Jump to content

Sunseeker 62 Manhattan - tatt opp fra 107 meters' dyp


bliss X

Recommended Posts

Båten sank på nytt

i natt

Dette kan vel ikke være mulig!! Må jo bli vanskelig å forsikre etterhvert denne "Bunnseekeren"....

 

Uansett om dette er en dårlig spøk eller ikke ville det vært interessant om "sunseeker 62" kunne gitt litt info om hva som har hendt med båten siden sist. Er det fortsatt de uheldige "sleperne" som eier båten? Var/er restaureringsarbeidet godt igang? Hvor, eller eventuelt hvor dypt ligger båten denne gangen?

Mangler bare at uhellet denne gang skjedde under slep tilbake til Frankrike.... :nonod:

Redigert av Olepo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det var nå ennå bra at den ikke var forsikret.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Er vel på tide å få begravet denne skøyta for alltid men for en impotent pensjonist med all verdens tid kan det vel være et prosjekt å ta med seg inn i det siste.....

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Er på tide at denne båten blir resirkulert nå. Tipper den har negativ verdi og i realiteten er et 62 fots problem og utgiftsbombe.

Ja, sjøl den her har nok kanskje større verdi enn Sunseekeren når det kommer til stykket?

bilde

Redigert av REM (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Jeg er i mot forsikringssvindel og har selv aldri hatt behov for utbetaling av forsikringspenger til nå, men å kalle noen før dom for forsikringssvindlere er utrolig drøyt. Uansett hvor dumme man her har vært synes jeg terskelen et lav for å bli mistenkt. Bare det å anta at de er svindlere er drøyt frem til det motsatte er bevist.

 

Om man kjører på et skjær som man vet er der, men glemte det den dagen så er man kanskje i samme situasjon?

 

Må si det er en interessant tråd, men likefullt er det lurt å la tvilen komme de tiltalte til gode. Forsikringsselskapene skryter jo av at man som forbruker og forsikringstaker skal slippe å beskymre seg og kunne slippe unna med uhell og dumskap.

Fortsettelige hendelser er utrolig irriterende for alle oss redelige, men forsikringsselskapene må faktisk bite det i seg og regne med noe "svinn" de også, slik som de fleste andre firmaer.

 

Jeg er faktisk skeptisk til IF etter dette, uansett om de er skyldige eller ikke. Man henger ikke ut folk (kunder) i media uansett.

Redigert av Lingefan (see edit history)

Lingefan

Link to post
Share on other sites


Ja, sjøl den her har nok kanskje større verdi enn Sunseekeren når det kommer til stykket?
1404680602.jpg

Var den med i TV serien "Himmelblå" ?

 

Billigere å få noe meningsfylt båtliv ut av skulle tro. Vet ikke om følgende sitat er hekt korrekt men tror en strofe er slik;

"Ein skigard kankje vara evig veit du"....

 

Er det en SABB motor i den tro...?

14567576646_de7d18cf26_c.jpg

Redigert av Bay_liner (see edit history)

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Her er det en annen tilsvarende båt, men strøken:

 

 

 

Er det noen som tørr kjøpe en sånn båt. De bare sekker jo og det av helt uforstålige grunner. både ved kai og under slep. Hadde aldri turt å sove ombord I en slik båt. :giggle::giggle:

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Det ser jo reddbart ut foreløpig, spennende hvor lenge pullertene holder. Hadde det vært min nabobåt så hadde jeg hoppet ombord med en pumpe. Man har (så vidt jeg vet) krav på 10% av båtens verdi når man berger en båt, men er ikke sikker på om den regelen gjelder for båter som går ned i havn. :smiley:

Link to post
Share on other sites

bilde

 

Kjedelig. Ser ut til at det er kommet litt avgårde på reparasjonene i dekk. Hadde vært artig med en byggetråd for å sett hva alle de mnd på 107m gjør.

 

Noen som kjenner stedet igjen?

 

I følge han på FB som ligger med båten sin foran skriver den har ligget nesten et år uten tilsyn, og regnvann som har senket den :clap:

Redigert av Jan E. (see edit history)

Jara Wynja

Link to post
Share on other sites

Går det an at den kan synke av regnvann då, er det ikkje sjølvlensende akterdekk?

Uten forøvrig å ta hensyn til hvorvidt tidligere synkinger kunne gå an...

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Enig med deg Dude. Den har vel selvlensing fra akterdekket? Men hvis den ikke har blitt sett til på over 1 år så kan det samle seg mye blader og dritt i srlvlenserne. Alternativt at den ikke har vært tett i dekket?

 

Andre forklaringer kan jo være at den ikke har trutnet skikkelig (plast bruker som kjent lang tid på å trutne) eller at han har kjøpt feil senkesett? :)

 

Trygve

Link to post
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...