Geir Hel Svart 17.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2011 Hmm her kommer litt bilder. Her har simsi fått på seg smokingen Her slite JGH litt med dressen som har krympa Her er simsi i sitt rette element 1000 liter på plass. overaska hvor fort det gikk å fylle den med luft. siste bilde av båten i dag Det må krane til for å heve båten. Så dessverre kjære båtfolk,så har dere ikke fått mye igjen for pengene Stor takk te simsi og JGH som stilte opp Fant også ut av lekasjen, er 2 bord som står litt ut Endelig båt igjen Link to post
puddingen Svart 17.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2011 Tull! Mye god lesning i denne tråden for pengene Link to post
Pettern1972 Svart 17.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2011 (redigert) Ingen som skal si at dere ikke har prøvd. Sitter her "Lovart Låring", Rederinnen og jeg og har oppdatert tråden hver halvtime her for å følge med i "julekrimmen". Så da sier vi takk for underholdningen så langt. Vi registrerer velviljen til Contraband, og når Westcon kommer på bane er det sikkert kjærkomment. Redigert 17.Desember.2011 av Pettern1972 (see edit history) Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
free Svart 17.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2011 Leit at du ikke fikk suksess i dag Geir, hva gikk galt? Link to post
Geir Hel Svart 17.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2011 hva gikk galt? Ligge så skeivt at både kjøl og rekka tar i bunn, så det er umulig å få stropper under. Endelig båt igjen Link to post
pipp Svart 17.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2011 Tar av meg hatten for JGH og likesinnede. En ting er ¨sette inn noen kroner på konto. Noe helt annet å kjøre 50 mil en lørdag for å hjelpe en ukjent kamerat. Bøyer meg i støvet med en tåre i øyekroken. Link to post
JGH Svart 17.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2011 Nåja, er da bare 30mil og tur/retur med ferje. Eg gjorde dette fordi Geir ikkje bare mangler penger, men også hjelp i ein fortvila situasjon. Har anbefalt han å henvende seg til kommunen og håpe på det beste. Lykke til videre Geir. Kan komma ein tur til våren så du kan få prøve å seile litt. Nå er eg på ferja tilbake igjen, ein god del sjenerøse ga penger, eg ga 12 timer av mitt liv. Og eg kan godt finne på å gjere det fleire ganger. Bergen, eg stiller som mannskap på Neglespretten eg. Dattera mi sin 18års-dag, så me må først i mål. BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
trekko Svart 17.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2011 Uff da, trist at det ikke gikk veien i dag som var den store dagen. Men et spørsmål til deg Geir: Har du ringt til Westcon ennå? Hvis ikke, hva er grunn til at du ikke har det ennå? Link to post
Polarn Svart 17.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2011 Ja dette var leit, har gått å tenkt på dere i hele dag. Blir vel en årning til slutt med kran. Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Geir Hel Svart 17.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2011 Kunne ha gjort det slik som denne vitsen Ola ringer kriminalpolitiet.. "Hei, jeg vil bare fortelle dere at naboen min, Olsen, gjemmer marihuana i trestabelen sin." Neste dag kommer det tre politibiler til Olsen. Politifolkene undersøker hele vedskjulet grundig, og deler hver eneste kubbe. Neste dag ringer Ola til Olsen: "Kom politiet og hugget opp veden din..?" "Ja da!!" "Bra! Nå er det din tur å ringe. Jeg trenger å få frest opp plenen".... Endelig båt igjen Link to post
Polarn Svart 17.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2011 Kan ringe de å si at du har gjemt 5 kg kokain i båten din jeg Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
trekko Svart 17.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2011 Narkotips tlf: 800 31 212 Bare og ringe det. Tull og tøys , men Hvorfor har du ikke ringt til Westcon da? Bange? Link to post
Geir Hel Svart 17.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2011 men Hvorfor har du ikke ringt til Westcon da? Bange? Kansje bange.. Skal kontakte tekniske etat på mandag å høre ka de sier. Så blir det nok te at Westcon også blir kontakta. Endelig båt igjen Link to post
Faxen Svart 17.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2011 Westcon er jo kontaktet av to forskjellige her. Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Leading Edge Svart 17.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2011 (redigert) Vil bare rette en stor takk til de som stillte opp for å hjelpe, veldig bra! Slike gutter det vil gamle Norge ha....flere av :-) Og til Geir vil jeg bare si at det har vært god valuta for pengene. Mye spenning og engasjement her. Synd at det ikke gikk å få den opp men skjønner godt at det der ikke er noen enkel affære. Det er jo alltid lett å sitte hjemme i sofaen og kritisere, noe helt annet er det å jobbe i sludd og snø og isvann med begrensede ressurser. Du har gjort hva du kan så ta helg med god samvittighet og pust ut! GOD SØNDAG! Redigert 17.Desember.2011 av Leading Edge (see edit history) You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------ Link to post
borghans Svart 17.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2011 Synd, føler med deg. Men ønsker alle her God Jul, for et fantastiskt gjeng!!!! Link to post
JGH Svart 17.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2011 Her slite JGH litt med dressen som har krympa Hmm, har nok krympa når den har hengt i garasjen, sikkert fuktig miljø som gjer det. BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Geir Hel Svart 17.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2011 Takker. Var kjekke gutter som hjalp meg i dag Endelig båt igjen Link to post
free Svart 17.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2011 Vil bare rette en stor takk til de som stillte opp for å hjelpe, veldig bra! Slike gutter det vil gamle Norge ha....flere av :-) . Det er jo alltid lett å sitte hjemme i sofaen og kritisere, noe helt annet er det å jobbe i sludd og snø og isvann med begrensede ressurser. Du har gjort hva du kan så ta helg med god samvittighet og pust ut! GOD SØNDAG! Hør hør. Link to post
lnjk Svart 17.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2011 Sjiit og. Hadde håpet dere fikk det til. Når varmen er kommet tilbake og etter en god natts søvn vil du/dere gi et bedre resyme over hva dere gjorde? Tenker litt på det at det må kran til for å få den opp. Hadde dere for lite oppdriftsmidler til hjelp? Det er vel slik at det ikke er mangel på innfesting for både kran og flytelegeme har samme behov for å få fast? Link to post
Geir Hel Svart 17.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2011 Sjiit og. Hadde dere for lite oppdriftsmidler til hjelp? Det er vel slik at det ikke er mangel på innfesting for både kran og flytelegeme har samme behov for å få fast? Av de 4 tusenliters fata eg hadde så var ett forsvunnen å ett va det hull i. eneste muligheten for feste nå,er bak stilken med propellakslingen. Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 18.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2011 Krysse fingrene på at eg kansje har skaffa ein kranbil. Ka det koster vet eg ikke enda Endelig båt igjen Link to post
blacki Svart 18.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2011 Burde vel muligens vært mulig og få trekt noen vaiere under båten(?) En lang arm med trinser i hver ende og en som samler dem igjen. Og en god og sterk talje til dra vaieren inn under båten. En slik i hver ende på båten. Før du tenker på kran og slikt så må det jo frem en plan på festepunkter. En annen greie er vel og skaffe en rimlig spiker pistol på trykkluft. Skyte inn noen hundre kraftig spiker med stropp på. En slik løsning kunne en muligens klart og fått til uten og måtte dykke. Lang arm med en petter smart løsning til avtrekkeren. Finnes jo slike lange greine-klipper som kunne blitt brukt til formålet som avtrekker!! om båten ligger på siden så kanskje få fester bortover på kjølen. Tipper den er av massivt tre som ikke gir etter. Minuset da er jo at båten kommer opp feil vei, men skal den tas opp med krane og den skal dumpes etter på så spiller vel det mindre rolle? Ellers så tror jeg det er mangen som ikke skjønner helt hvor stor og massiv en 35 fots trebåt er. Er MYE som skal opp. Verden går uannsett ikke under pga. denne båten. Lett og bli frustrert og tynget av dette som du opplever. Viktig og ikke la det ta knekken på deg. Link to post
Geir Hel Svart 18.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2011 Burde vel muligens vært mulig og få trekt noen vaiere under båten(?) En lang arm med trinser i hver ende og en som samler dem igjen. Og en god og sterk talje til dra vaieren inn under båten. En slik i hver ende på båten. Før du tenker på kran og slikt så må det jo frem en plan på festepunkter. En annen greie er vel og skaffe en rimlig spiker pistol på trykkluft. Skyte inn noen hundre kraftig spiker med stropp på. En slik løsning kunne en muligens klart og fått til uten og måtte dykke. Lang arm med en petter smart løsning til avtrekkeren. Finnes jo slike lange greine-klipper som kunne blitt brukt til formålet som avtrekker!! Vi tenker likt ser eg, har hatt vaier kjettingtalje og gren klipper i tankene Men ellers når det gjelder kranbil, så tenkte eg å feste stropp i akslingen for så å løfte litt opp til at stropper kommer under kjølen. Men kansje eg prøve å feste 2 fat til bak å fylle med luft får å se hvor langt opp eg for den med bakenden,å kansje jekke den mot enden av kaien (ikke i veien for båter) og lettere for kranbil Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 18.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2011 Kan denne prisen stemme da? er jo tilnærma drømmebåten min jo http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=32331408 Endelig båt igjen Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn