Jump to content

Da ble skuta mi ein ubåt


Geir Hel

Recommended Posts

Flott at det ordner seg Geir, men når det er sagt blir jeg både skuffa og overrasket om du går og får deg noe tilsvarende igjen. Du har hverken økonomiske ressurser eller pågangsmot til å håndtere slike prosjekter. Du har brukt verdifull bergingstid på å sitte foran PC'n,så du har rett og slett hatt griseflaks som har kommet i mål med dette her.


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Du har hverken økonomiske ressurser eller pågangsmot til å håndtere slike prosjekter. Du har brukt verdifull bergingstid på å sitte foran PC'n,så du har rett og slett hatt griseflaks som har kommet i mål med dette her.

 

Noen klarer ikke la være å komme med :puke:

Har forstått det dithen at båteieren har gjort det som er i hans makt for å få opp skuta, vi må tenke på at alle ikke innehar samme tekniske kompetanse og tilgang på utstyr.

At du ikke anbefaler at vedkommende skaffer seg "noe tilsvarende" hva legger du i det?? Såvidt jeg har forstått så fløt båten fint inntil ikke lenge før den gikk ned?? Pekefingermentalitet mot voksne folk holder vi oss for gode til eller??

Godt det ordner seg, tror ikke kapitalfolket skal blande seg borti hva slags båt Geir skaffer seg, såvidt jeg vet så synker nyere og dyrere båter også, men det er ofte under slep! :giggle:

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Link to post
Share on other sites

At du kategoriserer meg som en av kapitalfolket Christensen gjør meg både overrasket og stolt, men jeg syns at å bruke symbolet at du spyr av andres meninger blir litt dumt faktisk. Det symbolet burde vært fjerna etter min mening.

Men hva jeg mener med tilsvarende prosjekter? Jo alle gamle skøyter som blir gitt bort, de synker! Og hvis man ikke har teknisk kompetanse som du skriver, ikke tilgang på utstyr og heller ikke økonomi til å få leid det inn så syns jeg altså ikke man bør gå inn i tilsvarende prosjekter i framtiden.

Jeg mener også at han ikke burde legge ut linker til andre gamle skøyter han har lyst på samtidig som pengerullingen pågår.


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Har ikke kommentert denne tråden før nå, men Fru Jacobsen har nok et poeng på generelt grunnlag, dog så er det å komme med pekefingeren i ettertid ikke alltid det smarteste.

 

Min generelle mening: folk må ha råd til de prosjektene en setter seg fore, dette gjelder det meste les: oppussing, bil, reiser, koner fra utlandet etc;)

Link to post
Share on other sites

Det er mange som har gått på den smellen med gamle skøyter. Hadde selv et par stykker, og grunnen til at jeg solgte dem, var pga. manglende kapasitet, både økonomisk, og tidsmessig.

Den store skrekken, er jo det som skjedde meg Geir, at båten synker. Det krever ganske romslig økonomi å håndtere dette. Det er ikke mange båter, som overgår disse båtene i sjarm, og nostalgi, men det krever "sin mann" å ta vare på dem!

Tom

Link to post
Share on other sites

Jeg unner i alle fall Geir ny båt etter hans eget ønske og håper han med tid og stunder får tak i en båt som flyter. :flag_bp:

 

Det vi kan hjelpe til med på dette forumet bør vel da bli en liten kronerulling for Geir slik at ansvarsforsikringen går i orden :giggle: Eller i det minste forsikre oss om at han ikke glemmer den. :lol:

 

Lykke til på den nye båtjakten. :flag:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Flott at det ordner seg Geir, men når det er sagt blir jeg både skuffa og overrasket om du går og får deg noe tilsvarende igjen.

 

 

Beklager å måttte si det, men jeg er faktisk enig med Fru Jakobsen

 

Noen liker smal akterende og små pupper, eg liker bred akterende å store pupper. Men når det er sagt så er eg faktisk enig i dokke, så eg må begrense akterenden og pupper.

Vil prøve å konventere til plast

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Jeg unner i alle fall Geir ny båt etter hans eget ønske og håper han med tid og stunder får tak i en båt som flyter. :flag_bp:

 

Det vi kan hjelpe til med ansvarsforsikringen går i orden :giggle: Eller i det minste forsikre oss om at han ikke glemmer den. :lol:

 

Lykke til på den nye båtjakten. :flag:

 

 

Tusen takk. Ganske sikker på at dokke sørge for at ansvarsforsikring ikke blir glemt :giggle:

Om ikke neste båt blir drømme båten, så får den heller bli båten før drømme båten

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Ja har du ansvarforsikring på plattgatteren?

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Å finne drømmebåten er heller ikke så lett alltid, Geir. Ofte oppdager man ikke at en har drømmebåten før du har hatt den noen år. Som en jeg kjenner, som kjøpte seg en gammel dorry som en midletidig båt mens han jaktet på en penere og nyere båt. Det endte med at han hadde dorryen i 10 år. Han feldte et par tårer da han solgte den gamle båten til fordel for en nyere cabincruiser.

Det ER mer jobb med trebåt enn med plast...

Gamle prosjekter:

Oppussing av en gressviksnekke

Oppussing av en FM

Link to post
Share on other sites

At du kategoriserer meg som en av kapitalfolket Christensen gjør meg både overrasket og stolt, men jeg syns at å bruke symbolet at du spyr av andres meninger blir litt dumt faktisk. Det symbolet burde vært fjerna etter min mening.

 

Jeg mente med symbolet at noen ikke klarer å la vær å komme med oppgulp! Men alle trenger vi også å bli litt stolte iblandt! Jeg mente på ingen måte at jeg spyr av meningen din, da har jeg ordlagt/symbolisert meg feil og det beklager jeg!

Jeg respekterer dine meninger, men ikke dermed sagt at jeg er 100% enig! Vil tippe at Geir som selv har vært igjennom dette har fått tilstrekkelig lærdom på den harde måten, å stå å putte "pekefinger" i ansiktet på voksne folk syns jeg er unødvendig. Jeg er glad for at Geirs problem løser seg.

Vil tippe at neste båt får en ansvarsforsikring og da er situasjonen en ganske annen!

Redigert av Christensen (see edit history)

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Link to post
Share on other sites

Har absolutt ikke noe imot pekefingeren til Fru Jacobsen,den er rein nok. Eg har ymta om ein 42 fots risøyskøyte eg er tilbudt meget meget billig. Så eg ser med forståelse om spørsmål om eg har lært. Spør meg selv om det spørsmålet, så det ser ut som om eg komme te å konventere te plastbåt.

 

Eg har den egenskapen at eg kan etter oppgulp og kritikk la det få sige inn før eg event svare.

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...