilde2023-08-01kl_11_38_01.png.86951f859f922c75227d8f22cbc968e0.png

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Rare greier dette med Facebook, har aldri meldt meg inn og pleier ikkje savne det. Dette var ein pen båt ja, fargevalget fører tankene mot mahognybåter i samme stil.

------------------                                                                      

Signaturbilde.png.d84528afcc10eff0d32d2d0cfd0c5b1f.png          Frode

Link to post
Share on other sites

cortinaman skrev 32 minutter siden:

Rare greier dette med Facebook, har aldri meldt meg inn og pleier ikkje savne det. Dette var ein pen båt ja, fargevalget fører tankene mot mahognybåter i samme stil.

 

Ikke så rart dette med facebook, de fleste her inne har nok vært på facebook i 10-15 år allerede. Er vel 16-17 år for mitt vedkommende. Årene går sannelig litt for fort.

Men man kan vel ikke savne noe man aldri har brukt :saint: Du har iallefall spart masse tid på det.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Teerex skrev for 22 timer siden:

 

Ikke så rart dette med facebook, de fleste her inne har nok vært på facebook i 10-15 år allerede. Er vel 16-17 år for mitt vedkommende. Årene går sannelig litt for fort.

Men man kan vel ikke savne noe man aldri har brukt :saint: Du har iallefall spart masse tid på det.

 

Rare greier i den forstand at noen linker krever innlogging, andre ikke, og attpå til rapporteres det om forskjellige opplevelser på samme link. Stemmer ellers at eg sikkert har spart masse tid som eg har sløst bort på andre ting :lol:

------------------                                                                      

Signaturbilde.png.d84528afcc10eff0d32d2d0cfd0c5b1f.png          Frode

Link to post
Share on other sites

cortinaman skrev for 10 timer siden:

 

Rare greier i den forstand at noen linker krever innlogging, andre ikke, og attpå til rapporteres det om forskjellige opplevelser på samme link. Stemmer ellers at eg sikkert har spart masse tid som eg har sløst bort på andre ting :lol:

 

Kan være avhengig av hva slags plattform man opererer på. Det være seg PC/Windows, MAC, nettbrett (Ipad/Android) eller mobil (iphone/Android osv.). Noen er vel permanent innlogget.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=283618834

Mange teakskatter til båtfolket etter rydding av lager!! Teak er ikke å få tak i lenger, slik at teaken som er igjen har nådd hinsides priser. Så her er det mulighet for et superscoop!!! Sjekk lista om det er noe til båten din! og ring 97518203 Princess V- 42 platform Fairline Targa 48 platform og inntrinn Fairline Phantom 43 salong Yamarin 56 HT Yamarin 6210 platform Yamarin 5220 Bavaria 38 Cruiser dollbord Maxum 2400 SC3 Cockpit og platform Maxum 2700 Cockpit og platform Brig 570 Cockpit Meridian 341 Akterdekk, Flybridge, trinn og dollbord Meridian 411 platform Chaparral 215 cockpit og platform Chaparral 290 cockpit og platform Chaparral 290 platform Targa 25,1 dolbord og benker fremme Targa 27,1 flybridge Cranchi 24 cockpit Cranchi 27 platform og inntrinn Cranchi 28 platform og inntrinn Cranchi 32 cockpit Cranchi 34 dashbord med trinn Cranchi 37 cockpit og platform Nimbus 23 cockpit og platform White Shark 175 cockpit

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Teerex skrev On 30.7.2023 at 23.29:

Men de følger visst med på forumet, for nå er det endret til centimeter :flag_bp: 

 

Her er en som tar kaka. Riktignok kun båtplass, men prisen tilsier jo at det skulle fulgt med båt :eek:

https://www.finn.no/boat/dock/available/ad.html?finnkode=312340947 

 

Prisen var tydeligvis såpass drøy at han har fått et stort oppslag i lokalavisa på kjøpet:

https://www.f-b.no/selger-batplass-pa-hvaler-til-2-1-millioner-kroner/s/5-59-3031477 

 

Link to post
Share on other sites

Minner om sverdfisk...

 

2,9m bred og 35 fot lang... Det er en god del smalere enn forventet,  men kanskje spydet er medregnet?

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Grand Banks jr skrev 7 minutter siden:

Minner om sverdfisk...

 

2,9m bred og 35 fot lang... Det er en god del smalere enn forventet,  men kanskje spydet er medregnet?

Lang å smal ja. Å ser ut som en svær lydpotte på akterspeilet også. Spesiell båt, for spesielt interesserte.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Logaren skrev 19 minutter siden:

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=314135001

 

Denne var pen, men du må nok være glad i vedlikehold for å holde den slik.

Ligger en lignende i Strömstad som er helt vannvittig lekker! Men som du sier, man må regne med å være glad i vedlikehold!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Hmm... Jeg trodde noe av poenget med to motorer på hekken var at de skulle ha hver sin rotasjonsretning for økt stabilitet. Kanskje det ikke gjelder påhengsmotorer?

 

Er det noen fordeler med to påhengsmotorer, bortsett fra utseende og sikkerhet?

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Grand Banks jr skrev 17 minutter siden:

Kanskje det ikke gjelder påhengsmotorer?

Jo, det gjelder der også. Har hatt dette selv.

 

Så "feilen" selv på bilde. Men gjør vel sikkert ikke så mye? 

 

Det er vel kanskje vanskelig å få tak i en liten påhengs med motsatt retning? 

Link to post
Share on other sites

Vet ikke. Er det forskjellig gir-utveksling på revers versus forover? Kunne man ikke bare satt den ene i "revers" og byttet propell? I og med at det er to ulike speed/ gir kontrollere så burde det være en smal sak å bytte retning på wire?

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...