Polarn Svart 7.Juni.2012 Del på Facebook Svart 7.Juni.2012 Konge Når kommer "buen" da? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 7.Juni.2012 Del på Facebook Svart 7.Juni.2012 Konge Når kommer "buen" da? Nja, den er mindre viktig enn mye annet så den lager jeg senere i sommer. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 11.Juni.2012 Del på Facebook Svart 11.Juni.2012 (redigert) Jeg har skjært hull til bryterene: Jeg er ikke helt fornøyd med at den nederste står 0,8 mm skjevt(jeg har målt med skyvelær), så det skal jeg rette opp snarest jeg kommer i båten. Men til det store spørsmålet, hvilke brytere skal stå hvor, og hvor skal blendelokkene stå? Mvh Kaptein Fredrik Redigert 11.Juni.2012 av Kaptein Fredrik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 11.Juni.2012 Del på Facebook Svart 11.Juni.2012 Det blir grisesprekt Fredrik. Ingen som skal si at du ikke er nøye. Gleder meg til å se ferdig resultat. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 27.Juni.2012 Del på Facebook Svart 27.Juni.2012 Jeg fant ut at jeg hadde fått dyr i tanken jeg også. Tanken ble tømt og vasket innvendig med rødsprit. Slanger ble drenert og jeg demonterte filterhusene for å vaske den innvedig. Nye filtere Ny diesel med en liten skvett Bio-Protect 2 Nå blir det snart en tur til Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 28.Juni.2012 Del på Facebook Svart 28.Juni.2012 Det der må ha vært en real møkkajobb. Flott resultat da Takk for prøveturen foresten Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 28.Juni.2012 Del på Facebook Svart 28.Juni.2012 Møkkajobb var bare fornanvnet på jobben hehe. Det var ikke det beste jeg har gjort, men med arbeidstøy og hansker så gikk det greit. Jo takk i likeså for turen, det var hyggelig Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 30.Juni.2012 Del på Facebook Svart 30.Juni.2012 Jeg har nå mettet mye av treverket i båten. Til å mette bruker jeg Owatrol dekksolje nr. 1. I går mettet jeg "cockpit" seksjonen ute: I dag mettet jeg treverket på benkene. Så til litt motormekk igjen; jeg justerte også ventilene. Fire ventiler måtte justeres litt ned da dem hadde for stor klaring(0,25mm skal det være). Lyden er fortsatt like bråkete etter justeringa. Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 30.Juni.2012 Del på Facebook Svart 30.Juni.2012 Ble konge bra det treverket ditt, du er flink KF :) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
roggy39 Svart 30.Juni.2012 Del på Facebook Svart 30.Juni.2012 Takker for inspirerende tråd:) Har selv anskaffet meg en Sollux 24 som jeg holder på med. Var i dag nede å skrapet noe teakinnredning og ser du har fått oljet noe av ditt. Det ser jo veldig bra med owatrolen, så nå lurer jeg på om du kun skal bruke den, eller om du har eller skal bruke noe annet i tillegg? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 1.Juli.2012 Del på Facebook Svart 1.Juli.2012 Hei roggy39. Owatrolen skal jeg kun bruke til å mette treverket med. Etter at jeg har mettet alt treverket(jeg kommer ikke noe videre nå enda for jeg gikk tom for sandpapir) så skal jeg bruke Owatrol/Respect top coat nr. 2. Den gir en veldig blank og fin overflate som er vannavvisende. Det er sånn vi gjør det på tresnekka og da ser det slikt ut: De "rutene" du ser på treverket er speilbildet fra presenningen. Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 1.Juli.2012 Del på Facebook Svart 1.Juli.2012 bedre å bruke en lakk men.... Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 1.Juli.2012 Del på Facebook Svart 1.Juli.2012 (redigert) Veldig bra! Redigert 1.Juli.2012 av Kenneth (KAH81) (see edit history) Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
roggy39 Svart 1.Juli.2012 Del på Facebook Svart 1.Juli.2012 Veldig bra dette K.Fredrik,,,greit å følge noe en ser funker,,,,det er jo tusen forskjellige meninger her inne,men sånn har det alltid vært med erfaringer ang. lakk og oljer og treverk. Selv vurderer jeg jeg og gjøre som du på innredningen, mens skapdørene muligens bruke noen strøk mahognybeis først så man får et skille mellom selve innredningen og dørene,,,Det høres vel ikke dumt ut spør du meg:))). Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 1.Juli.2012 Del på Facebook Svart 1.Juli.2012 Jeg testet faktisk dette angående beis før olja og det funket. Bare beis etter at du har mettet treverket, så beisen ikke blir "borte" når du metter. Sitér dette innlegget Link to post
roggy39 Svart 1.Juli.2012 Del på Facebook Svart 1.Juli.2012 (redigert) Men man bør vel ha noe olje utenpå beisen så den ikke kan vaskes vekk,,,,tenker på vannbasert beis.. Redigert 1.Juli.2012 av roggy39 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 1.Juli.2012 Del på Facebook Svart 1.Juli.2012 Det glemte jeg å skrive; utenpå beisen tar du Owatrol/Respect Top Coat nr. 2. Den gir en veldig bra finish. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 9.Juli.2012 Del på Facebook Svart 9.Juli.2012 Da har jeg fått på første strøk med dekksolje nr. 2. Det begynner å se bra ut nå Så det blir 2-3 strøk igjen som jeg skal prøve å få tatt utover uka. Jeg har forøvrig sett og regnet littegranne på lydisolasjon, og det kommer på rundt 2000 kr for det jeg har tenkt på. Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 10.Juli.2012 Del på Facebook Svart 10.Juli.2012 Blir bra dette her! Artig å følge med. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 10.Juli.2012 Del på Facebook Svart 10.Juli.2012 Det blir utrolig pent det der! :smiley; Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 30.Juli.2012 Del på Facebook Svart 30.Juli.2012 (redigert) Det er en stund siden sist, men jeg har jobbet en del i båten i det siste. Jeg har oljet 3 strøk til med topcoat olja. Bare 2 strøk igjen så blir det helt perfekt. Også har jeg ordnet mer i det elektriske og maskineriet. Lagt opp og ryddet i "pumperommet" Koblet opp og testet kartplotteren jeg kjøpte av Kenneth(KAH81) Maskineriet har gått noen timer Jeg har begynt med lydisolering. Først testet jeg effekten bare ved å kjøre med motoren i gang og plata liggende der nede. Jeg har begynt med å isolere i høyskapet og i pumperommet Mvh Kaptein Fredrik Redigert 30.Juli.2012 av Kaptein Fredrik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 1.August.2012 Del på Facebook Svart 1.August.2012 I dag etter jobb, så har jeg begynt litt med lydisolasjon. Jeg fjernet nesten alt av gammel isolasjon, da den er ødelagt. Også fuget jeg der det var sprekke og åpninger i kassa med BT Multibond og fugeskum. Det endte med at jeg måtte bruke Fein Multimaster for å skrape bort alt enkelt og greit. Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 2.August.2012 Del på Facebook Svart 2.August.2012 Har lydisolert litt mer. Jeg brukte 30 mm og 20 mm skum, også brukte jeg 30 mm bølgeplater Doble lag, også kalt sandwichkonstruksjon Siden det bråket mye på dass mens motoren gikk, så isolerte jeg inn mot veggen der også. Etter en del testkjøring og prøvetetting av sprekker og sånt så kom jeg tilfeldig med ideen om å legge noen bitumen plater i bunn av maskinrommet, oppå motorbrakettene. Dæven det hjalp veldig mye med bare de få platene der! Bildet er litt rart da det ble tatt med en mobiltelefon som roterer bildene automatisk Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Jacobsen Svart 16.August.2012 Del på Facebook Svart 16.August.2012 Hvordan går det med båten? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 3.September.2012 Del på Facebook Svart 3.September.2012 Hvordan går det med båten? Har mest vært i båten for å bruke den de dagene det har vært bra vær her Har hatt mange fine timer i båten(Timeteller viser nesten 70 timer denne sommeren). Men så til spørsmålet mitt igjen, hvor skal instrumentene monteres? Jeg har veldig lyst på å lage en "konsoll" oppå dashbordet der de står per i dag(som dere ser på bildet over), men samtidig frister det å gjøre det enklest mulig og montere dem inn i konsollen i steden. Sett akkurat i min øyehøyde, så ser dere vinkelen på instrumentene både oppå dashen og i konsollen. Jeg har i sommer koblet opp nesten alt elektrisk. Her er lanternene koblet på. Montert opp litt mer lys i kabinen Fartøyene nyvasket: Jeg har en rekke ting som gjenstår før båten blir ferdig. Om dere ser noen på diverse bilder så si ifra Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.