Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)


SamH

Recommended Posts

Arne Henriksen skrev 19 minutter siden:

Hvis du mener dette er OK sveis tror jeg vi ser ting litt forskjellig.

 

Aluminiumssveis ser ofte litt slik ut. Men jeg lever greit med at vi er uenige;-)

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Grand Banks jr skrev for 9 timer siden:

Denne er vel på kanten, fordi den ikke er på Finn. Men rett og slett en lekker båt, og annonsen er tilgjengelig for alle:

 

https://facebook.com/marketplace/item/952475515537137/

Den er borte vekk!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Chilli Solbris skrev for 1 time siden:

Den er borte vekk!

Hvis du er logget inn som en Facebook-side og ikke som din personlige konto så vil du ikke se innholdet. Er du logget inn som deg personlig så skal du se det. Annonsen ligger der ennå, og den er verdt å se. Meget lekker båt, men i tråd med reglene her legger jeg ikke inn bilder av den.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Tror det er en slik jeg har sett tusle rundt i Arendalsområdet. Er ingen lyd. Helt lydstille. I alle fall for oss som sitter på land og ser på. Et flott syn! 

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Ja litt baktung :giggle: Max. motor på disse var vel 65 hk i utgangspunktet.

Kanskje et av de dummeste prosjekter jeg har sett. Hadde nok fått samme utnyttbare toppfart med 115 hk, eller sogar en lett 90-100 hk. Samt en helt annen verden kjøremessig.

Men det vekker iallefall oppsikt med 250 på hekken....

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Teerex skrev 57 minutter siden:

Ja litt baktung :giggle: Max. motor på disse var vel 65 hk i utgangspunktet.

Kanskje et av de dummeste prosjekter jeg har sett. Hadde nok fått samme utnyttbare toppfart med 115 hk, eller sogar en lett 90-100 hk. Samt en helt annen verden kjøremessig.

Men det vekker iallefall oppsikt med 250 på hekken....

 

Toppfart ja, men man må ikke glemme skyvet, for en 250 skyver ufattelig mye bedre enn en 115hk :) 0-50 er sikkert helt fullstendig galskap, men så stopper det vel der 

 

Det er lagt mange timer i den båten, bra jobb som er gjort, men jeg ville heller lagt de i ett litt annet skrog enn det der, noe som hadde fått utnytta de 250 hestene endel bedre, noe med samme marsjfart som toppfarta på skibsplasten 

Link to post
Share on other sites

Ja skyvet er utvilsomt bra, siden båten sikkert ikke veier noe som helst. V-bunn er det vel også dårlig med.

Så der er vi nok enige, det er litt feil skrog for å legge i vei med noe slikt.

 

Det lå en 18-foter med tilsvarende motorisering (E-tec 250) på finn for få år siden.

Faktisk samme båt som min, dvs. Navette S540. For sikkerhets skyld med XL stamme og heis, for ekstra høyt tyngdepunkt :giggle:

 

Jeg synes dog at 115 hk er mer enn nok, topper 44 knop. Blir fort noe chinewalk i litt over 40 knop uansett. Pussig nok godkjent for 140 hk, men men.

 

l_1323292412.jpg.63485ba58eb2073d04157f997f03cf8c.jpg

 

l_1404890903.jpg.9f1cc70b3beeafbb008c16b74da1c96a.jpg

 

navette-250-1.jpg.9634840a626417695da361c02bb1576c.jpg

 

2.jpg.e7a80de43346ce14e5391a3167a1dbd0.jpg

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Teerex skrev 1 minutt siden:

Ja skyvet er utvilsomt bra, siden båten sikkert ikke veier noe som helst. V-bunn er det vel også dårlig med.

Så der er vi nok enige, det er litt feil skrog for å legge i vei med noe slikt.

 

Det lå en 18-foter med tilsvarende motorisering (E-tec 250) på finn for få år siden.

Faktisk samme båt som min, dvs. Navette S540. For sikkerhets skyld med XL stamme og heis.

 

Jeg synes dog at 115 hk er mer enn nok, topper 44 knop. Blir fort noe chinewalk i litt over 40 knop uansett. Pussig nok godkjent for 140 hk, men men.

 

l_1323292412.jpg.63485ba58eb2073d04157f997f03cf8c.jpg

 

l_1404890903.jpg.9f1cc70b3beeafbb008c16b74da1c96a.jpg

 

navette-250-1.jpg.9634840a626417695da361c02bb1576c.jpg

 

Den der er garrantert morsom når det er flatt eller relativt flatt, meeen i litt sjø, da spørs det hvor fornøyd man blir, men med litt negativ tilt og godt pågangsmot så er det svært mange båter som overrasker i god sjø 

Link to post
Share on other sites

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...