sap_2000 Svart 20.Mai.2014 Del på Facebook Svart 20.Mai.2014 Det gjør det nok, men propellen bør være natchet til normalt lastet båt med noenlunde fulle tanker etter min mening. Her syndes det mye da mange båter allerede ligger på nedre grense på fjærlet båt rett ut av fabrikk for å oppnå brosjyreknopene. Så flytter folk inn med alt pikk pakk, jolle, monterer vinsjer osv Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
JRK Svart 20.Mai.2014 Del på Facebook Svart 20.Mai.2014 Har en mistanke om at det er det som er problemet her, men må innrømme at jeg dresser rundt på mye rart. Husker da jeg tømte gamlebåten. Det ble 6 fulle billas med en Volvo V70... Sitér dette innlegget Link to post
Stella Ulefoss Svart 21.Mai.2014 Del på Facebook Svart 21.Mai.2014 Hei Jeg har vert i kontakt med Harry hos Viksund. Vi har D6 360 hk og 20x23 propell lever originalt 20-22 knop på 3000 omd. Denne motoren kan også leveres med 20x24 og er forsatt innenfor hva Volvo forlanger. Jan Martin Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 25.Juni.2014 Del på Facebook Svart 25.Juni.2014 Hei, Takk Stella, da ble jeg litt beroliget det er jo det jeg selv oppnår. Når det gjelder turtallet, var det faktisk nesten 100 omdreininger I forskjell I styrhus og på fly, derfor denne bekymringen.Med andre ord ingen forskjell fra da jeg overtok båten. Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 25.Juni.2014 Del på Facebook Svart 25.Juni.2014 Drøye 29 knop som max. på en fabrikksny 340 med D6/435 har jeg hørt fra en eier. Båten var godt utstyrt med baug/hekkthruster men hadde ikke generator. Sitér dette innlegget Link to post
Stella Ulefoss Svart 17.Juli.2014 Del på Facebook Svart 17.Juli.2014 Hei Automat sikringen til trim flapsen på flyen er gåen. Er det noen som vet hvor vi kan få tak i ny sikring God sommer til alle og spesielt til st cruz folket. Jan Martin Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 17.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2014 (redigert) Askøy Båtservice (eller heter de båtsenter?) burde kunne hjelpe. Sikringspanelet er produsert av et firma i Namsos hvis navn jeg ikke greier å huske. Redigert 17.Juli.2014 av Brigg (see edit history) Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Amica Svart 17.Juli.2014 Del på Facebook Svart 17.Juli.2014 Namsosfirmaet heter Retronic ASA Geir Sitér dette innlegget skipper på Amica Blogg Link to post
Jobmaster Svart 1.August.2014 Del på Facebook Svart 1.August.2014 Heisan. Vi skal opp og se på en Viksund 360 St Cruz 2002 mod med Volvo 41 motorer i med drev. Dette er gått ca 1200 time. Vi har slått oss til ro med at båten er grei skuring men er det noe som sjekkes spesielt på denne båten så hadde vi satt stor pris på å få tilbake mld på det. Venter på serienr på motor og drev så kan få fastsatt hva type og alder. Er det noen erfaring med denne motor pakken til denne båten? Alle svar mottas med stor takk. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Stella Ulefoss Svart 25.August.2014 Del på Facebook Svart 25.August.2014 Hei Vi eller jeg har lyst til å ha lys i tergabøylen, som lyser på badeplattformen. Utelysa på båten er ikke de fineste jeg vet om, men jeg har allikevel lyst til å holde stilen, hvis det er mulig. Problemet er jeg ikke finner noen som har disse lysene. Det jeg lurer på er om noen vet hvor jeg kan få tak i slike lys. Hvis det er noen andre som har bytta stil, så er jeg interessert i type og butikk. Og kanskje bilde. Slik ser ute lyset på båten ut Jan Martin Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 25.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.August.2014 Jeg sto på kaia på lørdagskvelden og tenkte akkurat den samme tanken. Utelyset på badeplattformen lyser bare sånn passelig, og det hadde blitt mye bedre lys (og stiligere?) med to lamper montert under targabøylen. Viksund/Askøy båtsenter kan kanskje skaffe slike? Forhåpentlig vis har de gått over til led-lys i stedet for 10W glødepærer som ble brukt i 2005. Jeg har byttet pærene i utelys og dekkslys til led. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Christel III Svart 25.August.2014 Del på Facebook Svart 25.August.2014 Kjøpte slike lamper på Maritim. Samme som var montert originalt. Monterte forøvrig noen led-spotter i targabøylen. Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Stella Ulefoss Svart 26.August.2014 Del på Facebook Svart 26.August.2014 Hei Jeg har sent omtrent samme mail til Harry hos Askøy båtsenter har ikke fått noe svar. Christel III er det leng siden du kjøpe de hos Maritim , kan ikke finne de i data katalogen Jan Martin Sitér dette innlegget Link to post
Jobmaster Svart 1.September.2014 Del på Facebook Svart 1.September.2014 Hei. Vi har en St Cruz 360 2002 mod. Vi får vann i motorrommet og det kommer ikke fra motoren. Jeg mistenker at det gjerne kommer inn med luftingen til motor rommet. Er det noen her som vet om det greier å komme vann inn luftingen på disse båtene. Vi har bare hatt denne i 3 uker så vi er litt "grønne" når det gjelder Viksund. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 1.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.September.2014 Om alt er i orden skal det ikke komme vann inn gjennom motorromsventilasjonen. En mulig årsak kan være varmtvannsberederen som lekker i sikkerhetsventilen. Alternativt en slange som er lekk. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Jobmaster Svart 2.September.2014 Del på Facebook Svart 2.September.2014 Hei og takk for svar. Har sett på berederen og den ser ok ut. Er også fuget igjen mellom motorrom og stuerom så tror ikke vannet hadde funnet den veien. Ser at det er en strips som sitter på gittere på luftingen men vet ikke ennå hvorfor. Er luftingen bare en kasse med dreneringshull innenfor gittere. Jeg var ute og kjørte på lørdag og da var det ca 10 lt vann under venstre motor etter ca 2 timers kjøring. Så det er mye vann som kommer inn. Har sett på slanger å motor og ser ikke noen lekkasjer. Alle råd og tips mottas med stor takk. Sitér dette innlegget Link to post
BETH Svart 2.September.2014 Del på Facebook Svart 2.September.2014 Lurte på om det er noen der ute som har 340 eller 360 på land som kunne være så snill å knipse noen bilder av undersiden av badeplattformen. Gjerne helst de som har 330 eller 350 som er forlenget. Har lyst å forlenge plattformen på 310`en våres. Dette for å se hvordan Viksund har løst det, så slipper jeg å finne opp hjulet på nytt om dere skjønner. Har trålt finn.no lenge for å se om det er noen bilder der å bli klok på....På forhånd tusen hjertelig for hjelpen. Sitér dette innlegget Link to post
BETH Svart 2.September.2014 Del på Facebook Svart 2.September.2014 Lurte på om det er noen der ute som har 340 eller 360 på land som kunne være så snill å knipse noen bilder av undersiden av badeplattformen. Gjerne helst de som har 330 eller 350 som er forlenget. Har lyst å forlenge plattformen på 310`en våres. Dette for å se hvordan Viksund har løst det, så slipper jeg å finne opp hjulet på nytt om dere skjønner. Har trålt finn.no lenge for å se om det er noen bilder der å bli klok på....På forhånd tusen hjertelig for hjelpen. Sitér dette innlegget Link to post
Stella Ulefoss Svart 4.September.2014 Del på Facebook Svart 4.September.2014 Hei Vi var innom hos Maritim i Arendal på mandag. De kan skaffe lampene som jeg skulle ha. Han i butikken fant fram en katalog fra 2009 og der var de. Lampene skal komme i posten, det var kun en i butikken. Led pære har jeg bestilt hos Sparelys. no Jeg tror det kan bli bra. Jan Martin Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 4.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.September.2014 Hold oss oppdatert om resultatet. Som nevnt tildigere vurdere jeg også å montere lys under targabøylen. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Stella Ulefoss Svart 13.September.2014 Del på Facebook Svart 13.September.2014 (redigert) Hei her er noen bilder fra monteringen av lysene i tergabøylen lampene var 7 cm i diameter jeg ville hatt lysene lengre ut til siden, men jeg var red at jeg skulle frese i stykker kablene som er inne i tergabøylen retning bestemt led, led bare på ene siden. 1,37 w lyser mer 10 w bananpære bilde lyver litt, jeg må nok trene litt fotgrafering Jan Martin Redigert 13.September.2014 av Stella Ulefoss (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 13.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.September.2014 Lignende pære som jeg har brukt på de fleste lampene som ikke går over dimmer. Meget fornøyd med disse. Hvordan løste du strømtilførselen til de nye lampene? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Stella Ulefoss Svart 14.September.2014 Del på Facebook Svart 14.September.2014 Jeg har koblet det sammen med lyset på badeplattformen, tror det blir greit. Jan Martin Sitér dette innlegget Link to post
Stella Ulefoss Svart 4.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2014 Hei Vi holder på å montere raymarin autopilot. Er det noen som vet hvilken olje det skal være på styringen. Jeg kjøpte den av Harry hos Viksund, da fikk jeg et sett med oljeslanger som var laga til båten vår, da blir det noe enklere. Jan Martin Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 4.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2014 Hei, Har en 340, 2007 modell. I denne er det styring fra "Baystar" (Mener jeg). Leverandøren har sin egen olje og det er bare denne du skal ha. Jeg monterte også autopilotene selv og fikk dårlige råd fra en av landets største leverandører. Men etter å ha montert same pilot I bade en kragerø med bosvik styring og en saga med sleipner hadde jeg lært at disse hadde forskjellige oljer. Importøren kunne fortelle at om man brukte feil olje kunne pakninger I værste fall gå I oppløsning. I tillegg er viskositeten såpass forskjellig at den ikke bør blandes. Det hører med til historien at nevnte leverandør I dag har Baystar olje etter påtrykk fra importøren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.