Geir Hel Svart 20.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2011 Stå på Geir..Det ordner seg nok til slutt..Hva med og gå på med 1000Liters plast dunker istede for små kannene? Det kan bli sånne nå Endelig båt igjen Link to post
JRhansen Svart 20.November.2011 Link til dette innlegget Svart 20.November.2011 Ja det tror jeg hadde gjort susen..Ser de gir bort endel på finn nå og da..De har en egenvekt på 16,4kg så de er enkle og håntere..uten bur og pall da selfølgelig;) https://baatplassen.no/i/index.php/topic/56112-prosjekt-myra-21/ Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 20.November.2011 Link til dette innlegget Svart 20.November.2011 Plasttankene kan fåes nesten overalt hvor de brukes til limprodukter osv. til fabrikker. Av en limfabrikk borte i gata kan man kjøpe blå på rundt 240 liter for 50-lappen per stykk. Link to post
småbåtentusiasten Svart 20.November.2011 Link til dette innlegget Svart 20.November.2011 Gleder meg allerede til å se kaffeplassen over vann på en kaffe-med-cognac-tur (for alle andre enn skipperen), bestående av en gjeng båtplass-medlemmer som treffes i Rogaland til sommeren. Hei og hå, de' må bli løje! Link to post
SeaQueen Svart 20.November.2011 Link til dette innlegget Svart 20.November.2011 Skal på jobb i ølen mandag og tirsdag... Har ikke lest denne tråden før... Nøyaktig hvor ligger denne båten? På ølen sentrum siden? Skal se om eg får Oddvar Krakk med på å se på båten. Han er en løsningsfokusert brannsjef.... Redningsdykkerne i haugesund brannvesen trenger gjerne en øvelse og? Hør med dem. Kanskje avstanden blir stor, men det er lov å spørre..... Kanskje Oddvar kan spørre dem for deg? Jeg er ikke så kreativ selv, men. Jeg og min kollega får kanskje tid til å svinge nedom for å se.... Skriv en IM til meg om du ønsker at vi stikker nedom i starten av uka! Link to post
Geir Hel Svart 20.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2011 Skriv en IM til meg om du ønsker at vi stikker nedom i starten av uka! IM sendt Endelig båt igjen Link to post
småbåtentusiasten Svart 20.November.2011 Link til dette innlegget Svart 20.November.2011 Rogaland, hvor er dere? Skal på jobb i ølen mandag og tirsdag... Har ikke lest denne tråden før... Endelig , ka ska me sei?: "Alt kommer til den som venter" "Lykken står den kjekke bi" "Kor e alle helter hen, stå opp igjen.." (Jan Eggum-vise) Link to post
Draco 1700 AQ130 Svart 20.November.2011 Link til dette innlegget Svart 20.November.2011 En gravemaskin fungerer også som kran, den kan og belte ned i fjæra å løfte plankehauen upp på land om den skal bli fiksa. fra 25 tonn og opp tar den båten, de graver jo hull i Norge hele tiden, sikkert flere rundt deg der du er Link to post
Sjøtunga Svart 20.November.2011 Link til dette innlegget Svart 20.November.2011 Rogaland, hvor er dere? Kanskje ikke alle har oppdaget at Ølen flyktet fra Hordaland til Rogaland for en tid siden? Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Møkkalasset Svart 21.November.2011 Link til dette innlegget Svart 21.November.2011 Da er det en liten skjerv på vei fra Sørlandet også. Lykke til. Link to post
Bøljan Svart 21.November.2011 Link til dette innlegget Svart 21.November.2011 En skjerv fra indre oslofjord er underveis Geir, lykke til! Link to post
Viknes 6BY Svart 21.November.2011 Link til dette innlegget Svart 21.November.2011 Geir, Hva er status på bergingskontoen din? Link to post
Geir Hel Svart 21.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.November.2011 Geir, Hva er status på bergingskontoen din? 7 båtpenger Endelig båt igjen Link to post
Fetter Anton Svart 21.November.2011 Link til dette innlegget Svart 21.November.2011 Det var da ikke all verden, men er nå en begynnelse. Link to post
SeaQueen Svart 21.November.2011 Link til dette innlegget Svart 21.November.2011 Da begynner en plan å ta form: Vi senker en dykker ned med kannene som er fylt opp med vann. Dykker er allerede kontaktet i dag, og vil gjerne hjelpe mot et lite honorar. Det første han gjør er å sette en ny blåse i hullet i båten for å fylle den med luft etterpå. Han fyller dunkene med luft forsiktig nede slik at båten så vidt flyter opp. Der setter du lensepumper oppi. disse låner du av brannvesenet i Ølen. Brannsjef er kontaktet, men var i Danmark i dag. du kan ringe ham i morgen for å avtale nærmere. Og han var fullt klar over båten. SÅ MÅ DU planlegge videre hva du skal gjøre. ett forslag er å dra båten 50 meter øst, der kan du kanskje få en kranbil ned. eller dra den enda lengre øst og sette den på stranda på fjære sjø... Men det må du finne ut av. Du har fått nummeret mitt, og siden du ikke har dekning der du bor får du ringe meg når du har dekning. Link to post
JRhansen Svart 21.November.2011 Link til dette innlegget Svart 21.November.2011 Utrolig flott at det skjer noe https://baatplassen.no/i/index.php/topic/56112-prosjekt-myra-21/ Link to post
Geir Hel Svart 21.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.November.2011 Du har fått nummeret mitt, og siden du ikke har dekning der du bor får du ringe meg når du har dekning. Målløs her eg sitte Tusen takk Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 21.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.November.2011 Tusen takk til di 25 som har satt penger inn på kontoen min Har hatt meg ein biltur i dag, så nå får eg låne minst 4stk 1000l dunker (betale pant for di som blir ødelagt) Så har eg snakka med ein som har stropper eg kan få låne av. Ser ut som SeaQueen har fiksa dykker og pumper for meg Har fått nyss om båt med krane på fjellberg eg skal prøve å komme i kontakt med. Så er lys i tunnelen her Endelig båt igjen Link to post
jo--and Svart 21.November.2011 Link til dette innlegget Svart 21.November.2011 Kjekt å høre at planen er i gang. Ser ut som det nå går rette veien for deg og båten Geir. Er jo spennende å følge med på dette Link to post
puddingen Svart 21.November.2011 Link til dette innlegget Svart 21.November.2011 (redigert) Knall Geir Gleder meg til fortsettelsen Redigert 21.November.2011 av puddingen (see edit history) Link to post
Eureka Svart 21.November.2011 Link til dette innlegget Svart 21.November.2011 (redigert) jeg har dessverre ikke noe økonomisk å bidra med denne gang, men ønsker deg og de du får med deg på hevingen hell og lykke! Håper du tar litt bilder eller kan filme og legge ut på youtube. Redigert 21.November.2011 av Eureka (see edit history) Link to post
Hilmar 2 Svart 21.November.2011 Link til dette innlegget Svart 21.November.2011 Ett tips. Hvis du får tak i noen slike 1000 liters storsekker kan du bruke dem som heve ballonger.. og bruker kompressor og fyller med for å holde den oppe. Har selv vært med på å redde noen fra å gå ned samt ta opp noen som allerede har gått ned. Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Hilmar 2 Svart 21.November.2011 Link til dette innlegget Svart 21.November.2011 Få tak i noen gamle skumgummi madrasser eller glava til å putte i gjennomføringer. skal ikke så mye til hvis du får tettet gjennomføringer og får letta den over vannflata. De kannene kunne minne litt om en donald historie om da de skulle heve en båt med Ping-pong baller Men hadde du tømt kannene for luft og hatt dem Under vann for så å fylle dem med luft ville du hatt mye mere effekt av disse også.. Hilmar Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Vidar F.H. Svart 21.November.2011 Link til dette innlegget Svart 21.November.2011 De kannene kunne minne litt om en donald historie om da de skulle heve en båt med Ping-pong baller Øyhhh!!!! Det fungerer faktisk! Testet av Mythbusters. Donald er ikke bare en tegneserie! Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig???? Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier! Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring. Link to post
Kal-El Svart 21.November.2011 Link til dette innlegget Svart 21.November.2011 En 500 lapp på vei fra meg også. Håper du kommer deg ut av denne, på flere enn en måte, frustrerende situasjonen. Mange bekker små osv... Lykke til!! NB! Dette avkrefter vel myten om at alle sunnmøringer er gjerrig? ? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn