Geir Hel Svart 15.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 Båten ligger mye bedre til denne gangen. Tar kansje å fjerne den i helga Endelig båt igjen Link to post
Møkkalasset Svart 15.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 Du tar ganske store ord i din munn med å påstå at Geir ikke kan ta vare på båten sin. Slik oppgulp synes jeg du kan spare deg for. Det var ikke ment som oppgulp fra min side, hvis du leser hva jeg skrev så ser du at jeg ikke trodde det kunne være sant. Men hvis båtplassen er så utsatt og man i tillegg må følge med på yr.no for å vurdere risikoen så må det da være bedre å få båten på land. Havari kan skje alle, også meg ja. Til og med på land. Jeg har fulgt med på tråden fra dag 1. Har hatt stor sympati for Geir hele veien og vært en av mange bidragsytere. Når jeg nå forstår at det er en realitet at båt nr. 2 også har gått ned, er det bare trist egentlig. Link to post
Pettern1972 Svart 15.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 Da missforstod jeg deg Møkkalasset, og beklager at jeg hisset meg opp litt her og angrep deg. Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Møkkalasset Svart 15.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 No problem! Link to post
Geir Hel Svart 15.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 Eg vuderte om den sko på land, men siden eg skulle selge den så lot eg den være siden den trenge å bli kjørt for å være sikker på at all diesel lekkasjer er vekk. Får vel ta hintet på at eg ikke kan ha båt og kjøpe meg telt heller. Endelig båt igjen Link to post
Superkul Svart 15.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 så så ...du har nå brukt opp uflaksen - la det få litt tid på seg og få deg en tuperware båt bytt bunnventiler og gå over alt som kan få en båt til og synke under 100 % kontroll så får du deg et båtliv igjen se det fra den lyse siden i.o.m du ikke hadde forsikringer - da sparte du alle di andre for premieøkning og du har ikke brukt opp "kvota" di for at dem tror du driver med svindel den var litt stygg/galgenhumor ..... tilgi meg - ønsker deg lykke til videre og på sjøen kommer du Prosjekt Draco-2100 Link to post
godthaab- Svart 15.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 hvor store er skadene? hvor dypt ligger den? kommer du til med kran? hva er planen for å få den opp? bilder? lykke til, går nok bra dette også til slutt.. men med din flaks ville jeg kanskje venta litt før jeg skaffa meg en gammal gi bort skøyte på 50 fot :) Prosjekt: Godthaab Link to post
Geir Hel Svart 15.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 se det fra den lyse siden i.o.m du ikke hadde forsikringer - da sparte du alle di andre for premieøkning og du har ikke brukt opp "kvota" di for at dem tror du driver med svindel den var litt stygg/galgenhumor ..... tilgi meg - ønsker deg lykke til videre og på sjøen kommer du Hehehehe Neste båt blir tuppevare og den skal være 100 prosent sjødyktig med nye bunnventiler og div Endelig båt igjen Link to post
Janniz Svart 15.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 "No ska du ikke lægg dæ ne dau sånn alldeles me ein gang"....med det mener jeg som Jarle. B her att sett deg rolig ned å trekk pusten dypt Geir.....noe teltliv kan du bare glemme....få deg en tupperware båt etterhvert så bli dette her så bra att.... :-)) Lykke til Videre Geir.! Mvh. Janniz. Link to post
motormaniac Svart 15.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 hehe men du hadde vell ei gammel camping vogn?;) Link to post
Geir Hel Svart 15.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 hvor store er skadene? hvor dypt ligger den? kommer du til med kran? hva er planen for å få den opp? bilder? Skal ta ein liten dukkert i morgen å se hva skader det er. ligger på ein skråning så ca 3 meter på det dypeste vil eg tro. Blir ikke krane. Bruke ett 1000 liters fat å med flaks så kan eg få den til hjørne mellom 2 kaier å bruke talje til overflaten. Kjekke er at den store lensepumpa er ombord.. Meeeen skal nå vel klare å lure den opp. Bilder kommer kaaansje Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 15.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 hehe men du hadde vell ei gammel camping vogn?;) Stemmer det Endelig båt igjen Link to post
godthaab- Svart 15.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 Jaja! Får håpe den er mer overkommelig å få opp enn skøyta. Du begynner jo å få litt erfaring nå og forhåpentligvis har du ikke fått rydda vekk alt utstyret fra forrige gang. Det hadde jo uansett vært litt trist om denne tråden døde. Nå er den jo i full gang igjen. :) Prosjekt: Godthaab Link to post
Møkkalasset Svart 15.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 Tror du trenger litt galgenhumor nå. Link to post
Geir Hel Svart 15.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 Endelig båt igjen Link to post
Bøljan Svart 16.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2012 Skaff deg en synkefri båt neste gang Geir Link to post
Porsche Svart 16.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2012 Skaff deg en synkefri båt neste gang Geir Kjøp deg en Boston Whaler Link to post
GlennIversen Svart 16.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2012 Kjøp deg en Boston Whaler Dem synker dem også (men dog med god hjelp fra pøbler, fant jeg ut i sommer) Hadde en eldre versjon av denne ca 12-13fot og i løpet av en kveld/natt fikk denne god hjelp til å drukne. Her er ett bilde av "redningsaksjonen" 6timer etter at dette bildet ble tatt var motor demontert, tørket, smurt og montert igjen, og båten sjøsatt klar for bruk resten av sommeren. Ha en fin dag Link to post
logget av Svart 16.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2012 (redigert) Det er ikke sikkert at det å sjøsette campingvognen er så dumt Geir, for det kan i alle fall ikke gå verre enn hva du er vant med. Nei det er jo forbannet at det skal gå så skeis for deg, selv om det ser ut til å gjøre deg i etter forholdene i godt humør. Hunder med de egenskapene du viser er jo ettertraktet i avl, så kanskje det kommer ei dame med mye penger og besøker deg en vakker dag. Redigert 16.Februar.2012 av Ole Petter (see edit history) Link to post
margarus Svart 16.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2012 Link dette går fint :) modifiser undervanns skråget til campingvogna di og på med påhengs brakett bak:) tror jeg ville beholdt frontvinduet lukket med litt motsjø i denne vogna. den ruller nåkk minimalt og har fantastiske sjø egenskaper vil jeg tro! Link to post
KOF_NOR Svart 16.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2012 En lik camping(båt)vognen som vist på linken over hadde vi koblet til russebilen vår i 1988. Turte dog aldri å sjøsette. Etter russetiden ble den solgt til Larkollen show team (larkolluka) og jeg tror fortsatt den befinner seg i Larkollen. Link to post
Porsche Svart 16.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2012 Dem synker dem også (men dog med god hjelp fra pøbler, fant jeg ut i sommer) Hadde en eldre versjon av denne ca 12-13fot og i løpet av en kveld/natt fikk denne god hjelp til å drukne. Her er ett bilde av "redningsaksjonen" 6timer etter at dette bildet ble tatt var motor demontert, tørket, smurt og montert igjen, og båten sjøsatt klar for bruk resten av sommeren. Dette ser ikke ut som noen Whaler... Denne er isåfall kraftig modifisert Link to post
Mariell Svart 16.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2012 Campingvogn paa sjoen er intet nytt. Her en versjon med en MB som trekkvogn. Motte ekvipasjen i Sotekanalen i ca.1986 MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 16.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2012 Nei dra til sjøss.. hadde jeg møtt den der etter leia hadde jeg begynt å lure.. sveiver han ned støttebeina når han fortøyer tro?? Endelig ble det Bobåt Link to post
Arne Hansen Svart 16.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2012 Gi oss noen bilder a Geir, hevinga må jo planlegges og dokumenteres på Baatplassen i plenum. Ikke la dette knekke deg! Ta de med et smil. Denne båten er jo heldigvis mye mer overkommelig å heve enn den forrige. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn