Jump to content

Viksund St.cruz-tråden


Brigg

Recommended Posts

Takker for raske svar og bilder Jan martin & JRK!

Ser løsningen bra, og dette skal ikke by på noen problemer. Innsiden på ryggstøtten er vel også tilgjengelig fra luka bakpå badeplattformen for å sette på bakstykker til hengslene.

Rart det med dybden, høyden ser jo temmelig lik ut som de fine klappstolene du har JRK, men vil måle litt og se hva som er tilgjengelig om sitteflaten avsluttes en cm eller så fra dørken.i nedhengslet tilstand.

Løsningen på putene ser fin ut, bordløsning blir etter benken er klar. Har ikke loftstrappa å forholde meg til, da jeg overtar en HT :)

Er ny her og fikk ikke til å laste opp bilde.... Prøver igjen https://baatplassen.no/bildearkiv/58/58050/viksund_akterdekk_etter.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/58/58050/viksund_akterdekk_3_etter.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/58/58050/viksund_akterdekk_2_etter.jpg

Link to post
Share on other sites

Fin benk Zyrtec, gratulerer! Lignende løsning jeg hadde i tankene, hvordan er løsningen med støtteben? Har du mål for sittedybde på denne?

 

Bilder setter du inn med 'image'-knappen når du poster, rett under knappene for tekstfarge og 'smiley', lim så inn adresse til bildet slik :

 

viksund_akterdekk_3_etter.jpg

 

* Ser du har hekkporten hengslet samme vei som meg, synes dette virker greiere enn inn på akterdekket, men har ingen erfaringer med andre veien.. utover hadde kanskje vært det beste :)

Redigert av Kaffelars (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei igjen.

 

Sittedybden er 50 cm totalt. Bjelken som er hengslet i akterveggen er 10 cm dyp, mens benken er 40 cm dyp.

Jeg har 2 stk. Teak ben som er hengslet fast på undresiden. Jeg har laget en anordning som gjør at jeg kan låse bena når de er nede. Jeg Kan ta noen bilder fra undersiden av benken hvis du ønsker.

 

Butter får jeg laget hos Veronica.no. Hun er flink og rimelig. Jeg fikk trekt om alt av puter inne i hele båten for kun kr. 16.500,-. Da snakker vi 4 senger, benker, stoler, salong.

Link to post
Share on other sites

Fin benk Zyrtec, gratulerer! Lignende løsning jeg hadde i tankene, hvordan er løsningen med støtteben? Har du mål for sittedybde på denne?

 

Bilder setter du inn med 'image'-knappen når du poster, rett under knappene for tekstfarge og 'smiley', lim så inn adresse til bildet slik :

 

viksund_akterdekk_3_etter.jpg

 

* Ser du har hekkporten hengslet samme vei som meg, synes dette virker greiere enn inn på akterdekket, men har ingen erfaringer med andre veien.. utover hadde kanskje vært det beste :)

Her ser du benken fra undersiden. Bena er hengslet, og kan låses når de er ute. Har tatt bilde av en annen ben også. Der har de frst ut toppen av bena slik at de passer i hullene i benekn. Da må du ha bena liggende løst når benken er slått ned eller opp.

akterbenk_ben.jpgakterbenk_ben_2.jpgakterbenk_1.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Jeg skal montere en engbo ankervinsj med Engbo anker på min 360 St Cruz. Ankeret skal gå igjennom badeplattformen (ankerrull med gjennomføring) er det noen som har en slik løsning, og kan sende meg noen bilder både innvendig og utvendig? Hadde vært kjekt å få noen tips i forhold til montering, spesielt hvordan løsningen er i bunnen av båten ( kassen til tau og evt. Drenering derfra )

Link to post
Share on other sites

Zyrtec: Ta en telefon til Viksund v/Askøy Båtservice. Det kan godt hende at de kan skaffe det du trenger.

 

Bitteliten: Jeg tror 320 og 335 er basert på det samme skroget. Overbygget og badeplattformen er forskjellige, og det er sikkert forskjeller på interiøret også. En som hadde en 320 påsto at den var ganske tungdrevet slik at det ikke bør være for lite motor. 400 hk eller mer kanskje.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Jeg skal montere en engbo ankervinsj med Engbo anker på min 360 St Cruz. Ankeret skal gå igjennom badeplattformen (ankerrull med gjennomføring) er det noen som har en slik løsning, og kan sende meg noen bilder både innvendig og utvendig? Hadde vært kjekt å få noen tips i forhold til montering, spesielt hvordan løsningen er i bunnen av båten ( kassen til tau og evt. Drenering derfra )

Har 340 2007 modell med integrert rulle I platform. Endret fra 21 kg engbo til 15 kg bruce. Det gikk med ett nødskrik. Måtte fjerne det hullet man ferster nødline I bak selver kola. Ankertaukassen er tilpassen bakre hjørne på båten og denne er igjen drenert til bunnen av båten

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei

Nede i kjølen så har vi en flottør og en el- lensepumpe + to manuelle. Dette er vel stander. Det jeg lurer på er hvordan det funger i sammen, eller skal ikke disse fungere sammen?  Sikringen til lensepumpa er gåen, den må uansett kjøpes ny. Er det slik at når flottøren slår inn så skal lensepumpen start automatisk . Eller er det flottør i lensepumpen slik at den lever sitt eget liv. Når jeg løfter opp flottøren så går alarmen oppe, er det enste som flottøren skal gjøre?

 

     Jan Martin

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei

 Jeg har problem med strømmen. 

Dette er hva jeg tror. Det virker slik at når jeg har ligget på landstrøm og batteriene  er fulladet,  så vil de ikke ta imot strøm etter at jeg har kjørt trøsterne. Jeg bruker trøsterne når jeg skal gå i fra bryggen. Jeg har en følelse av at jeg må bruke opp veldig mye strøm før de begynner å lade. I går var jeg utpå og vi satt på land og kosa oss, da jeg skulle legge meg var voltmeter nede i 12,1 v og jeg hadde ikke brukt strøm. Det virket som om strømmen hadde forsvunnet. I dag var det 11,9v,

Jeg hadde motoren i gang en liten stund og når batteriene  hadde stabilisert seg så viste voltmeter 12,3 v. Da var strømmen på 12,3 helt til jeg reiste. Jeg har 4 stk på 110amp til forbruk og det er gele eller gel. Husker ikke hva som er forskjell, og de er fra 2012. Jeg tror ikke det er noe galt med batteriene. Båten er fra 2008 og jeg har original lader og dynamo. Motoren har gått snart 1600 t Det virker ikke som det er noe mønster i galskapen, men det har ikke vært så ille som det var i går.Er det mulig at regulatoren på dynamoen henger seg opp på en måte? Er det noen som har en ide om hva som er feil.

 

Jan Martin

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Hei

  Nå har vi funnet ut lit mer om strømmen til lensepumpen. Det går inn tre ledninger til lensepumpen to er strøm inn og en er strøm ut. Strømmen som kommer inn vet jeg ikke hvor kommer ifra, men strømmen ut går til bryteren på på panelet ved rattet. Der er sikringen kaputt, derfor skjer det ikke noe der. Vi har laget det til med en midlertidig sikring og da kan jeg tvangskjøre  lensepumpen. Jeg får ha det slik til det kommer ny sikring i postenbilde

 

 

Jan Martin

Redigert av Stella Ulefoss (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...