Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)


SamH

Recommended Posts

3 minutes ago, TåT said:

40 knop, ja. Det var friskt… 

Jeg har en 13 fots alu-jolle på 78 kg, med 15 hk motor. Den klarer jeg akkurat å presse over 20 knop etter å ha testa meg ram til riktig propell. 

Føles sikkert som det i den lille loppa!  Husker jeg ble med en med jolle en gang som trodde den gikk 30knop. hadde med meg bærbar GPS og den gikk i 18-19 :giggle:

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Lurer på hvordan den styres jeg... Ville jo tro at man kan operere den som en tomotors båt, men jeg forstår ikke helt hvordan spakene styrer dette. Er det én spak per skovle tro, selv om de er plassert helt rart mtp det?

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Bergen skrev On 3.9.2023 at 10.17:

 

Har vært noen skikkelig triste saker på forumet. Livsverk som til slutt blir nærmest gitt bort.
Helper heller ikke når båten går på auksjon gjennom "Diger AS" som tilsynelatende har begrensende kunnskaper.
Fra annonsen:
-Hele kjølesystemet er Volkswagen  (Ser ut til at eksosen er tørr med katalysator...)

-Motormerke Dayatsy 1000 kubikk turbo diesel

-Byggematerialer Aleminium

 

350_2007383497.jpg

Link to post
Share on other sites

subwoofer skrev for 2 timer siden:

tre spaker i ene bildet, en oppe på panelet og en på hver side av antatt styreposisjon.

Jeg så etter nå, og da så jeg det ene bildet der spaken på babord side også er synlig. Må være litt morsom. styre den der, hvis den lystrer skovlene da.

Tar partybåt til et nytt nivå. Kunne vært morsom å ha på Nidelva i Arendal.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Stormwatch skrev for 6 timer siden:

 

350_2007383497.jpg

Det hadde vært spennende å høre historien/bakgrunnen for båten. Den fremstår jo på mange områder som bygget av fagfolk, selv om selve fremdriftsmotoren virker noe ukurant. Hydraulikk for skovler og elektrisk arbeide derimot virker å være proft utført.   

.    

  

Link to post
Share on other sites

Fyttikatta for en overprisa båt den Nidelven - ekstremt lite båt for pengene hva plass/utstyr/motorisering angår. Synes også den rett og slett ser gjennomført ganske «simpel» ut på bildene. Kan ikke i min villeste fantasi forstå at noen vil legge en slik sum pp bordet for det der. 
 

Blir litt som å gi 1 000 000 kr for en ny Volvo 240, om Volvo skulle startet produksjonen av den igjen..

 

EDIT:

Prisen på denne ender på ca 3 mill i praksis, følgende er for sikkerhets skyld ekstrautstyr..

 

 Tilvalg:

Varme
Trøstere
Vinsjer
Kartplotter
Stereo
Vannvarmer
Defroster
Landstrøm
Solcellepanel
+++++

Link to post
Share on other sites

Tja, hvorfor ikke. Jeg synes det er veldig mye rart som har blitt lansert de siste årene i samme størrelse men med utenbordsmotorer. Dette er jo en relativt økonomisk "ride" med tanke på verden vi lever i nå og vil komme til å leve i fremover. Innredning velger man jo selv, så kan nok gjøres penere enn denne, sikkert. Men, tommel opp fra meg. :thumbsup: Selv ville jeg heller valgt en Saga, kanskje.. om jeg måtte kjøpe eskenytt. 

Link to post
Share on other sites

Synes det så ut som en grei båt med gode og praktiske løsninger. Og et moderne interiør, fint å slippe den evinnelige teakfineren overalt. Prisen er vel som man kan forvente for en ny 30 foter i dag. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Flott klassisk design, men i mine øyne er det utdatert! For den prisen synes jeg det finnes mye annet fint! 

Men for de som virkelig vil ha en ny problemfri 80 talls båt, må det jo være helt topp! 

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Skjønner ikke hva som er så galt med prisen, den koster jo det samme som tilsvarende (i den grad det eksisterer) båter koster nye. At noe er langt utenfor mitt budsjett betyr jo ikke at det er overpriset, de skal vel ha igjen til lønn og kostnader på Nidelv også. 

 

Eneste jeg ikke likte er at det er så mange skarpe kanter i båten. De så ubehagelige ut når man deiser borti de på grunn av litt sjø. 

Link to post
Share on other sites

Prisen for denne båten ferdig utstyrt er en halv million dyrere enn en ny Saga 325, for å ta et eksempel på en båt i samme størrelse. En, objektivt sett, bedre, mer moderne og mer velutstyrt båt på alle tenkelige måter. I tillegg er den mulig å selge når den tid kommer. At noen  betaler opp mot 3 millioner for Nidelven, det tror jeg faktisk ikke kommer til å skje.

 

Saga 325, til sammenligning

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=302364822

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...