Jump to content

Nå jakter Tollvesenet i Drøbaksundet.


Faxen

Recommended Posts

hehe... jeg ville spurt tolleren om han hadde ransakningsordre om jeg hadde blitt stoppet. Hvis ikke, kan du glemme å komme ombord.rolleyes.gif Så hadde det blitt litt giggle.gif Og så hadde han kommet likevel.

 

Men ingen hvemsomhelst kan komme inn i huset ditt uten formaliteter i behold? Hva med de som har båten som hjem - ingen forskjell? Så fort du frakter "hjemmet "ditt over grensen så betyr det fritt frem ? Ser selvsagt at det må være slik, men jeg tror det bør være rom for et ganske stort skjønn hos tollere som kommer ombord en vanlig feriebåt med en vanlig familie der båten er full av ting og tang vi kjøpte i NORGE !! (har du ikke kvittering, så sliter du).

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

- fullstendig idioti... Siden jeg bor i området vil jeg være forsiktig med lange svømmeturer til sommeren... Kan jo hende jeg blir praiet av tollvesnet.... Men herlig å se at mine skttepenger går til en fin båttur til ansatte i tollvesenet ......

Synes også det er fullstendig idioti at tollvesenet stopper meg på grønn sone på Torp flyplass når jeg kommer fra Amsterdam noen ganger i året.. Jeg har jo sjelden for meget med meg...

:rolleyes:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

hehe... jeg ville spurt tolleren om han hadde ransakningsordre om jeg hadde blitt stoppet. Hvis ikke, kan du glemme å komme ombord.rolleyes.gif Så hadde det blitt litt giggle.gif Og så hadde han kommet likevel.

 

Jeg er rett og slett imponert over hvor tøff du er :rolleyes:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Ble praiet av Tollbåten rett syd for Moss på lørdag 14 mai på vei fra Grebbestad til Son. Fikk to meget hyggelige tollere ombord i litt røff sjø. De spurte noen spørsmål og tittet litt rundt før de sa takk for seg på en meget hyggelig måte. Ser ikke problemet med dette og ønsker dem velkommen tilbake ved en senere anledning. De er vel ikke bare ombord for å sjekke at du er innenfor lovlig kvote, men også for å sjekke at båten/motor er tollet inn på riktig måte?

 

MVH

 

Kito

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Her speider de etter feriesmuglerne på sjøen

.

 

Med ny superbåt har tollerne full kontroll på de som velger sjøveien inn i landet.

 

http://www.dagbladet.no/2011/07/11/nyheter/feriesmugling/tollvesenet/17269783/

 

...........- Ikke kom om bord

Etter en kort samtale, og et grundig blikk inn i båten, avgjør tollerne om de vil gå om bord og se. De fleste svarer ja, så klart med en gang. Ofte må tollerne tilbake i egen båt uten annet resultat enn en trivelig prat med en felles sjøfarer.

 

Men ikke alltid.

 

Med Dagbladet bak i båten stopper tollerne en båt der føreren ikke i det hele tatt vil ha tollerne om bord.

 

- Nei, dere får sjekke meg i havna, var beskjeden han ga.

 

Den bet ikke Karlsen og Langrud på. I båten fant de 6 liter vin for mye. Det kostet båtfører 1200 kroner. Hadde han vært ærlig, og fortollet varene, hadde han sluppet med 330 kroner..........

Redigert av Hafrsfjord (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Du verden for et meningsløst land vi bor i om tollere ikke har annet å finne på enn å finne noen usle kartonger med vin. :confused:

Ja, for det er jo vinkartonger de er ute etter! Helst bare 1 eller 2 for mye....

 

Det meningsløse hadde jo vært om vi hadde lover som ikke ble fulgt av de som skal håndheve dem... Når dessuten båtfører her var kranglete, så ber han jo ikke akkurat om godvær...

 

Vi vet alle akkurat hva kvoten er, det er ikke vanskelig. Dersom man velger å ta med litt ekstra, så tar man en sjans, og stoppes man har man ingen grunn til å sutre om at "har de ikke noe bedre å ta seg til?". Det er akkurat det samme med fart og hk for unger på sjøen, dersom gullungen blir stoppa og far må betale, så er det sutring igjen.

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post
Share on other sites

Får ta seg en kjempefest før en forlater Strømstad. Drikke opp alt som er i båten. Er totalt på trynet at politi ikke har båter til å føre kontroll, mens tolletaten reiser rundt i skjærgården rundt Hvaler for å gjøre livet surt for oss som tar med en kartong eller to for mye over til Norge. :smash::smiley:

Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter

Link to post
Share on other sites

 

Det meningsløse hadde jo vært om vi hadde lover som ikke ble fulgt av de som skal håndheve dem... Når dessuten båtfører her var kranglete, så ber han jo ikke akkurat om godvær...

 

 

Når du hatt innbrudd så setter du nok pris på at Politiet ikke kommer da de den dagen prioriterer jakten på mopeder uten baklys, eller arbeidstakere på vei hjem fra jobb. Eller et Tollvesen som jager gamlinger med kjøttdeig og vin istedenfor narkobaroner og horebukker.

 

Jo, det hadde vært fint om de kunne gjøre alt som stod i boka, og ta alle styggingene som snakker stygt til de også, for all del. La oss kjøre sikksakk i offentlige tjenesteansatte på vannet slik at vi kan føle oss på sikre siden, søknad til lensmann før du legger til osv.

Link to post
Share on other sites

Er totalt på trynet at politi ikke har båter til å føre kontroll, mens tolletaten reiser rundt i skjærgården rundt Hvaler for å gjøre livet surt for oss som tar med en kartong eller to for mye over til Norge. :smash::smiley:

Ja men, kjære Tom!!! De som smugler skikkelig har jo ikke dette skrevet på skrogsiden?? Skal man ha kontroll på grensene for å stoppe storsmugling av narkotika, røyk og sprit, så blir det til at man også tar en og annen småsmugler. Da må man jo bare ta det innover seg og enten si at "Ja, jeg har litt for mye" og betale avgift i forenklet tollbehandling (eller hva det nå heter).

Begynner man å krangle, så kan man jo være trygg på at man får bot og inndragning.

 

Forøvrig stoppes vel de som ser suspekte ut, og da skjønner jeg jo at du er ille ute!!! :lol::lol::lol:

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post
Share on other sites

Ja, for det er jo vinkartonger de er ute etter! Helst bare 1 eller 2 for mye.... Det meningsløse hadde jo vært om vi hadde lover som ikke ble fulgt av de som skal håndheve dem...

Er litt enig med deg. Den gang jeg var i arbeidslivet hørte jeg aldri noen av mine kolegaer snakke om å gjøre en "dårlig" jobb. Det samme gjelder vel for tollere og andre som har valgt en jobb som gjelder å håndheve det våre myndigheter har bestemt (Vi har selv valgt dem) Blir man tatt for å kjøre for fort, så er det bare å inrømme det, det samme gjelder når man infører over kvotene, over grensen til Norge. Ikke forvent at noen skal risikere å miste jobben sin ved å unlate å rapportere fordi man synes at det er urettferdig at man blir tatt med ulovelig kvote. (Tar selv litt for mye noen ganger)

mvh

spilli

Link to post
Share on other sites

På tide å endre lovene tror jeg. :thumbsup: Når jobbdagen blir brukt til å stoppe busslaster fra Sverige med pensjonister med for mye tobakk, vin, flesk og røyk da er det noe riv ruskende galt. :confused: Det er nok neppe gruppen som innfører narko til landet. Om reglene hadde blitt endret og avgiftene satt ned hadde det blitt slutt på harryturene. Da kunne tollerene brukt tiden vesentlig mere fornuftig. Dette er en prioriteringsak men det skjønner naturligvis ikke den rød/grønne fare. :confused:

Redigert av Contraband (see edit history)

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Det ligger litt i kortene at det går sport i å smugle alkohol og røyk. Som oftest går dette greit og blir man stoppet så sytes det over hvor urettferdig denne tollkontrollen er. Er ikke dette typisk norsk?

Selv om det er til eget bruk er det fortsatt ulovlig.

Klart at vi også har hatt for mye med oss fra broderlandet. Og kontrollert er vi blitt, midt i Drøbaksundet. Sånn er det bare...,,,,

 

Om det er meg eller pensjonistene er ett fett. Vi kan reglene og er med på spenningen.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Når du hatt innbrudd så setter du nok pris på at Politiet ikke kommer da de den dagen prioriterer jakten på mopeder uten baklys, eller arbeidstakere på vei hjem fra jobb. Eller et Tollvesen som jager gamlinger med kjøttdeig og vin istedenfor narkobaroner og horebukker.

Ja, og den dagen din sønn dør av en overdose, så skulle du ønske at tollerne hadde sjekket flere på grenseovergangene våre....

 

Forresten, er det spesiell toll for horebukker??? :lol:

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post
Share on other sites

Er ikke dette typisk norsk?

 

Kan virke sånn. De samme gjentar til det kjedsommelig sitt mantra om hvorfor kan ikke politiet heller ta de som gjør grovere lovbrudd og hvorfor henlegger de saker med kjent gjerningsmann og hvorfor ditt og hvorfor datt osv osv osv

 

Lurer på om en del mener at; joda vi skal ha lover, men jeg skal ha lov til å bryte disse "litt" uten at det skal ha konsekvenser, og det er jeg som skal sette grensen for hva som ligger i "litt". :confused:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Har blitt sjekket et par ganger på vei inn i Nederland... Det er vel også noen som har blitt sjekket i Tyskland da de kom på egen kjøl... om jeg ikke husker feil

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Hvis man har for mye med seg, har man mulighet til å "gå på rødt", slik at du faktisk kan betale toll på varene.

Så fort du svarer at du ikke har noe å fortolle, så har du gått på grønt. Da er det for sent å ville betale toll hvis de finner noe ombord.

Link to post
Share on other sites

Nei, men de kan konse om å ta trailere i større grad på Svinesund og andre tollstasjoner, ta kjøttsmuglere, sigarettsmuglere fra Estland o.s.v. Ikke båtfolk som har med en kanne eller to ekstra med vin til feriehygge. Er som en har sagt her, kan kjøre rundt hele Europa med en pall øl på henger, men for guds skyld hold deg unna Norge. :cheers:

 

 

Så da skal vi la Tollvesenets kontinuerlige innsats mot smugling ligge slik at de kan konsentrere seg om å se på skiltoblater?

Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...