Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)


SamH

Recommended Posts

-morten- skrev for 8 timer siden:

Nord west Trawler visste jeg ikke fantes? er dette noe selvbygd tro?

Joda - den eksisterte. Jeg hadde noen brosjyrer på den, men finner dem ikke :sad: Så vidt jeg husker ble de bygget sammen med andre Nord West båter da de ble bygget på Haramsøy - før de gikk konk og ble kjøpt opp av svenskene (som også gikk konk etter en brann på verftet). Ulempen med å bli gammel er dessverre at man glemmer så mye - særlig navn.:nonod:

Link to post
Share on other sites

Grand Banks jr skrev On 13.5.2023 at 18.44:

47 fots motorkatamaran som kun trenger 8 meters bryggeplass...

Har blitt nevnt noen spesielle katamaraner tidligere.


Denne f.eks., har vært en gjenganger;

 

31_2069147197.jpg

 

Og denne, fletcher 26 som er delt på midten og forlenget fra 8 til 13.6M:

 

01_573761642.jpg

 

 

Redigert av Stormwatch (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Okkaby skrev 1 time siden:

Denne var kanskje et forsøk på godkjenning hos MDG gjengen

Bilde 17 å 18 må ses

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=304918412

Kult med el-motor for å kunne kruse rundt i sakte fart og helt uten lyd, det kunne jeg tenkt meg også! Men å utstyre dem med tre små AGM-batterier er jo rimelig mørkt ...

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev 5 minutter siden:

Kult med el-motor for å kunne kruse rundt i sakte fart og helt uten lyd, det kunne jeg tenkt meg også! Men å utstyre dem med tre små AGM-batterier er jo rimelig mørkt ...

Rene F16 styring av disse. Se bilde 4.

 Men nei en kommer ikke langt med dise batterier, å kjører du de tomme noen ganger, så blir det fort å kjøpe nye.

 

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev for 1 time siden:

Kult med el-motor for å kunne kruse rundt i sakte fart og helt uten lyd, det kunne jeg tenkt meg også! Men å utstyre dem med tre små AGM-batterier er jo rimelig mørkt ...

Ja, her skal man være varsom ved bruk, og ikke vente alt for lenge med oppstart for lading..!

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev for 13 timer siden:

Kult med el-motor for å kunne kruse rundt i sakte fart og helt uten lyd, det kunne jeg tenkt meg også!

 

Hadde gitt den "perfekte" motorbåt det. Mulighet til elektrisk lydløs kosefart på solrike Søndager, og god motorfart til transportetapper eller dårlig vær. :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

index skrev 48 minutter siden:

 

Passer ypperlig for deg som har mange båter. Kjøre 2 timer, bytte båt, kjøre 2 timer til, osv...:giggle:

 

Lite praktisk å kjøre på tur da, legge en båt i Risør, så en i Arendal, så en i kr.sand 

 

Jaggu godt man kan fylle tanken på noen få minutter med fossilt drivstoff, så ha 5-10X så lang rekkevidde, så 10min fylling igjen. 

 

Men om noen år, når batteri teknologien har kommet litt videre, da har jeg trua. Har allerede en liten drøm om en Tesla motor i hver pongtong. Men med dagens batteri teknologi så må man ha 700kg batteri for og få like mye energi som det er i 84liter bensin 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...