REM Svart 17.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2012 Ja, det er riktig NF27. Men bildet viser ikke hvor slangen kommer fra. (eller ender hen for den saks skyld) Jeg er som sakt rimelig sikker på at slangen går fra oljekjøler til pakkboks. Ser du imidlertid på oljekjøleren i volvo delekataloger finner du neppe nippelen som slangen er festet til. Dette var en lokal modifikasjon som Princess foretok under byggingen, og altså ikke en løsning Volvo leverte. Jeg har ihvertfall ikke sett en volvotegning av oljekjøleren med denne slangestussen. Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
frolar Svart 17.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2012 utaket til vannkjølt hylse, er i en plugg nede på ms 4/5 giret,det er ingen volvo del, bare noe prinsess og fairline har gjort i forbindelse med vannkjølt hylse,det står en blind plugg der originalt. håper dette kan være til hjelp Link to post
nordan family 27 Svart 17.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2012 På oljekjølerene til mine gear på tamd 60 c motorer går slangene fra oljekjøleren på gearet til pakkboksene Link to post
winum Svart 17.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2012 Mange tak til alle for svar. Det bliver nok løsningen med slangen fra oliekøleren jeg vælger. Hilsen Johnny Link to post
ray Svart 21.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2012 Så var det på tide å få motorene inn igjen. Første motor på tur inn. BB motor står på labba sine. SB neste.... Der er begge motorer på plass Nå er det kose jobb med å koble til alt igjen, samt lage plass til batterier foran motorene God helg Prosjekt Princess 35 Link to post
Superkul Svart 21.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2012 dæven :eek: det blei lekkert - det siste bilder der kn du forstørre og henge opp i en pen ramme i stua Prosjekt Draco-2100 Link to post
Gew77 Svart 21.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2012 Vakkert! Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
SF Svart 21.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2012 Hvilket motorrom, utrolig lekkert 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Mix Svart 21.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2012 Lekkert ! Har sansen for de "ekte" Cummins bamsene ! Ikke'no spagetti ræl detta nei ! Link to post
Tom Rør Svart 21.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2012 Er det noe galt med spaghettimotorene? Link to post
Renita Svart 22.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2012 Dette ble lekkert Ray Mvh Renita. Link to post
Luco Svart 22.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2012 Hiv motor roms luka og få pleksiglass over dette! Link to post
Geir Hel Svart 22.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2012 Hiv motor roms luka og få pleksiglass over dette! 100 prosent enig Endelig båt igjen Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 22.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2012 Hiv motor roms luka og få pleksiglass over dette! Det hadde vært kjempestilig, men vil det bli nok lydisolasjon om plexien er tykk nok? Autofil JanErik Larsen gjorde det samme med hans Yanmar. Link to post
Faxen Svart 22.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2012 Å herregud, nå ble jeg skikkelig MISSUNNELIG. Tar du mine også? Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Haraune Svart 23.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2012 fantastisk hjem for cumminsene! Men batteriene i motorrommet over sjøvannsfiltrene?? Det blir jo ganske varmt der, sammt at du ønsker enkel tilgang til filtrene.... Link to post
Svaap Svart 23.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2012 (redigert) Det ble utrolig bra!!! Redigert 23.Januar.2012 av Svaap (see edit history) Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Tom Rør Svart 23.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2012 fantastisk hjem for cumminsene! Men batteriene i motorrommet over sjøvannsfiltrene?? Det blir jo ganske varmt der, sammt at du ønsker enkel tilgang til filtrene.... Er det ikke kjølevannspåfylling etc. du ser der da? Link to post
ray Svart 23.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2012 Takk for alle tilbakemld. Blei lys og trivelig å jobbe der nå ja.. fantastisk hjem for cumminsene! Men batteriene i motorrommet over sjøvannsfiltrene?? Det blir jo ganske varmt der, sammt at du ønsker enkel tilgang til filtrene.... Blir nok ikke noe problem med varme da batteriene har stått i motorrommet fra dag 1, men bak motorene mellom gira Har fått snekret sammen 2 batteri kasser. Montert dem inn. God plass til å komme til sjøvannsfliter her. Batterier ute i hjørne, så sjøvannsfilter og lensepumpe i mitten. Det er også god plass mellom kassa og motor til reim skift Prosjekt Princess 35 Link to post
Gullfisk Svart 23.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2012 Ble supert! De står ikke litt lavt de sjøvannsfiltrene? Link to post
ray Svart 23.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2012 Mulig de står lavt. men det er slik de er montert fra Princess. er det noe krav på dette Prosjekt Princess 35 Link to post
pam Svart 23.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2012 Mulig de står lavt. men det er slik de er montert fra Princess. er det noe krav på dette Normalt siger man at de skal være monteret over vandlinien, så man kan rense dem uden at der løber vand ind, men hvis Princess har monteret dem der hvor de sidder nu, skulle det undre mig om ikke det var gjort rigtigt til denne installation. Det ser fantastisk ud, flot flot stykke arbejde Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere prosjekter Prosjekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. skilsoboats på youtube Link to post
ray Svart 23.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2012 Takker pam. jeg må stenge kuleventil for å rense filteret når jeg ligger på sjøen. Selve filterhuset er skrudd rett i kuleventilen. Prosjekt Princess 35 Link to post
Mix Svart 23.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2012 Det er Guidi filtere, solide saker, og de kan fint stå montert under vannlinje. Link to post
Bitteliten Svart 23.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2012 Om du skal skylle sila på de filtrene så hold ikke i hanken. De sveisene er dårlige. Har mista et par sånne. Om du ikke har vingemutre på lokkene så anbefales det. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn