Jump to content

Viksund St.cruz-tråden


Brigg

Recommended Posts

Det gjør det nok, men propellen bør være natchet til normalt lastet båt med noenlunde fulle tanker etter min mening.

 

Her syndes det mye da mange båter allerede ligger på nedre grense på fjærlet båt rett ut av fabrikk for å oppnå brosjyreknopene.

 

Så flytter folk inn med alt pikk pakk, jolle, monterer vinsjer osv

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Askøy Båtservice (eller heter de båtsenter?) burde kunne hjelpe.

 

Sikringspanelet er produsert av et firma i Namsos hvis navn jeg ikke greier å huske.

Redigert av Brigg (see edit history)

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Heisan.

 

Vi skal opp og se på en Viksund 360 St Cruz 2002 mod med Volvo 41 motorer i med drev. Dette er gått ca 1200 time.

Vi har slått oss til ro med at båten er grei skuring men er det noe som sjekkes spesielt på denne båten så hadde vi satt stor pris på å få tilbake mld på det.

 

Venter på serienr på motor og drev så kan få fastsatt hva type og alder. Er det noen erfaring med denne motor pakken til denne båten?

 

Alle svar mottas med stor takk. :-)

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Hei

Vi eller jeg har lyst til å ha lys i tergabøylen, som lyser på badeplattformen. Utelysa på båten er ikke de fineste jeg vet om, men jeg har allikevel lyst til å holde stilen, hvis det er mulig.

Problemet er jeg ikke finner noen som har disse lysene. Det jeg lurer på er om noen vet hvor jeg kan få tak i slike lys.

Hvis det er noen andre som har bytta stil, så er jeg interessert i type og butikk. Og kanskje bilde.

 

bilde

 

 

Slik ser ute lyset på båten ut

 

 

Jan Martin

Link to post
Share on other sites

Jeg sto på kaia på lørdagskvelden og tenkte akkurat den samme tanken. Utelyset på badeplattformen lyser bare sånn passelig, og det hadde blitt mye bedre lys (og stiligere?) med to lamper montert under targabøylen.

 

Viksund/Askøy båtsenter kan kanskje skaffe slike? Forhåpentlig vis har de gått over til led-lys i stedet for 10W glødepærer som ble brukt i 2005. Jeg har byttet pærene i utelys og dekkslys til led.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Vi har en St Cruz 360 2002 mod. Vi får vann i motorrommet og det kommer ikke fra motoren. Jeg mistenker at det gjerne kommer inn med luftingen til motor rommet. Er det noen her som vet om det greier å komme vann inn luftingen på disse båtene. Vi har bare hatt denne i 3 uker så vi er litt "grønne" når det gjelder Viksund.

Link to post
Share on other sites

Om alt er i orden skal det ikke komme vann inn gjennom motorromsventilasjonen.

 

En mulig årsak kan være varmtvannsberederen som lekker i sikkerhetsventilen. Alternativt en slange som er lekk.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Hei og takk for svar.

Har sett på berederen og den ser ok ut. Er også fuget igjen mellom motorrom og stuerom så tror ikke vannet hadde funnet den veien. Ser at det er en strips som sitter på gittere på luftingen men vet ikke ennå hvorfor. Er luftingen bare en kasse med dreneringshull innenfor gittere. Jeg var ute og kjørte på lørdag og da var det ca 10 lt vann under venstre motor etter ca 2 timers kjøring. Så det er mye vann som kommer inn. Har sett på slanger å motor og ser ikke noen lekkasjer. Alle råd og tips mottas med stor takk.

Link to post
Share on other sites

Lurte på om det er noen der ute som har 340 eller 360 på land som kunne være så snill å knipse noen bilder av undersiden av badeplattformen. Gjerne helst de som har 330 eller 350 som er forlenget. Har lyst å forlenge plattformen på 310`en våres. Dette for å se hvordan Viksund har løst det, så slipper jeg å finne opp hjulet på nytt om dere skjønner. Har trålt finn.no lenge for å se om det er noen bilder der å bli klok på....På forhånd tusen hjertelig for hjelpen.

Link to post
Share on other sites

Lurte på om det er noen der ute som har 340 eller 360 på land som kunne være så snill å knipse noen bilder av undersiden av badeplattformen. Gjerne helst de som har 330 eller 350 som er forlenget. Har lyst å forlenge plattformen på 310`en våres. Dette for å se hvordan Viksund har løst det, så slipper jeg å finne opp hjulet på nytt om dere skjønner. Har trålt finn.no lenge for å se om det er noen bilder der å bli klok på....På forhånd tusen hjertelig for hjelpen.

Link to post
Share on other sites

Hei

Vi var innom hos Maritim i Arendal på mandag. De kan skaffe lampene som jeg skulle ha. Han i butikken fant fram en katalog fra 2009 og der var de.

Lampene skal komme i posten, det var kun en i butikken. Led pære har jeg bestilt hos Sparelys. no

Jeg tror det kan bli bra.

 

Jan Martin

Link to post
Share on other sites

Hold oss oppdatert om resultatet. Som nevnt tildigere vurdere jeg også å montere lys under targabøylen.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei

her er noen bilder fra monteringen av lysene i tergabøylen

lampene var 7 cm i diameterbilde

jeg ville hatt lysene lengre ut til siden, men jeg var red at jeg skulle frese i stykker kablene som er inne i tergabøylenbilde

bilde

retning bestemt led, led bare på ene siden. 1,37 w lyser mer 10 w bananpære

 

 

 

 

 

bilde

bilde lyver litt, jeg må nok trene litt fotgrafering

 

Jan Martin

Redigert av Stella Ulefoss (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Lignende pære som jeg har brukt på de fleste lampene som ikke går over dimmer. Meget fornøyd med disse.

 

Hvordan løste du strømtilførselen til de nye lampene?

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Hei,

 

Har en 340, 2007 modell. I denne er det styring fra "Baystar" (Mener jeg). Leverandøren har sin egen olje og det er bare denne du skal ha. Jeg monterte også autopilotene selv og fikk dårlige råd fra en av landets største leverandører. Men etter å ha montert same pilot I bade en kragerø med bosvik styring og en saga med sleipner hadde jeg lært at disse hadde forskjellige oljer. Importøren kunne fortelle at om man brukte feil olje kunne pakninger I værste fall gå I oppløsning. I tillegg er viskositeten såpass forskjellig at den ikke bør blandes. Det hører med til historien at nevnte leverandør I dag har Baystar olje etter påtrykk fra importøren.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...