Jump to content

Sunseeker 62 Manhattan - tatt opp fra 107 meters' dyp


bliss X

Recommended Posts

Nå har den båten gått ned 3 ganger. Hva er verdensrekorden? :nonod:

Må aldri finne på å kjøpe en Sunseeker 62 Manhattan. De sekker for ett godt ord. Både ved kai og under slep I fint vær. :wink:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Og de som eier båten nå er de samme som slepte den fra Strømstad og sank den på 107 meters dyp?

Tror det. Mener at sunseeker62 nevnte I December/Januar at en av dem hadde kjøpt båten tilbake.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Båten sank på nytt

i natt

Hvorfor er man ikke overrasket over dette :nonod:

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Kunne no prøvd å tent på den no, istedenfor å senke den.. Det har blitt prøvd før liksom...

Kommentar fra moderator: Begynner å bli en stund siden og sikkert mange som ikke fikk det med seg, men de ble frikjent for forsikringsbedrageri.

Ber om at alle respekterer dette.

Det var en Grand Banks som brant! Det har også vært gjort før! uheldig gjeng!!

Redigert av -morten- (see edit history)

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Ja de er nok svært "uheldig", på flere måter i grunnen :smiley:

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Kunne no prøvd å tent på den no, istedenfor å senke den.. Det har blitt prøvd før liksom...

Kommentar fra moderator: Begynner å bli en stund siden og sikkert mange som ikke fikk det med seg, men de ble frikjent for forsikringsbedrageri.

Ber om at alle respekterer dette.

Når det gjelder dommen fra Lagmanssretten der de ble frikjent så er denne dommen opphevet av Høyesterett , dermed er ikke de ikke frifunnet slik jeg ser det..

 

Fra Båtmagasinets omtale

Høyesterett opphevet kjennelsen fra lagmannsretten. Det betyr at Høyesterett er enig med påptalemyndigheten i påstand om saksbehandlingsfeil i lagmannsretten.

Høyesterett har skrevet en grundig kjennelse. Deres konklusjon i denne saken er interessant. I norsk rettspleie er det bare unntaksvise eksempler på at Høyesterett opphever en frifinnende straffedom.

 

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Det er riktig, aktoratet anket på sitt eget dårlige arbeid i saken, og fikk dommen opphevet fordi påtalemyndighet hadde gjort for slett arbeid.

 

Hvor lenge man har ankefrist etter noe slikt vet ikke jeg, da dette er noe spesielt, men jeg ville tro den hadde utløpt for lengst, men det vet kanskje Worse ?

Link to post
Share on other sites

Nå ble vel saken anket til Høyhetsrett innen ankefristen, så dermed skulle dette være i orden. Saken er behandlet i Høyesterett og dommen fra Lagmannsretten er opphevet, og saken sendt tilbake til Lagmannsretten.. Deretter har det meste drøyet ut i tid.. Saken ble vel behandlet i Høyesterett i juni 2013.. Det er en skam for norsk rettsikkerhet at denne saken ikke har vært behandlet på nytt i Lagmannsretten.. Så her må nok Ministeren på banen og sørge for at raskere behandling av ankesaker... Enden på visen er at det hele koker bort i kålen...

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg forstår jo selvfølgelig at anken er tidmessig levert til Høyesterett ettersom den allerede er opptatt og avgjort, men når Lagmannsrettens dom ble opphevet regner jeg med at de tiltalte eller påtalemyndigheten har en ny frist i henhold til gjeldende lovverk for å fremsette saken på nytt, og ettersom det er ett år siden dommen ble opphevet ville jeg tro at den fristen har gått ut, hva enn det måtte bety.

 

Eller er det slik at Lagmannsretten på eget initiativ må behandle saken på nytt, og dersom det ikke skjer blir da dommen fra Tingretten stående ?

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Får håpe de gutta ikke er i landet og kan bevise at de laaangt borte.. makan til uheldig gjeng :saint:

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Fetter Klodrik er vel nærliggende å tenke på, med tanke på at en kan være så uheldig.. at "alt" de tar i brenner opp eller synker

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Disse gutta har i alle fall en helt fantastisk historie. :lol: Men litt underholdning skal vi jo ha......., for denne saken har vel egentlig ingen annen betydning her på forumet lenger?

 

Tidligere var det jo noe med denne slangen, om denne stod av seg selv eller ikke. Hva skulle til for at en slik båt gikk ned, åpne vinduer osv. Det var da noe, men egentlig har jo denne saken vært en farse/underholdning fra den dagen den sank på 107 meters dyp. Vi må vel være såpass ærlige at vi innrømmer det?

Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke bekrefte at saken er utsatt på ubestemt tid, eller hva som er årsaken til det. Men når Høyesterett har opphevet lagmannsrettens dom, plikter lagmannsretten å beramme saken så fort som mulig (eller mer presist; slik den berammer alle andre straffesaker).

 

Det er ellers ikke riktig som Adeneo skriver at påtalemyndigheten anket over eget dårlige arbeide. Anken til Høyesterett var nødvendig fordi lagmannsretten på godt norsk dreit seg loddrett ut i dommen. Den hadde ikke oppfylt sin forpliktelse til å opplyse saken. Grunnlaget for frifinnelsen var nokså tynt. Hvis Adeneo leser Høyesteretts dom, er det et regelrett slakt av lagmannsrettens syn på saken. Jeg tror ikke jeg har lest en Høyesterettsdom noen gang som går så langt i påpeke at de tiltalte var skyldige. Men derfor er jeg også enig i at saken har en viss underholdningsverdi, spesielt ettersom bevismaterialet nå angivelig har sunket - da for tredje gang...

SRC 2010 - LE 8550

D5L 2012

D5LA 2013

LRC 2014

Link to post
Share on other sites

Det er ellers ikke riktig som Adeneo skriver at påtalemyndigheten anket over eget dårlige arbeide. Anken til Høyesterett var nødvendig fordi lagmannsretten på godt norsk dreit seg loddrett ut i dommen. Den hadde ikke oppfylt sin forpliktelse til å opplyse saken.

 

Så står det jo rimelig svart på hvitt at Lagmannsretten burde utsatt saken og bedt påtalemyndigheten/politiet om å etterforske disse usikkerhetsmomentene ytterligere, og da er det jo påtalemyndigheten som anker fordi de ikke har gjort jobben sin.

 

Tar meg friheten til å sitere Worse her

 

Realiteten i anken ser ut til å være at påtalemakta anker fordi politiet ikke har etterforsket både for og imot, slik de har plikt til etter straffeprosessloven.

De hadde ikke hatt behov for å anke over manglende saksopplysning, hvis de selv hadde gjort jobben sin.

Når det ankes på dette grunnlaget over en frikjennende dom, må det jo bety at aktoratet anker over at de selv har gjort for dårlig arbeid.

Link to post
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...