Guest Kaptein Fredrik Svart 22.November.2012 Del på Facebook Svart 22.November.2012 Da er sjøvannspumpa ferdig. Jeg byttet to simringer og gjort rene lagrene. Dem går noen sesonger til. Ny simring til venstre: Pakket lagret med fett, så det ble helt fullt: Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 23.November.2012 Del på Facebook Svart 23.November.2012 Koser meg med tråden din til morra kaffen. Blir bra detta KF Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 23.November.2012 Del på Facebook Svart 23.November.2012 Hehe takk for det Polarn Lurer på om jeg også skal montere kaffetrakter/espressomaskin ombord i vinter? Du kan komme en tur til sommeren så kan vi ta en kaffe ombord også Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 23.November.2012 Del på Facebook Svart 23.November.2012 Tappetårn for øl! Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 15.Desember.2012 Del på Facebook Svart 15.Desember.2012 Det har ikke skjedd så mye de siste ukene på denne fronten, men jeg har ihvertfall fått demontert gearet og svinghjulet og begynt monteringen av motorbukken. Den indre delen av svinghjulet: Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 15.Desember.2012 Del på Facebook Svart 15.Desember.2012 (redigert) Du har vel omlag 4 mnd på deg. Håper på masse bilder og arbeidsmot, skjønner man blir litt sliten i blandt evt må prioritere andre ting. Redigert 15.Desember.2012 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 15.Desember.2012 Del på Facebook Svart 15.Desember.2012 (redigert) 4 mnd går plutselig fort vet jeg hehe. Alt jeg måtte ha ferdig før båtutsettet i fjor ble jeg ikke ferdig med før en måned etter. Ting tar tid har jeg funnet ut..... Har ikke blitt lei enda har bare hatt mye å gjøre på skole og jobb Jeg har savnet litt å skru motor i garasjen de siste to ukene. Redigert 15.Desember.2012 av Kaptein Fredrik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 15.Desember.2012 Del på Facebook Svart 15.Desember.2012 Da får man bare prioritere og ta helgene i bruk Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Marida Svart 17.Desember.2012 Del på Facebook Svart 17.Desember.2012 Morro at du får istand den gamle varmeren uten for mye plunder. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 25.Desember.2012 Del på Facebook Svart 25.Desember.2012 En liten juleoppdatering: lakkere dynamo og gear. Sliping og vask av gear: Demontering av dynamo: Grunning: Grunnet stålkanten med Brunox: Lakkering: Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 30.Desember.2012 Del på Facebook Svart 30.Desember.2012 Montert motoren på en høy bukk, så nå går det greit å demontere bunnpanna. Ferdig lakkert dynamo og gear: Demontering av kjølesystem+varmeveksler: Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 31.Desember.2012 Del på Facebook Svart 31.Desember.2012 Herlig å følge tråden din. Digger at det er så mange bilder. Gleder meg til resultatet. Godt jobbet Fredrik Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Free Lillehammer Svart 31.Desember.2012 Del på Facebook Svart 31.Desember.2012 Lurer på om jeg også skal montere kaffetrakter/espressomaskin ombord i vinter? Utrolig arbeidsom! Ang. espressomaskin: Med mindre du har tilgang på masse strøm, er en Bialetti-kanne et svært godt alternativ. Kaffen blir meget bra. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 31.Desember.2012 Del på Facebook Svart 31.Desember.2012 Den skuta der kommer til å bli strøken! Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
bjorn.bjerke@online.no Svart 5.Januar.2013 Del på Facebook Svart 5.Januar.2013 Hei, Jeg er ny på dette forumet. Er forøvrig ny som "båtopppusser" også. Fant dette prosjektet ditt og ble helt fasinert, for ett pågangsmot!! Jeg har kjøpt meg en Selfa 22 fot med en Buch diesel som jeg har tenkt å pusse opp til min sønn. Den er i dårlig forfatning så det blir mye arbeid ( jeg er pensjonist om 1 år etter 35 år som maskinist). Taket i lugaren henger og er i dårlig forfatning. Hva ville du gjort med dette? Skru opp finerplater? I så fall hvordan får jeg festet spikerslagene? Håper på svar. Sitér dette innlegget Link to post
Antilia Svart 6.Januar.2013 Del på Facebook Svart 6.Januar.2013 Flott tråd du har her med mange bilder og filmer fra prosjektet. Båten har blitt veldig flott siden du startet tråden. Lykke til videre. Ut fra noen av filmene dine ser det ut som vi kan møte på hverandre til sommeren. Jeg driver også med litt prosjekter, om enn i litt mindre målestokk. Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
frsnd1 Svart 6.Januar.2013 Del på Facebook Svart 6.Januar.2013 Har lest gjennom hele tråden din nå KF. Eg er mektig imponert! Spessielt over snekkerarbeidet og perfeksjonisten i deg:) Det er fantastisk å se eldre båter som får den nye "livsgnisten". Det er også fint å sjå at man kan få det til uten å bruke et hav med penger :) Kordan har du tenkt å plassere plotter og lodd? Så langt det er mulig ville eg prøvd å felle dei inn i konsollen, det tar seg så mykje bedre ut :) gleder meg til å følge med på oppdateringer=) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 9.Januar.2013 Del på Facebook Svart 9.Januar.2013 Hei,Jeg er ny på dette forumet. Er forøvrig ny som "båtopppusser" også. Fant dette prosjektet ditt og ble helt fasinert, for ett pågangsmot!! Jeg har kjøpt meg en Selfa 22 fot med en Buch diesel som jeg har tenkt å pusse opp til min sønn. Den er i dårlig forfatning så det blir mye arbeid ( jeg er pensjonist om 1 år etter 35 år som maskinist). Taket i lugaren henger og er i dårlig forfatning. Hva ville du gjort med dette? Skru opp finerplater? I så fall hvordan får jeg festet spikerslagene? Håper på svar. Har du takplater der fra før av? Hvis du har det, er det en smal sak å sette opp nye. Da bruker du de gamle som mal til de nye platene. Spørs litt om om du vil ha trekk(skai osv.) eller om du vil ha treverk som overflate. Noen jeg også så i en båt, var ferdigmalte MDF plater type "juksepanel". Det ble også ganske stilig. Du må demontere det som er der fra før av for å se hvordan spikerslaget ser ut under. Flott tråd du har her med mange bilder og filmer fra prosjektet. Båten har blitt veldig flott siden du startet tråden. Lykke til videre. Ut fra noen av filmene dine ser det ut som vi kan møte på hverandre til sommeren. Jeg driver også med litt prosjekter, om enn i litt mindre målestokk. Takk takk Det ser ut til å stemme at vi kan møte på hverandre uti fra vannfargen på profilbildet ditt Har lest gjennom hele tråden din nå KF. Eg er mektig imponert! Spessielt over snekkerarbeidet og perfeksjonisten i deg:)Det er fantastisk å se eldre båter som får den nye "livsgnisten". Det er også fint å sjå at man kan få det til uten å bruke et hav med penger :) Kordan har du tenkt å plassere plotter og lodd? Så langt det er mulig ville eg prøvd å felle dei inn i konsollen, det tar seg så mykje bedre ut :) gleder meg til å følge med på oppdateringer=) Tusen takk for all støtte Egentlig så er det en ganske grei vinkel når plotteren står helt løst på toppen som du ser på bildet under. Da kan jeg også ganske enkelt flytte på den og demontere den(mye tyveri som har skjedd i båtene i området) ganske enkelt. Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 20.Januar.2013 Del på Facebook Svart 20.Januar.2013 Fikk en pakke på torsdag med mere deler. Bunnpannepakning og toppdekselpakning. Siden håndpumpa som er på motoren tilfeldig stoppet å pumpe, så måtte jeg bruk andre metoder for å tømme den for olje. Forrige eier eller ett annet kjøtthue har klart å lime fast bunnpanna. Jeg har aldri sett noe så talentløst før. Det gikk med noen timer med baufil, diverse brytejern og tapetkniv for å få løs uten og ødelegge for mye. Ryddet litt i det elektriske Siden den forrige sensoren(den blå) ikke var tett så byttet jeg den, til en som også var "motsatt". Den lyser når det er oljetrykk, perfekt for timetelleren Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 20.Januar.2013 Del på Facebook Svart 20.Januar.2013 Jeg vil anbefale deg å være litt kjøtthue selv også og bruke pakningssilikon på bunnpannepakningen. Uten dette skal det godt gjøres å få motoren tett.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
FM 8-12 Svart 20.Januar.2013 Del på Facebook Svart 20.Januar.2013 Blir meget bra. Pøs på med bilder KF Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 20.Januar.2013 Del på Facebook Svart 20.Januar.2013 Jeg vil anbefale deg å være litt kjøtthue selv også og bruke pakningssilikon på bunnpannepakningen. Uten dette skal det godt gjøres å få motoren tett.... Joda det skal jeg, men det er klar forskjell på pakningssement/silikon og lim. Når jeg måtte bruke baufilblad for å kappe meg rundt hele. Vi var to stykker som hadde 2 brytejern hver som vi prøvde forsiktig å jekke med når jeg hadde kappet halvveis rundt bunnpanna. Da bøyde jeg litt av hjørnet Jeg har skrud på mye gamle motorer, og det som var smurt på bunnpanna mi var ikke vanlig pakningssilikon. Sitér dette innlegget Link to post
Flyrikk Svart 22.Januar.2013 Del på Facebook Svart 22.Januar.2013 Fikk en pakke på torsdag med mere deler. Bunnpannepakning og toppdekselpakning. [img=https://baatplassen.no/bildearkiv/31/31199/p1070177.jpg] Siden håndpumpa som er på motoren tilfeldig stoppet å pumpe, så måtte jeg bruk andre metoder for å tømme den for olje. [img=https://baatplassen.no/bildearkiv/31/31199/p1070179.jpg] Forrige eier eller ett annet kjøtthue har klart å lime fast bunnpanna. Jeg har aldri sett noe så talentløst før. Det gikk med noen timer med baufil, diverse brytejern og tapetkniv for å få løs uten og ødelegge for mye. [img=https://baatplassen.no/bildearkiv/31/31199/p1070180.jpg] [img=https://baatplassen.no/bildearkiv/31/31199/p1070184.jpg] [img=https://baatplassen.no/bildearkiv/31/31199/p1070186.jpg] Ryddet litt i det elektriske [img=https://baatplassen.no/bildearkiv/31/31199/p1070166.jpg] Siden den forrige sensoren(den blå) ikke var tett så byttet jeg den, til en som også var "motsatt". Den lyser når det er oljetrykk, perfekt for timetelleren [img=https://baatplassen.no/bildearkiv/31/31199/p1070158.jpg] Mvh Kaptein Fredrik Ser for meg banninga med den bunnpanna. :/ Hvor har du fått tak i den slangen som du har brukt som trekkerør? Den grå. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt. Barracuda Daycruiser fra 80 tallet: https://baatplassen.no/i/topic/95213-prosjekt-barracuda-23/ Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 22.Januar.2013 Del på Facebook Svart 22.Januar.2013 (redigert) Hvor har du fått tak i den slangen som du har brukt som trekkerør? Den grå. Link Det er også skrevet litt om det her https://baatplassen.no/i/topic/95749-hvor-faas-kjoept-slike-kabelroer-se-bilde/ Redigert 22.Januar.2013 av Kaptein Fredrik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Flyrikk Svart 23.Januar.2013 Del på Facebook Svart 23.Januar.2013 Takker! Men Ikea da......off. Må hvertfall holde kjeft te kjerringa. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt. Barracuda Daycruiser fra 80 tallet: https://baatplassen.no/i/topic/95213-prosjekt-barracuda-23/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.